/fotboll/osk/forum/10209.aspx/fotboll/osk/forum/10209.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro costa84
2004-03-04 09:21
är så besviken på alla ösk are som säger: lugnt det var bara en tränings match och vi hade inte bästa laget.....men va fan vi spelar ju i allsvenskan och borde slå ett division 2 lag för det!!!!! och nu ställer jag frågan som jag alltid har sagt???? har örebro ett eget spel??? missade inte en hemma lr borta match förra året och jag kan säga att dom presterade det sämsta passningsspelet av alla lag!!! byt lundin nu innan vi får på oss tråkstämpeln igen!!! för det är väl någon mer än jag som inte bara vill se kontrings fotboll, utan lite spel genom mittfältet!?!?! ps tomas andersson var ganska bra som ytterback....
Örebro Lagun
2004-03-04 08:36
Bofinken!

John Alvåge borde nog också finnas med i en allsvensk startelva?
Örebro Ståhl
2004-03-03 16:56
Lundblad på väg tillbaka:

"Jag ligger väldigt långt fram. Jag tränar teknik och kör lite avslut. Jag kan också löpa för fullt, men jag är inte med i spelövningar ännu, säger han".

Angenäma lagutagningsproblem för Lundin...

Örebro Arx
2004-03-03 16:52
Mackan//

Apropå debatter. (Och NEJ, låt nu inte detta bli startskottet för en ny debatt)

Även om du inte säger det själv (vad jag har sett), kan jag göra det å dina vägnar. Din kritik av biljettpriserna på Nordic Cup visade ju sig vara befogad.

Nu sitter vi ju med facit i hand och kan konstatera att det knappast blev någon stor publiksuccé trots rätt så skapligt (men kallt...) väder.

Till detta kommer alla sena ändringar i biljetthanteringen, plötsligt kunde man följa "sitt" lag och lika plötsligt kunde man köpa biljetter på arenan. Och så kom då avslutningen när entrén till finalmatcherna plötsligt halverades.

Dessutom: I stort sett den enda press (utanför Örebro) som evenemanget fick, var diskussionerna om de "skyhöga biljettpriserna". Ingen vidare PR.

Den åsikten fick du mycket skit för. Men det visade sig att det var du som hade rätt.

I alla fall den gången. ;-)
Örebro ÖSK tattoo
2004-03-03 19:59
Och hur ska jag kunna gå til jobbet imorgon???
Vad hände egentligen??
Örebro Matta
2004-03-04 08:20
Grattis till segern, kära fotbollsbröder i Degerfors. Den var ni värda. Ni var bättre trots att ÖSK har betydligt större resurser. Med bra inställning och fotbollskultur kommer man ofta långt.
Örebro Kuban nr:8
2004-03-03 20:35
Ursäkta, läktaren ska det givetvis stå!
Örebro skogshuggarn
2004-03-03 20:36
Alltså, detta finns inte. Per Larsson sumpar två givna mål. Till och med Oyuga hade väl suttit dem? Och hur fan spelar Gawwe, eller rättare sagt han spelade inte alls.

Kampen på läktarna vann vi iaf, med råge dessutom. Synd bara att långt ifrån alla sjunger.
Örebro nollnitton
2004-03-03 20:16
Fy fan, vad dåligt! varför gör dom såna här matcher när dom inte ens försöker??
Enda som förtjänar någat plus är Kubanerna som visade riktigt bra glöd, till skilnad från spelarna. Grymt med bengalerna! och satans vad mycket rök!!!
Örebro Lagun
2004-03-03 19:58
Skandal! AVGÅ, någon...;-)
2004-03-03 20:04
Pinsammt! Ring Lundin någon!!!
Örebro Lagun
2004-03-03 20:40
Kom igen nu! Detta är inget att bry sig om!
Degerforsspelarna var grymt taggade, detta är ju "Årets Match" för dom. Att få möta ett allsvenskt topplag är ju nåt att berätta för baranbarnen? Men för ÖSK väntar ju som bekant 26 betydligt viktigare matcher.
656 åskådare på en träningsmatch är iaf drygt 200 fler än vad DIF hade i förra årets seriefinal....
Varför kom aldrig Vulkanerna?
Örebro helldandy
2004-03-03 20:44
he he.. tror ni vi får skit för det här från degerforsarna? :-)
2004-03-03 20:34
Johan //

Du vet inte vad du dillar om! ÖSK spelade tråkig fotboll? Jag kan inte kalla det fotboll, dem satt på lektaren och rulla tummarna för fan!

PINSAMMT!!
Sundsvall mathsivan
2004-03-03 20:32
Gräm inte ner er för mycket för den här förlusten. Har hört att ni luftade mycket spelare det är ändå det som är det viktigaste med träningsmatcher. Resultaten spelar ingen större roll det är inte förens till våren det börjar gälla.
GIF Sundsvalls U-lag föll med 0-5 mot friska viljor för några veckor sedan också men vad spelare det för roll egentligen.
Forza GIF!
Länktips: www.gif0920.tk
Örebro ÖSK KUBAN
2004-03-04 22:25
PUFF (kuban nr:8) hur fan kan du säga att inte axel ska vara med i start elvan han är ju bättre än haginge haginge är bra men han ska nog spela några matcher i B laget så han blir bättre... sen kan han slås med axel om platsen
Örebro Pencingmaster
2004-03-04 00:18
Det var bara en sketen träningsmatch. Visst kan man kräva att proffessionella spelare ska ge hundra procent i en sån match också. Men världen har inte gått under. Nu väntar La Manga. Se fram emot det nu.

Kul att Kubanerna går från klarhet till klarhet. Underbart att höra rapporterna om er storhet.

Grattis Degerfors förresten!
Örebro Farside
2004-03-03 19:32
pinsammt...
1-2
Degerfors Christian (Forzhaga Vulkan)
2004-03-04 00:28
Tjena, tack för en god match. Vi vann matchen på plan, ni vann den på läktaren, inte mer att säga om det. Har inte hört nån gnälla om att ni bara spelade med B-laget eller något sådant, och det ska ni ha beröm för. Ha det bra, kanske syns vi i superettan nästa år, haha?
Örebro Lucien
2004-03-03 23:08
Finns det några bilder på tifot?
Örebro Fredrik.
2004-03-03 19:13
0-2.. ska man skratta eller gråta? Men men det är ju BARA en träningsmatch.
Degerfors Kalle S
2004-03-03 22:34
De pågår ett slutspel du vet :)
Örebro ÖSK KUBAN
2004-03-03 22:09
hmm jag undrar vad lundin tänker när han sätter in danielson när vi behöver en bra forward och per larson var nog en riktigt dålig forward till och med oyuoga var bättre.. så kan vi ge bort till dif
Länktips: hata degerfors
Örebro Joerny
2004-03-03 22:12
Jag är besviken på Larsson. Han måste visa mycket mer om han ska en chans att få spela tävlingsmatcher. Känns som att det är troligare att Lundblad gör comeback före Larsson debuterar.

Dax för ny match på Måndag mot Norska Lyn i Spanska La Manga. Ska bli intresant att se om ÖSK kan spela bra fotboll på naturgräs. Vi visade i lördags att norskt motstånd passar oss bra.
Örebro Kirunakubanen
2004-03-04 22:00
kolla in länken! tror denne spelare kan vara något för ÖSK i framtiden, ta honom innan IFK gör det :)
Örebro Markus
2004-03-03 21:18
Fan va uselt!! Riktigt pinsamt..
vad gjorde killarna ute på planen idag??....vi ska bara inte kunna få stryk mot dom från andra sidan bergen,,,,ska inte spela någon roll om vi saknar halva laget.

Kan Konstatera att:

Att vi kommer att få det väldigt svårt de matcher Larsen eventuellt missar, spelet blev inte bra när han kom in men det blev fan bättre.

Att Peter Olsson tyvärr är riktigt usel passningsläggare, han var riktigt dålig idag. Snällt sagt.

Att det är bra gjort av så "många" Degare att låta så lite.

Det ända som varit positivt med kvällen var att Roma är vidare i Uefa cupen
Örebro skogshuggarn
2004-03-03 22:23
"Läktarmatchen vann Kubanerna knappt men klart."
Knappt???
Örebro Joerny
2004-03-03 22:42
Kalle S// Jo, man ska inte bara klaga på ÖSK:s spel. Det andra laget spelade faktiskt riktigt bra och visade en fin inställning. Nog borde ÖSK satt minst ytterligare nått mål på de chanser som ändå uppstodd. Men sätt till hela matchen är eran seger inte alls orättvis.
Degerfors Glaban
2004-03-03 22:37
Lagun!
Anledning till att det bara var 400 på seriefinalen förra året var att serien redan var avgjor då. Är säker på att det skulle vart 2500-3000 annars!

Svar ja, vulkanerna var dåliga i dag. Många stannade nog hemma dels pga hockeyn och dels pga tidig matcstart! Tufft att hinna till Örebro för många som jobbar!

Degerfors vann rättvist i dag, de spelade en jävligt bra fotboll samtidigt som ni underpresterade. Att ni är bättre vet väl alla om, men allt kan ju hända i fotboll.

Ni i kubanerna var RIKTIGT bra idag. I allafall tifot. Fortsätt på samma väg när serien drar i gång!

Att Otto är fet, de vet vi om. Men han gjorde till trotts 18 mål i div 2 förra säsongen och låg bakom säkert lika många!

A ja ja, ni får väl lycka till.

Hoppas vi ses i ettan nästa år =)
2004-03-03 22:33
Kalle //

Hockey? Vad för hockey? Synd att så många Kubaner valde att inte komma :S Men det är väl inte så konstigt efter spelet mot Bajen. Vi fick se en kopia idag.
Annons: