/fotboll/osk/forum/10205.aspx/fotboll/osk/forum/10205.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bofinken
2004-03-03 21:28
Lugn i stormen!!
Hur många av spelarna som startade i kommer spela Allsvensk premiär?? Jo: Gurra, Magnus Samuelsson, Per Gawelin och kanske nordback. Antonen spelade dock men är långt från matchform. Alltså det ska fyllas på med ett halvt lag med spelare som håller högre klass. Man såg väl Larsen, det tog honom 3min efter att han kommit in så tycker jag att han ensam tog över mittfältet.
Örebro öskalle
2004-03-03 21:19
Väldigt, väldigt VÄLDIGT länge sen jag kände mig så bortgjord!!!

Jag tycker inte att Lundin bör avgå efter en floppad träningmatch (hur många passar gick rätt egentligen???), men nu när han har fått det material han ville ha måste laget kunna spela ordentlig fotboll!!!
Förklaringar som "spela efter materialet" och "känna på motståndet" funkar inte, och det passar sig definitivt inte för ett topplag!

Om vi har en ambition att nå toppen måste vi spela ett eget, bra spel!
Annars tror jag att Stefan får ta konsekvenserna i höst...
Örebro Arx
2004-03-04 12:26
Conny Coma har helt rätt. Ta det lugnt! Förlusten beror väl helt enkelt på att det var en fullständigt idiotiskt planerad träningsmatch.

Tre dagar efter Nordic cup och några dagar innan avresa till La Manga. Dessutom svinkallt. Hur smart är det så att satsa för fullt i alla lägen?

Hellre förlust mot Dif med alla spelare oskadade än vinst och tre-fyra nya killar på skadelistan.

Och allra helst bara en vanlig träning.
Örebro Da_öSk
2004-03-04 10:59
ska vi byta ut lunding bara för att vi lossar en träningsmatch med 1-2??? lägg av. men självfallet måste inställningen bli mycket bättre.
Örebro nollnitton
2004-03-04 10:59
costa84// går i samma tankar som du. Ska vi nöjda sitta och se vårat Örebro Sport ligga i botten av allsvenska när vi har resurser att ligga i toppen? Ska vi förlora med skam mot ett div II lag? Har Herr Lundin med sidekick fått ut det bästa möjliga ur alla spelare? När Jingblad var här var det många spelare som sa att han var den bästa tränare dom haft, att dom stortrivdes osv.... inte så mycket sånt längre.. Vi som går på Sportklubben ska fan kunna kräva att dom spelar offensiv fotboll med siktet mycket noga inställt på seger!!!
Örebro Sektion E
2004-03-04 10:50
Det var inte någon speciellt rolig tillställning igår..... Synd att en träningsmatch mog Degerfors inte kan komma vid ett lämpligare tillfälle, när spelarna är laddade. Igår kändes det som om de sprang omkring och var lite skraja för att bli skadade. Kanske förståeligt till viss del med tanke på La Manga men inte är det acceptabelt att ta betalt 50 spänn för matchen. Framförallt på innermitten tyckte jag att det var bedrövligt. Nordback och Gawwe verkade inte speciellt intresserade av att vara med. Om ÖSK skall vara ett klasslag så skall bara inställningen finnas där i alla lägen och matcher mot div. 2-gäng skall bara vinnas, oavsett vilka i a-truppen vi använder. Denna försäsong började ganska lovande. Bollen spelades efter backen och vi kunde glädja oss åt nya och intressanta spelare. Nu senast mot Degerfors och även mot Bajen så har spelet varit längre, mindre kul och även mindre framgånsrikt. Det vore därför kul om redaktionen har möjlighet att göra en intervju med Lundin kring hans spelidé. Sen ska vi väl kanske inte dra för stora växlar på förlusten igår men materialet i laget borde lämpa sig för ett roligare spel än förra säsongen.
Örebro Rasberg
2004-03-04 12:02
Håller med Conny coma

Visst svider det men inställningen är inget tränaren kan ta på sig, det får spelarna göra...
Örebro Cuba
2004-03-04 10:29
Håller med costa84 till fullo. Bajen spöade Nyköping med 7-1 och testade nya spelare m.m. Vi klarar inte ens av att spöa Degerfors med lite nytt folk på planen.

Allt handlar om professionell inställning, och det är något man saknar i ÖSK. Samma inställning är orsaken till att vi har tappat spelet fullständigt under de två senaste säsongerna och dalat till en plats på nedre halvan.

Mental inställning och träning är viktigt. Dags att börja arbeta med det inom sportklubben på allvar. När Dala var här skrattade alla åt hans envisa tippande av ÖSK som svenska mästare inför varje säsong. Trots allt är det den inställning som krävs, och Dala har ju också en gedigen erfarenhet av viktiga matcher i både landslag och klubblag.

Stor skärpning och underkänt till samtliga spelare och ledare igår.
Örebro Conny Coma
2004-03-04 11:39
Nu får folk lugna ner sig lite..klart det svider med en förlust mot DIF. Men det är en träningsmatch med halva b-laget... och killarna är ganska slitna... Jag tror fortfarande att vi ligger topp 4 om alla frisknar till
Örebro Kronblom
2004-03-04 15:00
En klar besvikelse att vi föll mot Degerfors,visserligen hade vi inte vårt bästa lag men skärpan fanns ju inte där.B.la. hade ju Herrish många lägen att göra mål på och Per Larsson gjorde knappast en av sina bättre matcher heller.Men man är inte orolig för detta är ju inte startelvan som man kommer ha i premiären utan nu får vi visa i La Manga en klart bättre inställning!
Degerfors Johan Emdemalm
2004-03-04 14:45
Lagun... du måste skämta?!?
Att döma det utav en träningsmatch är helt å helvete fel. Dessutom så när matchen är kl. 18.00 så har många svårt att hinna dit ifrån Värmland. Hade det istället varit en cup eller seriematch så lovar jag att Vulkanerna låter mycket, mycket mer...!
Örebro Lagun
2004-03-05 07:49
Ett litet tv-tips.
Idag, fredag, kl 16.30.
FC Köpenhamn - Malmö FF, direkt Viasat Sport.
Läge att kolla in motståndarna i årets första bortamatch?
Örebro worldfarm
2004-03-04 13:29
Kubanerna.se är uppdaterad med film och bilder från gårdagen. Håll till godo.
Degerfors Bukowski
2004-03-04 12:55
Tänkte bara berömma Kubanerna för ett bra jobb igår kväll.. ni höll igång bra under hela matchen, trots underläge, och tifot före matchen var ruskigt snyggt. Se till att hålla igång lika bra i allsvenskan.
Degerfors Glaban
2004-03-04 13:15
Tjena. Måste bara fråga om ni vet vart Per Andersson tog vägen? Och Mokéde..?
Degerfors Daven
2005-04-25 08:18
Tordil/// Ja det bevisar ju en sak... Hade du varit i örebro och tittat på fotboll, så hade du aldrig hållt på dom... Ingen älskar ösk utanför örebro
Örebro Lagun
2004-03-04 12:38
Det enda goda som gårdagen förde med sig var väl att vi antagligen aldrig mer behöver höra på snacket om vilken klack som regerar i länet?
Aftonbladet hade helt rätt i sin uppfattning när de rankade Kubanerna långt före Vulkanerna.
Kubanerna har helt enkelt sprungit ifatt, förbi och ifrån Vulkanerna!
Örebro Majjo
2004-10-20 13:47
ÖSK-Boldt:
Jag heter Markus, men när jag var liten så kallade en kompis storebror mig för Majjomaister, vet inte om det är nåt ord eller så, men det var iaf mitt smeknamn från honom, å det förkortades sedan ner till Majjo.... Ganska intressant å läsa era andrasförklaringar! oftast är det väl så att det är ganska enkla fröklaringar, men när man inte vet så är det ju inte alltid så enkelt.. =)
Örebro Purre
2004-03-04 19:32
Missade Fredrik Samuelsson i mina beräkningar, men han tar som mest en plast på bänken. Skulle dock vilja se honom i en match på högerbacken. han skulle kunna vara ett alternativ till Kjäll.
Örebro joth
2004-10-20 14:03
jag blir tårögd... ;-)

Två första i förnamnet och två första i efternamnet...
Örebro robert71
2004-03-04 18:52
Min bästa ÖSK elva 2004 (med reserver):

Må J.Alvbåge (P.Westman)
--
Bh P.Haginge (A.Kjäll)
Bc M.Samuelsson (T.Andersson)
Bc G.Andersson (F.Jansson??)
Bv M.Danielsson (P.Olsson)
--
Mh P.Anttonen (F.Samuelsson?)
Mc P.Gawelin (F.Nordback)
Mv J.Riddez (M.Jelezak)
--
Mo L.Larsen (R.Costa?)
--
F R.Costa (C.Johnsen)
F P.F-Olsen (H.Kuhi)
---

Hoppas Larsen kan få spela offensivt iår, han är mycket bra på att fördela bollarna och får vi med honom mer i offensiven så kommer vi att göra klart fler mål.

Jag måste också tillägga att det ser mycket bra ut inför 2004, kanske kan det bli ett nytt 1994 eller bättre???

Go for it!
Örebro Kuban nr:8
2004-03-04 18:37
Min startelva när alla är i form:

J Alvbåge -Självklar
-------
F Samuelsson
G Andersson
M Samuelsson
M Danielson
-------
P Anttonen
F Nordback
L Larsen
J Riddez
-------
R Costa
Petter F-O

SM-GULD! hehe
Örebro Purre
2004-03-04 18:11
En kommande startelva. Här är min, hur ser era ut?

J Alvbåge
--------------
A Kjäll
G Andersson
M Samuelsson
M Danielsson
--------------
P Antonnen
P Gawelin
L Larsen
J Riddez
--------------
P Furuseth-Olsen
R Costa

På bänken:
T Andersson (Väldigt nära en plats!)
C Johnsen
M Jelecak (Istället för Riddez?)
H Kuhi
F Nordback
P Haginge
P Westman

Som ni ser så känns truppen bred, när alla är friska och krya. Två av dessa ska plockas bort från bänken; Haginge och Joker-Kuhi kanske? Dessutom finns Jon Lundblad och Fredrik Jansson i periferin. Riddez har man inte koll på. Går inte han in i starelvan bör nog Jelecak ta hans plats och Antonnen får vackert kliva över till vänsterkanten. Vore dock bra med en naturlig vänsterfot på den sidan känns det som!
Svensk Fotboll forza ösk
2004-03-04 18:53
Min startelva

J Alvbåge
------
P Haginge
G Andersson
M Samuelsson
M Danielsson
------
P Antonnen
P Gawelin*
L Larsen
J Riddez/M Jelecak
------
R Costa
P Furuseth-Olsen

* Fredrik Nordback kan mycket väl vara användbar i startelvan, men Gawelin behövs.

Jag kan inte förstå hur en del på detta forum kan tycka att Joel Riddez är så given i startelvan? Har någon sett honom eller?
Örebro Purre
2004-03-04 18:02
ÖSK tattoo---
Midas är väl en av de bättre passningsläggarna i laget, enligt min åsikt. Gårdagens insats av Peter Olsson anser jag var närmast vara katastrofal. Killen hade inte ett enda rätt i sina passningar. De enda passningar han satte till rätt adress var några korta sidledspass till Gustaf och Magnus. Tråkigt att se, men Midas är ohotad vänsterback!

Per Larsson tyckte jag inte heller var speciellt lyckad, men killen är ju väldigt ung. Nog visade han ibland någr abra saker, men han får nog sikta in sig på en bra säsong i ÖSK Ungdom.

Haginge har man fått ökade krav på, och han hade det stundtals det tungt igår också. Kan nog få ett och annat inhopp på plan i år. Mer blir det nog inte. En kille för framtiden!
Örebro Ståhl
2004-10-20 13:56
För att hedra Tommy. Nordeuropas mest brytningssäkra försvarare!
Örebro Pesen
2004-10-20 14:27
ÖSK-BOLDT
Tack
Hammarby Cirillo81
2004-03-05 03:05
Vill ni höra allsång...?!?!?!kolla länk och dra på era högtalare...MÄTKIGT VAR ORDET!!!
Örebro Viktor
2004-03-05 12:57
Allvarligt, sänder Viasat en träningsmatch?
Örebro Pesen
2004-10-20 14:15
Kan någon tala om vad som sades om ekonomin i ösk
på tvärsnytt
Annons: