/fotboll/osk/forum/1020.aspx/fotboll/osk/forum/1020.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Dullboy
2015-04-27 18:35
Tack för en bra match. Resultatet till trots så tycker jag ändå att ni har potential. Lycka till mot Bajen nu!
Birger returns
2015-04-27 18:25
Jaja, ni kommer i alla fall inte hitta många riktiga Bajare med hybris. Få av oss tor på bättre än en mittenplacering, vissa av oss vill bara slippa spöket. Det här är en match vi enligt traditionen brukar förlora, särskilt med så många Bajare på plats. Även om vi brutit en del traditioner med Nanne vid rodret.

Synd att ni dissar Örebro som idrottsstad förresten. Jag har många vänner där och är i stan ofta. Brukar bubbla med en av stans stora ambassadörer om idrotten och hur många framgångar ni ändå har med hockeyn, dam- och herrfotbiollen mm. För att inte tala om att en örebroare tog första svenska F1-poängen på en herrans massa år. Ni är ändå inte fler än vad som bor på Södermalm.

Är det det berömda gnället som sitter i era gener.. ;-)
Hammarby Bajenista - 10 april 1889
2015-04-27 18:19
@ingeguld:

Lugn, vi kommer från Leksandshållet!
Örebro ingeguld
2015-04-27 17:54
@Matta:

Kul att några vill se fotboll i Ö-bro!!! Hamnar väl jag på samma tåg som de dårarna också till Ö-bro ;(
Örebro ingeguld
2015-04-27 17:31
Har precis kommit hem till min extralya i Stockholm. Jobbar här i byggsvängen mån-tors. Fy fan vad jag blivit tråkad idag, speciellt av råttorna. Mitt svar som ändå är rätt sant, vi skiter i fotboll i Ö-bro. Det är hockeystad numera som ju är rätt sant, inte ett 08-lag kom före oss. Men det är ju klappruttet att inte Ösk vunnit ett skit i en så pass stor stad under alla år, är liksom inte läge att snacka bandy o bowling i byggbarackerna. Borde kanske byta namn på klubben till något som det inte lyser looser om??? Kanske bara Örebro Fotboll eller det farsan säger jämt, sport??? Vadå sport retas jag jämt!!! Kanske svart/vitt, är ju nästan bara sport o svartvitt man hör ändå. Något måste göras, det är förbannat dåligt att inte vunnit ett skit på över 100 år, det är klappruttet. Fast ändå ruttnare är att klubben inte ens lyckats sälja en enda spelare för över 10 miljoner under alla år, måste bara varit päron i styrelsen. Borde kanske döpa klubben till Bossman FC eller Samariternas FC. Sedan vad skulle kärringen Freibran in i Ösk o göra??? En språngbräda rakt in i SVFF, den kärringen skulle väl inte träffa en stillaliggande badboll på 100 försök, men lönen o maten är väl god för kärringskrället.
Örebro Matta
2015-04-27 17:22
Oj, vi invaderas av bajrare. Många sektioner redan helt fyllda. Publikrekord på torsdag?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
AIK A.I.K for ever
2015-04-27 17:22
Tack för god match, se nu till att vinna nästa match i stället.
Benny Böckling
2015-04-27 16:44
@StefanAIK:

Går ut efter säsongen.
Tror ändå han är mer sugen på utlandet.
AIK StefanAIK
2015-04-27 16:42
Hur långt kontrakt sitter Yasin på? hört AIK ska vara intresserade av honom som ersättare till Nabbe.

Örebro ÖSK-Karl
2015-04-27 16:25
@Aspen.:

Ajdå, trodde det var ca 20 miljoner. Men Spelarinvest borde ju kunna sälja Crespo till ÖSK för säg 200.000:- och då får ju bara AIK småpengar. Sedan Oscar för samma summa. Efter det borde det bara vara att kalla till medlemsmöte som röstar igenom att skänka alla tillgångar till ÖSK. De som inte går med på det borde då hamna i tjära och fjädrar. Gärna direktsändning i ÖSK/NA-TV så får vi se hur många som vågar rösta emot. Går det igenom skulle ÖSK ha ca 9.5 miljoner att handla för i sommar.
Örebro Aspen.
2015-04-27 16:07
@ÖSK-Karl:
Nytt regelverk rörande 3:e partintresse i spelare. Regelverket överklagat till EU. Som det ser ut nu kan inte spelarinvest investera i en spelare. Möjligen kan man skänka pengarna till ÖSK utan krav på hur dom ska användas. Enda vettiga tror jag är att likvidera spelarinvest och de delägare som vill skänker sina andelar till ÖSK. Inte troligt att man hinner med detta före sommarfönstret. Tror att det finns c a 10 Mkr i spelarinvest.Men vissa större delägare kommer troligen inte skänka pengarna till ÖSK. Spelarinvest har andelar i Crespo och Oskar. Sedan har väl AIK vidareförsäljningsklasul i Crespo.
Benny Böckling
2015-04-27 16:02
Den enda spelaren som kan ses som godkänd hittills tycker jag är Yasin. Läge att spela in honom som anfallare så vi kan få in en lirare på topp.
Örebro ÖSK-Karl
2015-04-27 15:50
pemo//

Bra analys, min oro är mer att truppen är så tunn så vi klarar väldigt få skador. Alltid detta om, men om Crespo varit hel så är jag rätt säker på att vi skulle haft 3-6 poäng till. Även om inte han skulle gjort mål så drar han på sig så mycket markering att det öppnar upp för andra. Sedan håller jag med dig om Eidur, men det kan säkert bli bättre nu när andra mittbacken (Moberg/Mogren) är tillbaks.

Men ändå, är inte Crespo snart tillbaks tror jag ingeguld kan få rätt om det inte kommer förstärkningar i sommar. Jag förstår inte vad problemet är med kapitalet i Spelarinvest?
Örebro pemo
2015-04-27 15:39
Om jag nu skall göra en "nykter" analys efter fem omgångar för att förstå alla domedagsprofetior så ser jag inledningen så här:

Norrköping borta. De gör mål på en missad spark som tar i ansiktet på vår försvarare. första halvlek var vi inte alls på plats. 3-0 hade varit i underkant.
Andra halvlek bra mycket bättre med press och två bra chanser för Eidur.

Göteborg hemma. En jämn match med många chanser ( och stolpar ) Borde blivit 1-1 , men här ser man att "topplagen" har en större tro på sig och spelar därefter, även i motgång. 0-2 kom sent och bara intressant i historieböckerna.

Falkenberg borta. Samma typ som Snoka. Otroligt lam första halvlek. Brist på killerinstinkt. Kändes som att många spelare tänkte: det här fixar sig. 2-0 samma som Götet. Här skulle vi gjort fler byten. Ligger man under i andra halvlek med ett mål skall man skicka in pigga ben.

Sundsvall hemma. Två otroligt dåliga försvarsingripanden. Sedan lät man GIF ta hand om bollen lite för mycket i första. 0-3 och allt var kört. Men de byten som gjordes fick fart på laget. Hade Podes boll gått in, efter straffen, så ...men nu gjorde den ju inte det.

AIK borta. Ja, ärligt, här blev vi totalt utspelade. Trots att Nordin inte kladdade med bollen på mitten/backlinjen. 1-0 var snyggt och svår markerat, fast Eidur borde nog tagit rygg på Bahoui. 2-0 får han definitivt ta på sig. Även om Goitom är bra så skall han inte få köra slalom där. Spelidén med att mata på DG kunde gått bra, men när laget kryper ihop i försvar blir det många meters springande "i onödan" .

Så, av fem matcher är det bara en som vi var chanslösa i. Alltså, en ganska vanlig serie matcher, där det mentala nu ligger på att vi inte vunnit något ännu. Hade en sådan här serie kommit efter fem matcher och sju poäng, så hade nog inte stormen varit så hård.

Så det blir för Axén & c:o att öva försvarsspel. Täta där och det kan dyka upp två chanser framåt. men då måste den som får chanserna offra ett smalben eller två. Fast jag fasar ju för vem som skall ta Måns Söderqvist nu när Dajje är avstängd. Gäller verkligen att tjuva där.

Går inte in på någon spelarkritik nu. Det har jag gjort förut.
Men det lag som ställer upp på torsdag blir väl så här:

Oskar
Hagge , Eidur , Erik Logi ( tyvärr )
Yasin , RÅP , Nordin , Nordmark
DG , Kalle
Ja, jag vill ha Kalle i Nordinrollen på torsdag. Han och DG passar bättre ihop.

Så, nu skall jag hålla mig borta från forumet till matchen torsdag ( tror jag )
Kan inte vara nyttigt att engagera sig så för ett fotbollslag.
Trots min besvikelse på resultaten så : MED ÖSK I VÅTT OCH TORT.
Örebro ÖSK-Karl
2015-04-27 15:26
Är det någon som vet hur det är med kapitalet i Spelarinvest och ungefär hur stort det är? Jag tror ingeguld här nedan har rätt, " Om inte spelarinvest ser till att handla upp varje öre i sommar åker vi ur med dunder o brak". Det är nog hög tid att använda pengarna i sommar.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2015-04-27 15:13
ingeguld// Jag vet ärligt inte vad som hänt. Tycker bara att det går lite väl snabbt att kategorisera laget som klappruttna. Däremot kan jag hålla med om att prestationerna ibland varit klappruttna. Men som sagt, jag fortsätter ändå, vad ska man göra. Förändringen i klubben av väl varit ganska tydlig de senaste åren och att vi gjort en risig inledning på säsongen är för mig bara en vägbula, inte mer.
Örebro ingeguld
2015-04-27 15:05
@Kex&Skor:

Rätt, de kan bli Ösk;s bästa försäljning utanför Sverige genom tiderna, över 4 mille!!! Farsan säger att Mff gav över åtta för Skoog, men utanför Sverige, bra jobbat Ösk under alla dj-vla år, bara vi inser att vi håller på en klubb full av muppar, måste rensas värre än en vårbrasa, inte vunnit ett piss på alla år.

Åter till ståplats: Ja, de kan man undra, ja gissar att Ellos o Mff inte brydde sig i matcherna o att vårt klappruttna gäng överpresterade, va tror du???

2015-04-27 14:53
ingeguld// Ok. Men vad hade krävts för att du skulle vara kvar? Att vi inte har vunnit än är jobbigt. Att vi varit dåliga stora perioder är också jobbigt. Men jag tänker att det kan och kommer att ändras. Det är samma gäng nu som vann över både malmö och elfsborg så antingen handlar det om formen vilken kommer variera över säsongen eller också om något mentalt och då går det att lösa. Tror jag. Sen skiter jag i hockeyn men det är ju många som hejar på båda lagen vet jag. Möjligt också att vi har olika syn på hur viktigt det är vad människor som inte håller på Sport har för åsikter om vår start i Allsvenskan.
Örebro ingeguld
2015-04-27 14:47
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Till slut pallar man inte, jag har varit med på mängder av bortaresor med Kubanerna o stått o vrålat på BA, men nu är det fan mig nog, spar mina slantar till hockeyresorna istället. Cupfinalen är det bättre att ge wo till, fy fan vad dessa sopor kommer att skämma ut sig på Ullevi o i tv. Hela Sverige skrattar.
2015-04-27 14:40
ingeguld// Jag har full förståelse för att man är bitter nu, jag är det med. Men till skillnad från dig så kommer jag att fortsätta gå på matcherna. Jag tänker att jag aldrig baserat mitt supporterskap på framgångar eftersom vi inte har några. Däremot hoppas jag innerligt att vi tokvinner på torsdag.
Örebro ingeguld
2015-04-27 14:39
Ähh, när ja endå e i gång. Va fan skulle Ösk lägga en massa pengar på Nordin för??? Hade väl varit bättre o plockat in två mittfältare som pallar AS istället för att chansa på en föredetting??? Dessutom skulle han väl kunna dra in tre baljor i eget mål i första utan att polarn Axén byter ut han.

Är det upproret med minatankar i spetsen som absolut ska ha Nordin i Ösk? Spelare som inte platsar i andra AS-lag verkar ju vara stjärnor enligt många här på forumet o experter trodde Ösk skulle tillhöra toppen, löjligt. Om inte spelarinvest ser till att handla upp varje öre i sommar åker vi ur med dunder o brak, det kan ju en blind se, varför hymla???
Örebro ingeguld
2015-04-27 13:13
Trött på de här skitgänget nu, bara Sobra, Crespo, Mange o Oscar som höll AS-klass förra året, stöddmuppen Axén gör de inte. Inte en spänn tänker ja lägga mer på detta skitgäng. Kommer att bli tomt på läktarna snart.

Hoppas sommarn drar över snabbt så hockeyn kör igång, då slipper man skämmas mot kompisar i övriga Sverige.
AIK AIK CORE
2015-04-27 12:40
Hoppas ni studsar tillbaka snabbt nu och går in stenhårt för att köra över södervraken. Hjärtliga lyckönskningar från Kungsholmen!
Örebro widemarsh
2015-04-27 10:43
Förresten, var det 5:e stolp/ribbträffen igår? Vi behöver verkligen lite stolpe in just nu, och skulle vi få in första målet i någon match tror jag väldigt mycket kan lossna mentalt. En stor skillnad mellan matcherna i SC och AS är att i cupen tog vi ledningen i samtliga matcher. Lite Sixten-vibbar i sättet man är oförmögna att vända på matcher, tyvärr.
Örebro Center
2015-04-27 08:33
Jag tyckte faktiskt det såg ganska bra ut länge igår. Målen är delvis frukten av individuella misstag. Det jag vill förbättra är lagets push ups som var för dåliga/obefintliga. När ÖSK kunde sopa iväg bollen från egen box så klev man inte upp 5-10 meter och pressade framåt. Istället stod både första och andra linjen i princip kvar och väntade och lät AIK fortsätta spela runt på ytorna utanför straffområdet. Ibland sjönk man tom och ställde AIK-spelare som stod offside till onside. Likaså på mittplan när AIK sysslade med bakåtspel så flyttade man inte fram presslinjen. Detta nämnde också av C-mores kommmentatorer som tyckte avsaknaden av Crespo ör inte det stora problemet utan det är försvarsspelet. DG slet och sprang kopiöst. Han har aldrig varit min favoritspelare men i går slet han och sprang många gånger helt rätt. Men tyvärr är han för stressad i de avgörande ögonblicken och har inte riktigt touchen där. ÖSK var värda ett mål vilket fall. Men ÖSK har underskattat behovet att köpa in en bra forward till denna säsong. Helt klart. Crespo har varit skadad vartenda år, tom då han skulle provspela för ÖSK första gången vilket ledde till AIK kunde sno honom. En skadehistorik som kan ligga Crespo i last för en fortsatt karriär utomlands. Men det viktiga är att Axen bygger vidare på detta och försöker hitta vägar att konsolidera speliden utan att drabbas av ommöbleringsyra. Vilket jag inte heller tror att han skulle hamna i Men jag vill se förbättringar i lagets i sin press och jag vill ha den mer aggressiv i pressen och mer följsam som enhet i pressen uppåt. Många ggr var den svaga pressen orsaken till att AIK kunde måtta sina offensiva crossar från kant till kant. Jag tycker också Nordin låg för högt i banan och tycker han skall komma ned och i speluppbyggnaden men naturligtvis inte sjunka ned till backarna. Vi ses på valborg! Då tar vi ned ett Bajen i Hybris!
Örebro widemarsh
2015-04-27 00:25
@Astroturf:

Och vi låg på kvalplats neråt efter 17 omgångar ifjol.
IFK Göteborg Astroturf
2015-04-26 23:42
@pemo:

Inte för att det är någon absolut sanning, långt ifrån, men förra året låg BP och Mjällby på nedflyttningsplatserna efter både 5, 10 och 30 omgångar.
Örebro Kex&Skor
2015-04-26 23:26
Får vi inte med oss något positivt från Bajen så ligger vi riktigt illa till. Dessutom tycker jag att vi borde casha in på crespo om något bud dyker upp, det kvittar hur bra han är när han är hel. Vi har inte ekonomi eller bredd till att ha såpass skadedrabbade spelare.

Örebro Conjuration
2015-04-26 23:02
Första tanken - Ingen skam att förlora borta mot AIK. Snöpligt dock att det slutade 3-0 och att det ger oss sämst målskillnad i serien. Jag hoppas att det vänder snart.
Örebro Hahne
2015-04-26 22:20
Hörde om en liten historia om hur man försökte få in en sponsor på arenan o de kändes fan tragiskt tyväär... lite mer professionella får man nog vara om man ska vara med och konkurerra med Hockeyn som är på frammarsch på bred front och ser ut att ta över sponsorer till höger o vänster. Inte konstigt att man inte kan värva bättre om man agerar på detta sätt. USCH
Annons: