/fotboll/osk/forum/102.aspx/fotboll/osk/forum/102.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Örebro Finest
2017-05-17 21:37
Okej, Jag brukar sällan skriva här. Enbart läsa. Men nu känner jag att jag är trött på detta, detta eviga tjat om att Axén är vår heliga frälsare. Axén har inget annat att skylla på än sig själv. Det är dags för honom att avgå eller ge större delen utav ansvaret till Kjäll. Sköldmark däremot, Tack och Hej!

Även sagt att han är en urusel matchcoach, även det står jag fast vid. Admin får rätta mig eller ge mig någon tillsägelse ifall jag går över gränsen. I dagens match ligger vi under med 0-1, får Plessis utvisad. Då sätter man in en mittback (?!). I min värld existerar inte ett sådant byte. Nästa byte som han gör sätter han in Lundberg (?!?!?!?!?!?). Även det ett byte jag verkligen inte skulle göra.
Lundberg har ingenting på bänken att göra. I min värld ska Naah gå in på planen och bara dominera.

Inför säsongen värvade vi in 3 spelare som har europeiska meriter. 1 har gått sönder, 1 utvisad och 1 som knappt får spela.

Förlust härnäst mot Halmstad och det är tack och adjö. Hela ÖSK osar inte professionalitet just nu.

Sen Besara. Att han får starta match efter match. Det säger väl en hel del om Axén.

Örebro Snö
2017-05-17 21:37
@Baggen i Landslaget

Vi tycker olika, Jansson valdes till bästa spelare i afton i ÖSK de var mest det jag tänkte på:) och har så varit andra matcher,har du sett målet i olika vinklar? Fantastisk bra träff men vi tycker olika,du behöver inte höja rösten då blir du bara hes och otrevlig, du kan nog vara lugn att Jansson inte är kvar efter säsongen, utgående/spelar bra, blir han nog rätt intressant för andra klubbar, men du hålller nog inte med som vanligt:) pösspåre
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Benny Böckling
2017-05-17 21:31
Hittat på twitter: ÖSK har alltså vunnit 6 av de 29 senaste matcherna (inkluderat rånet mot Häcket, två mot FFF och Igbos filmning).

Men för helvete, Axén tog ju oss till cupfinal för några år sen. Och han blev femma med GAIS!!
Örebro Karlstruum
Jag är förbannad, frustrerad, arg och ledsen. Vi är urusla, får ändå våra chanser men bolluslingen vill inte in. Lorentzon två matcher i rad där hans skott/nick räddas på mållinjen vid ett 0-1 underläge. Har varit kritisk mot Oscar Jansson innan, under denna icke poänggivande radda matcher är det absolut inte hans fel. I backlinjen tycker jag faktiskt Plessis gör det bra igen, när han får göra det han är bra på, stå lågt och ta bort bollar. Bra vänsterfot också. Men riktigt klumpig utvisning som förstörde matchen. Och han ser inte ut att ha blivit bättre tränad under tiden, snabbmat för hela slanten på karln? Men tycker ändå att han varit stabilare än BHI som kanske ska provas som högerback och Lorentz som vänster? Alltid gillat Mårtensson men tyvärr så har han ju ett självförtroende som är lika iskallt som fiskpinnarna i frysen. Men skulle ändå vilja se honom, Nordin (bäst i ÖSK senaste matcherna) och Rogic tillsammans. Omoh och Ayaz på kanterna och snart kommer Kennedy tillbaka. Kennedy är en "garanti" för att vi kommer klara oss kvar, det är vad jag tror på till 100%. Med honom igen kommer han fixa poäng själv om så skulle behövas. Men bakom honom är det ju oerhört tunt tyvärr, men man undrar ju faktist om Sköld och Kennedy tillsammans kanske kunde vara något. Sköld är en fox in the Box. När han får i ett tvåmannaanfall, han är alldeles för icke spetsig för att bära en anfallskedja själv. (Men det är inte många som klarar av att spela själv på topp).
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
Sieverto, jag är nykammad. Du kan ju leta upp ett inlägg, där jag skrivit att jag anser att Axén skall sparkas! Du fortsätter med dina lögner, har du ont i vänsterfoten? Passar på att skriva nu, eftersom reglerna är lite slappare, beträffande att de borde handla om fotboll och ÖSK. Märkligt värre ...
Örebro öörebrooo
2017-05-17 21:29
Avgå Axén.
Örebro Sieverto
2017-05-17 21:26
@Saywee:

Hahahaha herregud! Säger snubben som postar inlägg där han vill sparka axen för att sen hylla axen när han får kritik.

Mannen som inte har en egen åsikt och bara frågor utan svar på.
Kamma dig.
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-05-17 21:25
För mig får Iron, Nordin, Sema, Mårtensson och Brorsson godkänt. Nordin var rentav bra. Besara gör sitt bästa för att få komma hem till Bajen, men Axén kämpar ståndaktigt emot. Tyckte som sagt pressen på offensiv planhalva första 30 var lovande, de vågade fylla på med folk vid bollvinst då.
Örebro Hagge till landslaget
2017-05-17 21:22
@Snö:

SLUTA FÖRSVARA JANSSON I VARJE LÄGE. Målet är hans. Visst, några bra räddningar kanske han gjorde men att höja honom till skyarna varje match är att ta i Snö och det vet du.
AIK Saywee
2017-05-17 21:21
Pedretti, hur lång tid efter en sådan här match, får man skriva det "man" tycker? Ni vänder kappan och agerar slumpmässigt, finns liksom ingen likvärdighet mellan olika foruminlägg för närvarande. Skärpning, det är många matcher kvar och några fina sommarvärvningar och en kanonhöst, så är ÖSK på övre halvan igen.
Örebro Jekl
2017-05-17 21:20
När spelet är helt obefintligt som det är nu så MÅSTE vi kunna förvalta fasta situationer bättre. Tycker att det är allt för sällan det blir farligt på hörnor och frisparkar, ofta fastnar bollen alldeles för tidigt. Besaras hörnor i andra halvlek var helt okej men de fem (?) vi hade i första var ju totalt iskalla
Örebro Pedretti - Admin
@Minatankar:

Sköld verkade ha skadat sin axel.
Örebro kenya
Jag vill ha en identitet. Jag fattade att Stefan Lundin var en extrem riskminimerare. Jag fattade att Sixten strävade efter att äga bollen, likaså PEO. Axen förstår jag mig dock inte på längre, om jag nu någonsin har gjort det. Vad vill han åstadkomma? Han finner väl inspiration från engelsk 80-tals fotboll? Har vi blivit typ Wimbledon?
Örebro Örebro-Hjärta
2017-05-17 21:17
@Brandao:

Lär väl vara Axén och Sköldmark.
Örebro Bastard on Parade
Jag hoppas att Simon och styrelsen agerar innan det är för sent. Axén har kört fast fullständigt!

@Schmacke:

Han ÄR inte van att spela mittback. Han är defensiv mittfältare. Så otroligt korkat att värva en spelare och försöka skola om honom till mittback på grund av längden. Nog måste det ha varit enklare och säkrare att hitta en mittback som är lång?
Örebro Benny Böckling
När börjar hockeyn?
Örebro Minatankar
2017-05-17 21:16
@Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!):

Du kan vara kritisk mot Axén men tror inte du ska koppla det till att Sköld byttes ut. För mig såg han sjuk ut. Han stod inte alls att känna igen i löpningar eller närkamper. Avvakta information innan du tar ställning i just den frågan, är i alla fall mitt förslag.

För mig får bara tre spelare godkänt och det är Oscar, Nordin och Brorsson.
Örebro Sunnanlid (2017)
2017-05-17 21:12
@Restalundsv:

Känns helt seriöst som att vi är bra mycket sämre än dem ändå tyvärr. Det här är fan värre än 2012.
Örebro Jonas r
2017-05-17 21:11
[QUOTE=Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)]Är det nån som INTE håller med om att Axén är allsvenskans sämsta matchcoach? Med 0-1 i halvtid så byter han ut vår ända anfallare, även om det är en blek sådan. När sen Plessis blir utvisad gör han ett rakt byte istället för att köra trebackslinje?!?? Hallå Axén! Vi ligger under mot Sundsvall på hemmaplan! Ska vi inte försöka vinna matchen?!?! Vilken jävla tur att det finns några lag till som verkar urdåliga. [/QUOTE] Tack å kamma dig Sköld fick en skada därför han utgick
Örebro Schmacke
2017-05-17 21:11
Varför ligger Plessis 10m nedanför Almebäck när Plessis blir utvisad? Ser ju hellustigt ut på reprisbilderna. Känns inte som han är van att spela mittback, och han är ju alldeles för långsam för att det ska vara hälsosamt. Kan ju bara funka om man planerar att spendera merparten av matchen i eget straffområde, typ MFF borta. Kan någon (Jonas r kanske?) förklara huvuddragen i hur det är tänkt att vi ska skapa målchanser? Jag ser inget mönster i anfallsspelet!
Örebro Benny Böckling
2017-05-17 21:05
Axén skyller på att vi mött bra lag..

Har vi hört den förut? Någon?
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2017-05-17 21:05
Är det nån som INTE håller med om att Axén är allsvenskans sämsta matchcoach? Med 0-1 i halvtid så byter han ut vår ända anfallare, även om det är en blek sådan. När sen Plessis blir utvisad gör han ett rakt byte istället för att köra trebackslinje?!?? Hallå Axén! Vi ligger under mot Sundsvall på hemmaplan! Ska vi inte försöka vinna matchen?!?! Vilken jävla tur att det finns några lag till som verkar urdåliga.
Örebro Pedretti - Admin
2017-05-17 21:02
Ni som inte tycker om ordspråket här inne får ta inläggen med en nypa salt.
För under och efter en match så kan ordspråket bli lite vilt.
Speciellt efter en sån här match.
AIK Saywee
2017-05-17 21:01
Kalle Teodor, jobba! Simon, agera! Ivan, var är du? Erik W, förmedla något kul:) Axèn, ändra något! Sköldmark, vässa pennan. Alla andra, ge inte upp hoppet, visionen kvarstår ...
Örebro hjaelten
2017-05-17 20:59
ÖSK åker ur i år om inte spelidén samt startelvan ändras omgående. Enklast genom att skicka Axén åt helvete!
Örebro Restalundsv
2017-05-17 20:58
Tragiskt att säga men det enda som glädjer mig just nu är att Halmstad och Kalmar torskade.
Örebro Sunnanlid (2017)
2017-05-17 20:57
Hade velat skriva något fult men tyvärr är jag mållös.
Örebro Jonas r
2017-05-17 20:55
[QUOTE=Benny Böckling]Är det nån gång ÖSK ska ha råd att sparka ett sånt stolpskott till tränare så är det väl när det endast återstår ett halvår kvar på kontraktet? Läge för en insamling á la Logi för att få honom väck annars... [/QUOTE] Tragiska ord från dig kalla honom stolpskott och prata om insamling. Gå å lägg dig
Örebro Vinnartradition
2017-05-17 20:54
Om ÖSK menar allvar med sin målsättning att komma topp 6 förväntar jag mig att Simon agerar omgående.
Örebro Empes
2017-05-17 20:53
@Pedretti - Admin:

Tyvärr har vi inte så många som borde spela i en startelva...
Annons: