/fotboll/osk/forum/10191.aspx/fotboll/osk/forum/10191.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kronblom
2004-02-24 15:14
Inne på hammarby sida spyr man galla över de priser ÖSK satt på Nordic Cup,visserligen är det ju en träningsturnering och matcher där lagen slipar formen inför allsvenska premiären men när man bjuder hit lag som Hammarby och Göteborg vore man ju korkad om man inte tog betalt!
Hammarby Jonte Söderort
2004-02-24 15:20
Kronblom::: det är skillnad att ta betalt och ta betalt. Tycker DU det är rimliga priser för att se träningsmatcher i februari?

Hoppas ni har publik som ställer upp på dessa hutlösa priser! Ni lär bli ensamma!

Malmö FF FORZA MFF
2004-02-24 14:45
någon här inne som hejar på bayern münchen i så fall kanske man kan skaffa en fan site.
Örebro helldandy
2004-02-25 10:49
Långkalsongerna på
Örebro Brinkewall
2004-02-24 14:18

Roger...

Nej
Örebro ÖSK KUBAN
2004-02-24 15:42
det märks att ni inte är några riktiga supportrar som sitter och klaggar på att det är dyrt vill man se sitt lag så betala!!!!
Länktips: www.kubanerna.se
Örebro Sektion E
2004-02-24 15:55
ÖSK KUBAN/ Trams. Nog kan jag tycka att det är dyrt även om jag är supporter. Vet det därför att jag är supporter och tycker att det är dyrt. Visst, jag kommer ändå och jag går även på de andra träningsmatcherna, på b-lagsmatcher, har abonnemang på hemmamatcher och åker på några bortamatcher per säsong, har faktiskt även matchtröja och halsduk. Vi får väl hoppas att det blir underhållande matcher och att ÖSK vinner cupen så att man får vara lite glad i alla fall :-)
Örebro Brinkewall
2004-02-24 15:33
... rykten säger att det nästa år blir möjligt att köpa biljetter vid entrén...
Örebro Conti
2004-02-24 13:48
steen//

Det är väl bara att hålla med om det mer liknar välgörenhet för damfotboll. Antagligen kommer man väl få lite extra mediaexponering tack vare alla damlandslagsstjärnor men rent publikmässigt skulle jag hellre se ett sänkt biljettpris och förmatcher av lokala herrlag. Tycker själv att en parallell turnering med dom lokala topplagen och en mindre prissumma skulle vara betydligt mer intressant till eventuella kommande Nordic cup turneringar. T.ex. semifinaler Degen-ÖSK U, Forward-Rynninge.
Örebro steen
2004-02-24 13:29
Det känns som om det är någon typ av välgörenhet för damfotbollen. Sänk deras vinstsumma så att den motsvaras av deras utgifter. När de har samma utgifter som herrfotbollen så ska de ha samma vinstpengar. Då kan vi sänka inträdet med en hundring.

PS. Jag har inget emot damfotboll.
Örebro ÖSK KUBAN
2004-02-24 18:21
ni som inte vet om ni ska gå på nordic cup så såg jag detta....

2004-02-24, kl 06:21
Håkan Borg skrev:

Självklart skall väl en klubb som kallar sig profesionell kunna hantera direktinsläpp & biljettförsäljning på plats vid Eyravallen under Nordic Cup. Personal finns ju ändå på plats för att kontrollera förköpta biljetter!? Ni behöver ju inte krångla till det så. Att enbart erbjuda förköp till en Er cup känns som ett hyggligt feltänk? Jag är övertygad om att Ni tappar en hel del intresserade så som Ni krånglar till det.

Hur svårt är det att styra upp ett fungerande inslåpp & biljettförsäljning?

------------
ÖSK Svarar:
Det kommer att finnas möjlighet att köpa biljetter vid Eyravallen.
på ösks offciela hemsida så ni kan köpa utanför!

Länktips: www.kubanerna.se
Örebro K.Carlos
2004-02-24 17:54
Nu skriver dom på oficiella att biljetter går att köpa på vallen..alltså inget tvång till förköp......
Örebro S E
2004-02-25 10:35
Lördag 12:00
Mulet och till en början troligen snöbyar.
-7 till -1
Nordost 4 m/s

----------------------------

Söndag 12:00
Uppehåll och efterhand minskad molnighet.
-8 till -2
Norr 3 m/s

(från nerikes)
Örebro ÖSK KUBAN
2004-02-24 18:11
ja det är bra sektion E. men jag har tycket att det har varit ett sånt himla tjat om priset visst det är ju inte billigt men om man jämnför vad det skulle kosta och gå på allsvenska matcher så skulle det här vara jävligt billigt.... fast detta är ju inte allsvenskan.. fast för mej spelar det ingen roll om det är cup,träningsmatch eller cup.. jag vill bara se mitt kära ösk!
Örebro Viktor
2004-02-24 18:05
Om man köper cupkortet med rabatterat pris (vilket de flesta har möjlighet att göra) så får man en sittplats på en tävlingsmatch för 40 spänn per match!
Örebro robert71
2004-02-24 23:13
Jag har köpt det sk Cupkortet och kan komma och gå som jag vill i helgen.

Ni som inte har köpt och inte vet om ni kan gå så kan man nu också köpa biljetten på plats vid Eyravallen på matchdagen! Något som måste vara en självklarhet.

Väl mött på vallen i helgen!
Örebro Leksands IF
2004-02-24 22:34
Nu när kvalserien är ett faktum siktar jag in mig på ÖSK till 100%. Ser riktigt bra ut i år, Costa imponerar STORT!!!
Örebro S E
2004-02-24 20:56
Jag har redan köpt min nordiccup biljett, men priset är högt.

200kr(för alla) för båda dagarna hade varit ett bra pris.

Det känns nu som om man betalar för något man inte vill se. Kommer jag då att se någon dam match?? Möjligheten finns p.g.a vädret*. Chansen finns att jag har frusit fast i stolen och kommer då att bli sittande på nya läktaren under hela lördagen.

*Lördag 12:00
Mulet och till en början troligen snöbyar.
-7 till -2
Nordost 5 m/s
(från nerikes 5 dagar prog.)
Örebro Lagun
2004-02-25 08:55
Detta ( se länk)måste väl vara det optimala extraknäcket för ungdomar med fotbollsabstinens?
Örebro One touch
2004-02-25 09:27
ÖSKs planering av Nordic Cup och då i synnerhet biljettupplägget känns helt vilse.

Att de nu reviderar det beslut att endast sälja förköp och det inte i anslutning till arenan, samt att man nu även kan köpa biljetter till ett lags matcher är bevis nog på att deras första plan varit helt fel.

Att Nordic Cup så småningom kan växa och bli ett stående evenemang av uppskattad och kvalitativ sportslig underhållning betvivlar jag inte alls, men för att nå dit borde man haft en helt annan biljettfilosofi än det märkliga upplägg de nu haft.

Bra att de nu i alla fall ändrar en del i frågan, men räcker det för att få det till den publikfest det kunnat bli med ett annat upplägg?

Både IFK Göteborg & Hammarby är kända "publiklag" som skulle kunnat komma med betydligt mer folk än de jag misstänker kommer nu. Hade det inte varit bättre att få en underbar helg med massor av folk och tryck på läktarna, men istället kanske gått plus minus noll i kassan detta första år, för att istället öka biljettpriset succesivt år efter år då alla som en gång deltagit i festen gärna gör det igen?

Märkligt från början sa Bull...
Örebro Conti
2004-02-25 00:08
Jag har själv inte sett detta förut men det finns ytterligare en biljett typ.

Följ ditt lag
För dig som vill se ditt lags båda matcher.
Ordinarie pris 295 kr
Rabatterat pris* 220 kr
Örebro cave
2004-10-19 23:20
Detta citat från ÖIS sida är bara så klockren :-)
"
Men det är inte så lätt att hålla reda på allt alla gånger, nu när anbuden om nytt tränarjobb antagligen haglar in. Om det trots allt skulle skita sig för Zoran har jag ett ödmjukt förslag. Sök dig till svensk fotbolls sista reträttpost: Expertkommentator bredvid Lasse Kinch i Viasat/TV3/ZTV. Inga särskilda förkunskaper krävs. "

Från http://www.svenskafans.com/fotboll/ois/artikel.asp?id=22956

:-))))))))))
Örebro ÖSK-Kenneth
2004-10-20 00:41
cave//
Håller med om citatet är kanonbra.
Är bara en sak och det finns redan alldeles för många idioter som utger sig för att vara expertkommentatorer i dessa reklamfinansierade kanaler att man tappar intresset för matchen bara av att höra knäppskallarnas röster.
Örebro _Adde_
2004-10-19 23:24
Är det någon/några som åker från Gbg till Kalmar på söndag?
Örebro zxcv
2004-11-04 16:26
SKIT OXÅ! Mumba klar för Viking! FAAN!
Örebro helldandy
2004-10-19 23:11
Fan också! Jag missar sista matchen mot BoIS.

Damn!

Dom måste bli klara mot KFF nu!
Örebro Waldorf
2004-11-28 10:39
Leif/ Hammarby IF=HIF eller???
Örebro ÖSK-Marte
2004-11-28 12:20
Mittåt//

Det kan väl bara betyda att ett positivt beslut (ur ÖSK:s synvinkel) är att vänta och att man vill slippa jäv-anklagelser. :-)
Örebro Mittåt
2004-11-27 21:19
Året som var - Mest gult per minut.
Den utmärkelsen får nog delas av norske Christian och brasilianske Leonardo. Ingen av dem spelade väl mer än max. 10 minuter och båda hann med att hamna i domarens anteckningsblock.
Helsingborg Leif
2004-11-27 20:28
Pate: Den som är utan skuld kastar första stenen..
Annons: