/fotboll/osk/forum/10186.aspx/fotboll/osk/forum/10186.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro fff alsvenskan 2005
2004-01-31 16:05
oyuga står det att han är KLUBBlös
Örebro Kuban nr:8
2004-01-31 13:42
either/or

Jag tror Oyuga gick till någon klubb i NY. Men det är vad jag hört. Har inte läst det nånstanns vad jag kan minnas.
Örebro Lucien
2004-02-01 18:34
Jag tror många är för pessimistiska när det gäller anfallssidan...

Tror mycket på Costa, när han väl kommer in i det svenska spelstilen så kommer han garanterat spruta in mål. Han briljerar ju redan nu på träningarna och hans målfacit under blixtvisiten förra året var absolut inte fy skam det heller.

Det tror blir Costa sen får de andra slåss om den andra platsen. Förhoppningvis visar sig även Furuseth och Johnsen vara fina värvningar det oxå. Och sen får ju faktiskt Kuhi till det ibland oxå!
Örebro DaSa
2004-02-01 18:17
Känns som våra anfallare kommer floppa i år igen. Kan vi inte satsa på en riktigt bra anfallare och sedan tre till som slåss om platsen bredvid. Nu kommer i stå med fem ungefär lika bra/dåliga anfallare till sommaren. Förhoppningsvis kommer någon av norrmännen dominera som bara den under våren men det har jag svårt att tro efter ha läst träningsrapporterna.

Min gissning på anfallspar till säsongsstarten: Petter - Costa

Till sommaren: Kuhi - Johansen (Norrmannen 2)
Örebro Brinkewall
2004-02-01 17:07

Fantastiskt bra länk som de har uppmärksammat hos Bajen!
Örebro Jocke pingvin
2004-02-02 02:32
sitter å pausar i Super Bowl finalen måste ha annat å tänka än Leeds Uniteds dåliga sesong.2 veckor kvar tiill ösk premiären härligt.
Örebro DaSa
2004-02-01 18:25
Ett litet tillägg, om ÖSK ska vinna SM-guld de närmaste tre åren så är det i år som vi har chansen. Nu när de flesta "storlag" har haft stora trupp förändringar.

Utmanare till ÖSK:)

Djurgården - Bytt för många spelare speciellt Källström.
Real Malmö - Tror Afonso kommer floppa och att Skoog kommer vara lite "mätt" efter förra säsongens framgångar. Men Bjärred är en jävla bra förstärkning.
ÖIS - Tappat sin bästa spelare (Afonso)
Örebro Södra - Köpt för många nya spelare, tappat mycket rutin.
Hammarby - Är alltid farlig, men tror inte de räcker fram
AIK - Svåraste konkurrenten

Men som sagt, för att vi ska vinna så måste vi ha två anfallare som gör över 12 mål var.

Slutställning allsvenskan 2004
1. ÖSK
2. AIK
3. Hammarby
4. MFF
5. Djurgården
.
.
.
14. Trelleborg
Djurgården pelleo
2004-02-02 16:26
???? Va ???...är den Norska ligan bättre ???
De har väl inte mer typ 2 lag som håller, resten är ju bara skit...och Danskarna är väl det sak samma med....
Örebro Yggdrasil
2004-02-02 10:33
Skägget// Har hört att Kellys ska lägga ner. Ska tydligen öppnas en ny krog där. Karlsson på torget tror jag den ska heta. Vi får hoppas att de kommer ha den goda smaken att visa alla ÖSK:s matcher..
Örebro fff alsvenskan 2005
2004-02-02 15:53
i dagens expressen säger dom att ni
kommer 8 men att fuhrestedt är KLASSvärvning
och att ni tar poäng trots ert defensiva spel
KubaStröm
2004-02-02 16:06
Vilken tid är mötet på lördag??
Örebro either/or
2004-02-02 13:13
Det verkar vara mycket diskussioner här om kvalitén på ÖSK:s nyförvärv och det finns verkligen anledning att vara lite fundersam inför säsongen.

Lag som jag tidigare räknade med att ÖSK skulle ha bakom sig, som BOIS och HIF, har ju värvat riktigt intressanta och etablerade spelare den sista tiden. Det är ju bara att inse att alla ÖSK:s nyförvärv, eventuellt förutom Riddez, är totalt okända i svensk fotboll. Jag menar inte att de nödvändigtvis måste bli floppar för det, men man ska komma ihåg att ha realistiska förväntningar. Och bli inte förvånade om de flesta experter tippar ÖSK långt ner i tabellen, det brukar de ju oftast göra och med de här nyförvärven är det ingen fotbollsexpert som blir särskilt imponerad.

Tyvärr är jag rädd att ÖSK: problem i år kommer att vara målskyttet igen. Kan inte se nån riktig målspruta i truppen förnärvarande. Men hoppas jag har fel.
Örebro Majjo
2004-02-02 11:51
Lucien:
Ja måste säga att jag inte är pessimistisk, jag tror på våra forwards men reagerade på en sak du skrev: "Tror mycket på Costa, när han väl kommer in i det svenska spelstilen så kommer han garanterat spruta in mål." Kan en brasse som har spelat en typ av fotboll i alla år anpassa sig så fort som på ett halvår? Dessutom förväntar jag mig inte så många mål av honom, det jag tyckte mig se av honom förra året var att han var rätt lik Ouyuga... Jag förväntar mig mycket av honom, men inte att han ska spruta in mål direkt..
Örebro DaSa
2004-02-02 17:35
För att göra en liten oseriös jämförelse för att se hur vi står oss inför nästa säsong, så kan man ju jämföra oss med Real Malmös startelva. Utgår från båda lagen spelar 4-4-2.

Målvakt:
Alvbåge - Asper
Alven tar den matchen på att han är yngre och antagligen kommer bli en framtida landslagsmålvakt.

Backar (från vänster):
Danielsson - Elanga
Lika, än jag tycker Danielsson är lite överskattad. Hans plattmatcher är inte att leka med. Medan Elanga har problem på hemmafronten som kanske kommer påverka honom.
Gurra & Magnus Samuelsson - Bjärred & Persson
Vinner MFF på super-knock efter ngr sekunder. Tänk på att MFF även har en spelare Majstorovic (reseverar mig för stavningen) på bänken.
Kjäll - Höiland
Enkel vinst för Höiland, vi har ingen som är ordinarie på den på platsen.

Mittfält:
Riddez - Yngvesson
Jämnt skägg, MFF har ingen renodlad vänsterytter.
Larsen - Afonso
Tar Afonso hem lätt, han är både ung samt bättre än vår gammel dansk.
Gawwe - Mattiasson
En frisk Gawwe får ses som en näst intill landslagsman. Så där vinner sport klubben.
Anttonen - Grahn
Tar Anttonen så länge han är frisk plus att Grahn står still i utvecklingen. Men Grahn har potential att bli riktigt bra.

Anfall:
Costa - Skoog
Hmm, behövs någon motivering. MFF leker hem det...
Petter - Igor
Lite jämnare (förhoppningvis) men Igor tar det också.

Sammanlagt:
ÖSK - MFF (3-6)

Alltså enbart en förlust med 3-6 på hemmaplan, tycker vi ska slänga in handduken direkt och begära tvångsnedflyttning till Superettan. Eller kanske t.o.m. tvåan så vi kan få några heta derbyn mot bruket:)
Örebro either/or
2004-02-02 15:04
Danneboy//
Håller inte med om att norska och danska ligan skulle vara så mycket bättre än allsvenskan. Tycker att de är relativt jämna i kvalité. Tror att de absoluta topplagen i Danmark och Norge kanske är bättre än de svenska topplagen för tillfället, men bredden på allsvenskan är bättre.

Viktor//
Vill egentligen inte vara pessimistisk. Är det nåt man blir trött på som ÖSK:are så är det ju överdrivet negativa "supportrar". Men jag försöker bara vara realistisk. Jag menar, om man på allvar tror att ÖSK i år ska slåss om SM-guldet så kommer man bli grundligt besviken. Truppen håller inte för den absoluta toppen förnärvarande.

Tror inte att SM-guld är klubbens målsättning nästa säsong. Jag tror att de kanske siktar på en topp-5 plats och jag skulle själv vara nöjd om ÖSK blev 5:a nästa säsong. Drömmen om SM-guld släpper man ju aldrig, men att ÖSK skulle ta guld i år är inte särskilt troligt.
Örebro Grixx
2004-02-04 19:25
.....och solen gick ned och lugnet sänkte sig återigen över svenska fans "svart vita".
Örebro Viktor
2004-02-02 14:05
Det var väldigt vad alla var pessimistiska här då!
Vänta med domedagsprofesiorna åtminstonde tills träningsmatcherna är igång.
Örebro pessen
2004-02-03 10:39
Skulle vara intressant och höra hur Lundin
ser på nyförvärven.
På vilket sätt ÖSK ska spela i år
Vi får väl hoppas det blir mer offensivt
Örebro worldfarm
2004-02-02 16:25
KubaStröm // Vi kör igång 09:30 och håller på en bra stund framåt. Som sagt. Anmäl ditt intresse om du är sugen.
Örebro ÖSK FK-Kenneth
2005-02-10 22:34
ÖSK-Marte//
Skulle va på alla pengarna och Arenan då? :-)
KubaStröm
2004-02-02 16:36
worldfarm// Är väldigt intresserad men har innebandy match från 12.30-14.00 typ.. så..
Örebro Justitiemord
2005-04-25 08:58
Daven//

Vart vill du komma?
Att Degerfors är 100 gånger större bättre och allt det där än Örebro?
Vi får väl se sen när vi möts vilka som är bäst. Kram
Örebro Conti
2004-02-02 22:54
DaSa//

Underskatta aldrig målvaktens betydelse, känns som att gamla AIK keepers i dagsläget har en kollektiv "formtopp" som heter duga. Det gamla ordspråket "målvakten är halva laget" ligger nära till hands när dom är i farten.

Jag säger bara Lee Baxter, Magnus Hedman och Matias Asper

tror sport vinner med 3-2 borta mot malmö
Örebro pessen
2004-02-03 17:28
Mackan//
Jag har hört från folk som ser träningarna
att det ser väldigt bra ut.
Har ingen egen uppfattning har inte stt någon träning.
Varför ställer du inte Lundin mot väggen med lite tuffa frågor
Örebro DaSa
2004-02-02 22:07
Kanske var ironisk... Självklart kommer vi vinna i premiären med 6-3:)
Örebro Kuban nr:8
2004-02-02 21:11
DaSa //

Jag hoppas det var en VÄLDIGT oseriös jämförelse.

Ursäkta uttrycket, men vafan snackar du om? Är du Degerforsare eller, och vad menar du med att vi ska slänga in handduken och begära tvångsnedflyttning? ÄR DU INTE KLOK?

Dessutom så ska jag säga dig att ÖSK får inte torsk mot Malmö med 6-3, möjilgtvis 2-1. Jag tror du ska tänka om och vara lite realistik. Det är inte så att individuella spelare gör ett lag. Det är alla tillsammans. Jag tror ÖSK fungerar bättre som ett lag än Malmö med alla sina värvningar.

Så ser jag på det och ÖSK spöar Malmö med 2-0 första bortamatchen :-)
Örebro Kerberos
2004-02-03 12:41
Aftonbladet tippar ÖSK som 10a:

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,427996,00.html
Örebro ÖSKtjej
2004-02-03 09:49
Jag tror att det snarare kan bli 2-2 i Malmö-matchen...det är svårt att få så mpnga stjärnor i ett lag att spela bra tillsammans, så jag tror inte att vi blir utklassade av dem direkt! Sen har ju vi förhoppningsvis två, inte lika tekniska, men lika effektiva anfallare på topp! Och en guldklimp i mål dessutom som är tusen gånger bättre om Asper! :-)
Örebro pessen
2004-02-03 16:05
Ang.krönikan så kan man säga att Lundin har fått
dom spelare som han ville ha.
Får Lundin det inte att fungera i år så bär
han ett väldigt stort ansvar för det.
Örebro Viktor
2004-02-03 17:49
Solskens-Mackan är i farten igen ser jag. =)
Jag misstänker att det är en någon sorts hat/kärlek mellan Solstrålen och ÖSK.

Krönikor är du bra på och du har vissa poänger i ditt resonemang även om jag inte riktigt delar din inställning. Jag hänger upp mig på är den pessimistiska stämningen som råder här numera.

Upp med huvudena och tro på ert lag. Visa att ni är blindgalna supportrar till det bästa svartvita laget i tvärsnyttområdet.

SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD!!!
Annons: