/fotboll/osk/forum/10183.aspx/fotboll/osk/forum/10183.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro deportivista
2004-02-14 15:12
Later som spelet varit riktigt bra, trakigt att inte laget fick göra nagra fler mal vilket behövs (med tanke pa fjolaret). De kommer i nästa match.
Örebro #7
2004-02-14 14:58
Underbart killar!! vad tror ni?? Costa tar över Oyougas roll och blir stefan lundins första val i anfallet?? eller? han verkar vara het, men sett till matchrapporten så verkar inte Johnsen vara så dålig heller..det blir tufft om den andra platsen...är det bara jag som inte hänger med, ¨sen när har Lundin spelat med en diamnat på mitten???
Örebro ÖSK-deportivista
2005-04-25 09:03
Vill passa på och ge ett stort knippe med tack till Erik/Mittåt som så förtjänstfullt rapporterar om ÖSK-U:s matchspel. Jag erbjuder mig på stående hand att rapportera från (minst) de två matcher som laget kommer att spela i Uppsala - mot GUSK och Sirius mot hösten!
Örebro S E
2004-02-14 17:24
Man kan bara hoppas att det är ett så här bra väder under nordic cup.

ÖSK spelade stundtals rörligt och bra. Vissa föll ur i andra halvlek, men det är ju första matchen på säsongen, så jag är inte orolig.

Haginge, gjorde en riktigt bra match. Det är alltid kul när junisarna gör bra ifrån sig, det ger hopp om framtiden.

Må gott alla ÖSKare.
Örebro Rallban
2004-02-14 17:13
Hjälp jag är mobbad av erik=)

Kumlahockey *Klapp* *Klapp* *Klapp*
Örebro S E
2004-02-14 17:30
Glömde...

Vad var det med gestapo fasonerna på insläppet idag? Även om man hade meddlemskort så var funktionärerna tvungna att se om man stog med i listan. O.o
Örebro Grixx
2004-02-14 17:16
Tyckte mig först se ett liknande spel från förra året. Dvs att vi är väldigt avvaktande i början, låter motståndarna hålla bollen och föra spelet.

......men tji fick man.Snabbt tog ÖSK över spelet totalt och det skapades många riktigt bra målchanser. Många sumpningar blev det men det är ju tidigt på säsongen och allt blir förlåtet.
Haginge kommer säkerligen att vara med fler matcher i år efter den här insatsen. Costa kommer att bli en publikgunstling för fansen under 2004 - helt klart.
Även om Johnsen inte fick till det så var han rätt placerad och fick många fina chanser.Kommer han igång med matchandet så lovar det gott.
Fredrik S gjorde många fina löpningar och pass.Om man ser till några missar och dissar honom för det så kan man lika väl dissa Costa som missade några väl öppna lägen.

Jag tycker det lovar gott inför resterande 2004.

ps. Ett tag var det nästan högsommarfeeling. Det var faktiskt riktigt ordentligt varmt på läktaren och med solen rakt i fejset.
Örebro Lagun
2004-02-14 13:30
brorzan

Hur många åskådare är närvarande på ett ungefär?
Örebro Conny Coma
2004-02-14 16:24
Costa är given i anfallet. Helt klart! Dribblade. Slog fina passningar. Såg ut att trivas ordentligt. Men han är lite för osjälvisk bara Haginge var riktigt bra som mittback. Kan bli nåt om nåt år. Såg bra ut annars. Ingen som var dålig.
Örebro brorzan
2004-02-14 13:53
Ändring: Det var tydligen vårt norska nyförvärv Johnsen som spelade fram till Gawwe vid målet!
Örebro Arx
2004-02-14 13:34
Stort cred för direktrapporteringen!

Säsongens första mål efter 13:13. Inget för vidskepliga...
Örebro deportivista
2004-02-14 14:38
Matchrapporteringen är FANTASTISK! Stort cred till red sa att vi exil-fans kan veta vad som pagar... (jag längtar till Vallen)
Örebro Skägget
2004-02-14 15:03
Småtrevlig match där ÖSK dominerade, men inte riktigt kunde avgöra trots dominansen. Haginge imponerade stort. Fortsätter han så här bra är han iallafall ett ämne för att va på bänken.

Jonsen syntes bara några gånger, men Costa däremot-secken kille...
Örebro Kuban nr:8
2004-02-14 16:54
Conny Coma //

Fredrik Samuelsson var urdålig!! Christian Johnsen blev jag besviken på också.
Örebro brorzan
2004-02-14 13:39
För den som vill lyssna på något kul i väntan på resultat och uppdateringar så finns denna: http://81.172.167.122/~nygren/nattuggla.mp3

Snacka om att behöva lära sig att lugna ner sig. :o)
Örebro brorzan
2004-02-14 13:35
Arx //

Rackarns tur att matchen inte var igår på fredagen den 13:e då!
Örebro brorzan
2004-02-14 13:32
Lagun //

Vi har inte fått någon siffra eller uppskattning på det än tyvärr.
KubaStröm
2004-02-14 15:36
Tror att vänster kanten kommer bli farlig när vi Riddez blir frisk och så vi inte behöver ha FS.. Costa kommer bli viktig för oss..
//Ström
Örebro brorzan
2004-02-14 13:14
1-0!!!!! Gawwe!!
Örebro brorzan
2004-02-14 13:03
Lagun //

Allt för oss som inte kan vara på plats! Behöver jag säga att jag är nöjd över att få direktrapportering direkt till telefonen? ;o)
Örebro Grixx
2004-02-14 11:35
Mycket bra text inför matchen mot Västerås, Mackan!!!

...och klart att du ska kunna gå in och tycka om saker och ting även i forumet. Även jag blir lite trött i en del diskussioner och skriver någon överilad text ibland. Att jag själv skrev att du kanske var fel person som höll i svartvitts sida får nog tillskrivas min då onödigt korta stubin.

Hoppas att du fortsätter att dyka upp i forumet det behövs!!!!!!!!!
Örebro deportivista
2004-02-14 11:45
Angaende laguppställningen sa tror jag att Kjäll/Haginge kommer att samarbeta om innerbackandet - men att Haginge far kliva in maste vara ett rent taktiskt drag riktat mot kvicke Bärlin. Tanken att han skulle fa springa runt de langsamma Kjäll och T.Andersson ger mig mar-dagdrömmar... Jag hoppas verkligen att Haginge kan utvecklas till en fullgod innerback sa jag slipper mitt eviga tjat om att ÖSK:s mittförsvar är för langsamt...

För övrigt sa är jag förgrymmad över hur aftonbladet kan hävda att ÖSK kommer att ga en miljon back 2003 ("prognos") utan att ange nagon källa (Sune Sylven kanske sa det en sen kväll pa pressklubben?). ÖSK har varit föredömliga de senaste aren med att öppet redovisa sitt ekonomiska läge, och det vore konstigt att klubben nu plötsligt kan ga "en miljon back" fran en position med negativt eget kapital till att helt plötsligt inte längre riskera elitlicensen...? Om sadana (felaktiga) uppgifter sprids sa fortsätter ÖSK att malas upp som ett "trakigt konkursbo" i media, trots att klubben nu är den enda allsvenska förening som vänt ett negativt eget kapital utan kommunpengar, utomstaende finansiärer (förutom smaslantar fran fansen), eller spelarförsäljningar...
Örebro Arx
2004-02-14 11:42
Jo, jag vet, debatten är avslutad. Men....

Mackan m.fl.//

Dem som startat en debatt får ju finna sig i att det kan finnas folk som har en annan åsikt. Så
Mackan, svälj förtreten och kom tillbaka. Ingen vinner på att du drar från forumet, allra minst du själv.

Dessutom är detta ju en debatt där vi faktiskt kommer att få ett svar om du har rätt eller fel.

Om de flesta bajare och blåvita resonerar som Pernilla, så spelar det ju faktiskt ingen roll att många på det här forumet har räknat ut att det faktiskt är rätt billigt trots allt.

För, som Pernilla säger, hur många ÖSK:are skulle betala 420 spänn (+resa+logi) för att åka till Göteborg eller Stockholm och se två bortamatcher med ÖSK i slutet av februari?

Säkert många på det här forumet, men frågan är hur många till?

Så domare i debatten blir publiksiffrorna. Och därför kan vi lägga ner debatten tills dess. Men sedan kan vi gärna ta upp den igen.

För visst är det ändå lite kul när det hettar till här på forumet?
Örebro Lagun
2004-02-14 12:18
Vill passa på att redan nu tacka herrar
Bror Welander & Johannes Avenbrand för direktrapporteringen från dagens match.
Själv kan jag inte gåpå matchen pga jobbet, men
Ni har räddat min (arbets)dag!!!!!!!!!!!

AIK NTB
2004-02-15 01:30
Mirza Jelecak har blivit uttagen til Bosniens U-21 landslag.......
Örebro Pelle2
2004-02-15 07:11
Markus:
Håller med dig helt och hållet.Nordback var skit dålig i dag.
Örebro ÖSK KUBAN
2004-02-14 12:00
MEN VA FAN jag börjar tröttna på att alla ska vara så jävla snålla vill ni inte se erat lag spela eller??? ja ska iaf gå visst de kunde ha varit biligare men så jävla svindyrt är det inte
Hammarby Pernilla
2004-02-14 10:51
Har nu läst lite i Ert forum ang Nordic cup. Nu kan jag ju inte föra talan för alla mina bajenbröder och systrar men jag VET att väldigt många grönvita kommer att avstå från Örebro då biljettpriserna i våra ögon är skyhöga. Känns nästan lite patetiskt att ta flera hundra kronor för cup-träningsmatcher i februari. Klart att flera skulle vilja se matchen mot Göteborg, men med många skador och försäsongsnedträning så går snacket bland folket att inte åka. Dessutom har ju vi både bandy, handboll och hockeysektionerna att stödja även om fotbollen för de flesta går först.

Men, vi kan väl vända på det. Hade NI åkt till Söderstadion och gladeligen betalat så mycket pengar för att se Ert gäng här? Om det är så - blir jag klart imponerad.

Tyvärr får jag väl säga att många bajare kommer stanna kvar i Stockholm den där helgen...
Örebro Zmirc
2004-02-14 11:45
Tack för ditt inlägg, Pernilla. Ett yttrande utifrån får förhoppningsvis folk att tänka till huruvida det är så himla billigt eller inte. Jag har ända sedan priserna offentliggjordes ansett att ÖSK skjuter sig själva i foten med den nivån på biljettpriserna.

(Ps. Albert Leriche sätter nog några stycken på söndag för Woodstock warriors. Han har tränats i den bästa av klubbar. Ds.)
Örebro Lagge
2004-02-14 19:23
"och inte hela tiden envisas med att bjuda sina målsumpade lagkamrater på fina lägen."

Klockrent Mackan!
Annons: