/fotboll/osk/forum/10182.aspx/fotboll/osk/forum/10182.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conti
2004-01-21 19:02
Furuseth Olsen//

Antagligen har dom redan bestämt sig för Isaksson/Hedman i EM, samt en tredjemålis som kan hålla humöret uppe i truppen eftersom dom inte vill pröva någon annan än Isaksson mot Norge. Hur fan ska Alven kunna få internationell rutin när han varken får chansen i viktiga U21 matcher eller i B-landskaper. Tycker han är värd en chans att visa upp sig om man går efter den senaste allsvenska säsongen.

I match 2 är det Hongkong ligakomb eller Honduras och den matchen känns ju "het".
Sundsvall mathsivan
2004-01-22 14:49
Lycka till iår!
(Finns det GIF anhängare här inne från Norra sverige så gå in på länken och bli medlem i GIF 0920)
Örebro Joerny
2004-01-22 10:44
Bengtsson helt klar för Inter. Nu återstår det bara att lösa Riddez från Djurgården.
Boden Agent 006
2004-01-22 13:49
Hmm! varför ska alltid spelare som spelar i Hammarby, Djurgården och AIK alltid har förtur intill landslaget?. 3-0 mot Norge säger allt sedan förvånar det mig att man inte vågar släppa in Alvbåge i en sådan match, de säger att han saknar internationell rutin men hur ska man få det om man aldrig får chansen?.
Örebro Byafire
2004-01-22 14:08
Agent 006//
Den frågan har ställts i all evighet. Men sen vet vi ju också att AIK, Bajen och DIF-spelare alltid kommer - och har- räknats i första hand för förbundskaptenerna.

That´s the way life is!
Örebro Brinkewall
2004-01-22 09:57
Mackan mfl Kan inte någon kontrollera möjligheterna till att boka tid i idrottshuset under Nordic cup för innefotbollsturnering mellan supportrarna.
Örebro One touch
2004-01-22 17:42
Ösk-boldt// naaa *skrattar* så här är det i sportens underbara värld... Man tycker si, andra tycker så.. Finns det rätt ellr fel i allt? Nej naturligtvis inte.

Kepp it up fellows!
Boden Agent 006
2004-01-22 19:06
En annan sak som förvånat mig lite är att Majstorovic från MFF inte fått chansen än, visst han har varit ganska ojämn på senaste men hans kunnande som spelare samt personlighet behövs. Mikael Danielson är också en som jag ställer mig frågande till varför han inte provades.
Örebro Sektion E
2004-01-22 08:44
pinnen#1 /

Runt stortorget finns det pubar som ofta brukar användas av såväl hemma- som bortasupportrar. Ligger centralt och det tar fem minuter att promenera till Vallen.

Närmare stationen, i fall ni åker tåg, kan Jacs café rekommenderas som ligger i teaterhuset vid järntorget. Inte så stort men trevligt.

Börjar bli dags att ladda för matcherna nu. Kommer Kubanerna att göra något speciellt vid cupen?
Örebro Jocke pingvin
2004-01-22 13:41
Tur man slapp se skräpet i morse.Förlora emot Norge ingen höjdare.Men vi ska till Portugal inte dom.Härlig bandy match igår 6-4.Dags för alla kubaner å andra traska ner till Vinterstadion.Nästa match 27 jan emot Ottebäcken.
Örebro Västbanken
2004-01-23 11:31
Förresten, kom att tänka på att Mats Olsson, i en av sina krönikor, skrev något i stil med att Larstommy fick veta att Hedman kommit tillbaka från skada och redan kommit in i Celtics andralag, där han fått spela mot Loch Ness ungdomslag och McLintocks byalag. Då säger Larstommy:
-Wow, redan internationellt motstånd. Vilket kärnkraftverk!
Tänker att det här har viss bäring på resonemanget om "internationell rutin", för den som ev. missade det.
Örebro Arx
2004-01-22 16:20
Klart Alvbåge borde få stå. Och det behöver man inte vara ÖSK:are för att tycka. Jag hade lika gärna sett Johan Wiland i målet - om han hade stått före John i U21-rankingen.

Hong Kong-turneringen måste ju i första hand vara till för att testa nya killar = framtidsmän i landslagsdressen.

Och förbundskaptenerna borde ju rimligtvis redan ha koll på vad Isaksson kan prestera i landslaget.
Djurgården Edgware Road
2004-01-23 11:13
Västbanken:

Fortsätter Alvbåge spela bra även denna säsong i örebro och U21 så kommer han få sina chanser.

dock är ju en A-lags plats för en målvakt rätt svår. Kom ihåg att Isaksson fick vänta rätt länge trots att han var mycket bra i allsvenskan och att sverige inte hade någon kanon andre målis.

larstommy motivera ju det med att det är bättre att få internationell rutin i U21 och det är ju faktiskt sant. Bara att kämpa på i U21 så kommer chansen.
Örebro Arx
2004-01-23 13:23
Har inte Larstommy en lite märklig syn på det här med andramålvakter?

- Kihlstedt som var reserv i alla år, oavsett prestationerna i klubblaget.

- Aspers märkliga comeback (se Västbankens inlägg)

- Dick Last som fick chansen alldeles för sent

- Fredrik Sundfors som äntligen fick en reservplats - fast först ett efter sin kanonsäsong i allsvenskan (när han fick chansen erkände han ju t o m själv att det inte hade gått särskilt bra).

- Och så Hedman. Ständigt denne Hedman.

Jag tycker att Isaksson är given etta just nu. Och just därför känns det rätt onödigt att låta honom stå i Hong Kong.
Örebro One touch
2004-01-22 16:02
Conti// Nja... Jag förstår ditt resonemang. Men är det rätt att låta en färsk målvakt få (göra bort sig med ett gäng juniorer) stå när laget för övrigt är så klent? Bättre förutsättningar borde man kunna få i sin premiärmatch!
Örebro Västbanken
2004-01-23 11:02
Edgware Road//Kan bara hålla med, det är löjligt att kräva en landslagschans för en spelare som gjort en kanonsäsong i allsvenskan. Det har ju grabbar som Fredrik Sundfors, Mattias Asper, Bengt Andersson, Eddie Gustafsson, Dick Last, Jonnie Fedel, Johan Wiland, Håkan Svensson, Daniel Andersson m.fl. (plus många utespelare) haft, och jag stod inte precis på barrikaderna för att få med någon av dessa i landslaget...även om majoriteten av dessa fått chans i skämtlandskamper.

För övrigt undrar jag om inte Mikael Hellström var senaste bajaren i landslaget, våren 1999, när Bajen och Hellström börjat säsongen uruselt. Då frågade några journalister Hella(s) (?) om han förstod varför han kom med med i landslagstruppen. Han bara stirrade och erkände att han inte förstod någonting. Men den uttagningen, liksom många andra i landslaget (t.ex. Sundfors), handlade nog om hans säsong 1998, då han ju var lysande, Alven får hoppas på att få chansen 2005 för att han var bra 2003, det är ju skitlogiskt, bara man tänker efter lite...
Djurgården Edgware Road
2004-01-23 10:40
Mackan:

Nja luckan efter Kim går inte att fylla. Men vi tror och hoppas att det ska bli bra ändå. Kim skulle ju ha all boll och han har ett ganska stort ego. Nu när han är borta finns det chans att andra kliver fram.Med Kim i laget litade alla på att han skulle fixa allt.

Dessutom tror jag vi kan spela med större variation nu när inte en spelare ska ligga bakom alla uppspel.

Men men att tappa en spelare av Kims klass är ju aldrig bra.

Barsom är ju dock en spelare som sliter och springer extremt mycket, men han har också mycket bra teknik och offensiva kvaliteer. Har han mognat lite i holland tror jag han kan klara uppgiften tillräckligt bra.

Ps. Det vore ju märkligt om Alvbåge inte fick stå mot Hongkong.
Örebro ÖSK tatoo
2004-01-23 15:57
Kuba sover aldrig.... han bara vilar sig lite =)
Boden Agent 006
2004-01-23 10:19
ÖSK-Boldt: men Christoffer Andersson borde väl inte få spela då efter avklippet utav krullet? :) nej! men skämt o sido så är det synd att spelare som förtjänar en plats inte får en. Magnus Samuelsson får ni bara låna ett par år sen ska han tillbaks haha! men nej! hade inte kunnat se honom i någon annan klubb än just ÖSK.

Edgware Road//

De är väl när man är "het" som man ska få chansen? sedan om man spelat 100bra säsongen eller 1 bra säsong så spelar det mindre roll, det är nuet som gäller. stockholmare har alltid haft förtur och kommer alltid ha det, nu nämner jag inte bara spelare från Bajen utan även från AIK samt DIF.
Djurgården Edgware Road
2004-01-23 09:09
Håller med om att det vore läge att ge Alvbåge chansen i landslaget. Isak har inget att bevisa och matchen i Hongkong spelar ju knappast någon roll.

Dock är det löjligt att kräva en landslagschans pga en bra allsvensk säsong. Det har funnits många spelare som glänst en säsong men sen försvunnit. Dessutom kör inte landslaget med 10 man i försvaret så Alvbåge har nog lite mer att bevisa.

Sen det här med att lirare från sthlm alltid föredras är löjligt. Snarare tvärt om. Ok nu fick ju östlund och max från bajen chansen men när hade bajen en landslagsman sist? Och då har det ändå funnits spelare som vart värda chansen.

DIF har vunnit två raka SM-guld vilket ju måste betyda att det finns en hel del bra lirare. Vi har ju 2 lirare i A-truppen och några till i U21. Kolla tillbaka på gammla trupper.
Svenska mästarna har väl alltid med någon eller några i landslaget. Nu har ju AIK bara anita, bajen har ingen i A-truppen och vi som är dubbla mästare har 2. Är det så märkligt?
Djurgården Edgware Road
2004-01-23 12:34
Mackan:

Vi ser ju gärna att alla andra undersakttar oss nu :-)

Nej men självklart är vi försvagade. Ska vi kunna hålla oss kvar i toppen detta år måste nog andra spelare kliva fram och det är ju vad vi hoppas på.

vår styrka är ju kollektivet, spelideen som alla känner sig trygga i. Och det faktum att vi är väldigt vältränade och förskonade från skador.

Nu när kim är borta så kommer nog vårt spel blir lite mer varierat och inte bara gå genom Kim. Dom lag som kunde plocka bort Kim vann oftast matcherna. Nu får motståndarna svårt att förstöra vårt spel genom att ta bort en speciell spelare.

Sen ska man komma ihåg att våra nyförvärv förra sommarn nu haft tid på sig att komma in ännu bättre i truppen och spelideen.

Men vi måste ju va medvetna om att det inte kan gå lika bra iår. vi siktar dock på att va med i toppen.
Djurgården Edgware Road
2004-01-23 15:27
Västbanken:

Tycker inte det räcker. Bara för att man en gång mött bra motståndare eller för den delen vart jävligt bra betyder inte det att man fortfarande är det.

Brolin var kanske världens bästa under 94 VM. efter skadan var han ju ett kolli.

Kalle kula var ju landslags man innan han började hugga gurkor. Efter det har han ju vart värdelös.

Asper somd ett pratas om nu mötte ju som sagt världslirare i CL men inte fan är han nå bra för det just nu! Alvbåge, Isaksson , Wiland mfl är ju bättre och dom har inte mött Barcelona eller Arsenals klass lirare.

Nej ska man med i ett landslag så ska man inte bara kunna leva på gammla meriter. Innan uttagning måste man kunna bevisa att man håller samma klass som man gjort tidgare.
Örebro Pelle2
2004-01-23 15:33
Varför sover Kuba till den 15 när det är Match den 14?
Djurgården Edgware Road
2004-01-23 11:55
Västbanken:

Visst, U21 matcherna håller nog ingen jätte klass men det är ändå grädden av landets talanger så lite ger det nog.

Sen att avdankade målisar som Hedman aldrig verkar va borta från ett landslag är ett mysterium.

Lagerbäck gav ju en mycket märklig intrevju om målvakts sidan i landslaget där det istort lät som att Hedman inte är långt ifrån EM. Jag menar han har ju sån rutin.

Hedman skall bort från landslaget för alltid.
Örebro Västbanken
2004-01-23 15:14
Ett litet tillägg ang. Aspers comeback: Hade Larstommy refererat till Aspers rutin från Champions´ League hade det varit acceptabelt, där mötte ju AIK anfallare av en kaliber som ett svenskt landslag möter en gång per decennium i en tävlingsmatch.
Örebro Västbanken
2004-01-23 11:25
Edgware Road//Jag tvingas tillstå att du (som é gårdare!) har rätt igen. Dock är det nog fler än jag som kommit på att det här snacket om "internationell rutin" är en praktklyscha. Jag menar, när Asper kom tillbaka till Sverige och kastade in en balja i varje match, så var det hans "internationella rutin" som tredjemålvakt i EM 2000 (!!!) som tog honom tillbaka till landslaget. Hey Baberiba.

Dessutom kan man ju ifrågasätta om Isaksson bevisade något mer genom att vara bra i U21 när han spelade bra i allsvenskan, U21-matcherna håller ju knappast allsvensk klass (möjligen t.ex. de mot Spanien, men sådana matcher är ju helt klart i minoritet).
Örebro ÖSK tatoo
2004-01-23 14:26
Träningsrapport från idag. nåns om var där?
Örebro Byafire
2004-01-24 01:24
Ser ut som att vi får ett rätt så starkt U-lag i alla fall. Lidén, talangen från Frövi, sägs vara en väldigt bra lirare. Förhoppningsvis en framtida Arnor? ;)
Djurgården pelleo
2004-01-23 22:36
Kollar ni på någon bandy i Örebro ?...kom och skriv i våran gästbok eller rösta fram vem som vinner bandy VM...mvh pelleo
KubaStröm
2004-01-23 21:48
ÖSK tatoo// Jag var där dock bara en halvtimme(hade skola) men det var inte spec. kul träning mycke jogga löp träning sen körde dom match på liten plan Larsen såg bäst ut på jogga löp övningarna (av dom som var med). Danielsson, Gurra A, MaSa, Klingberg, Anton, Olsson o Kjäll sprang runt planen kan ha varit några till.

Men Kjäll var slö asså han kan inte ha gått fullt han typ jogga, men han såg väldigt trött ut.

Furuseth, Larsen, Costa och Kuhi såg ut och vara piggast, så det ser bra ut på anfalls sidan, såg värken Riddez eller C Johansen på plan.
Annons: