/fotboll/osk/forum/1018.aspx/fotboll/osk/forum/1018.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hammarby Kvarnens Hjältar
2015-04-29 11:46
@Asbjörn#10:

Kan det vara att du i hammarbyarens öron lät något liknande såhär:
"Bieääjsära här värkligän tägit klaijv säjdan säosäoanguoa 2013 ner väj läuijg i Säupaurajtan"?
Örebro Asbjörn#10
2015-04-29 10:14
@Candy King (Vi ses vid Gullmarsplan):

Det är bara att hålla tummarna nu för att Kennedy imorgon på planen är lika okreativ som detta svar! :)
Örebro Lord Pode
2015-04-29 09:45
@Pinnen#17:

Nää tufft blir det inte för er. Vi ska vara glada ifall vi håller ner siffrorna.
Candy King (Vi ses vid Gullmarsplan)
2015-04-29 09:17
@Marquis de Sade:

Bajensupportrar känner till Bajens spelare. Mer än de flesta andra. Djurgårdare och andra skojare har hittat på liknande historier några år nu. Och det där med bönder också då förstås. Har man bara en fjärdedels publik så måste man ju leta efter anledningarna i fantasin när verkligheten blir för jobbig.

Därav "gäsp", tröttsamma påhitt har ältats in absurdum redan.
Bättre kan ni?

AIK Kribba
2015-04-29 09:09
Asbjörn,den där bajaren du snackade med som trodde att Besara spelade i Örebro,han kom inte från Leksand? ;)
Örebro Marquis de Sade
2015-04-29 08:59

Du menar att man hittar många bajensupportrar på samhall?
2015-04-29 07:09
@Asbjörn#10:
Men för all del, ha en bra dag på Samhall. Glöm inte mammas matlåda.
IFK Göteborg Astroturf
2015-04-28 23:48
@die Nanne ZUKUNFT CL 2016:

Jag tror nog du behöver läsa om Das Licht kommt von Philips inlägg en gång till, för du verkar inte ha förstått innebörden.
Örebro Matta
2015-04-28 23:13
Bajen777/

Kan tänka mig att de öppnar samtliga dessa sektioner i morgon.
Borde finnas en del platser längst ned på C och D. K är främst tänkt som en hemmalagssektion.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Hammarby Bajen777
2015-04-28 23:02
@Asbjörn#10:

Du är rätt roligt. Du fattar att du drar till dig en massa skit till den här sidan med detta skräp?

Låt säga så här, gå till arenan om du får plats och kolla vilka som stöttar sitt lag helt enkelt.

Varför skapa skit i onödan när det faktiskt kan bli det om vi inte kan ha en trevlig dialog.

Väl mött!
Örebro Sweet Leaf
2015-04-28 23:02

Om du inte förstod det hela så spelar alltså denne Besara i ditt lag för att förtydliga! ;)
2015-04-28 22:48
@Asbjörn#10:

Gäsp.
Örebro Asbjörn#10
2015-04-28 22:43
Rolig anekdot. Var i Stockholm förra veckan i jobbärende och passade då på att prata om torsdagens match med några stockholmskollegor som sa sig hålla på Bajen och skulle åka på matchen.

Jag sa något i stil med: "Besara har verkligen tagit kliv sedan säsongen 2013 när vi låg i Superettan" och fick då svaret av den så kallade hammarbyaren "Jaha, ja då får vi hoppas att våra försvarare håller koll på honom på torsdag"...

Bajen är lite som Swedish House Mafia, drar ohyggligt mycket folk men hälften som är där har egentligen ingen aning om varför de är där eller vad de egentligen kollar på! ;)
Örebro Asbjörn#10
2015-04-28 22:33
@Pinnen#17:

Minns denna match som igår. Ett frustande Bajen som kom ut heltaggade och verkligen imponerade (på alla utom Peo Ljung) och som i intervjuer efteråt pratade om att det inte varit svårt att motivera sig till vad man själv benämnde som årets match, mot topplaget ÖSK inför sin hemmapublik.

För oss var detta helt klart en plump i protokollet det året. Precis som det var att förlora mot ett annat mittenlag i Jönköping Södra senare under säsongen.
Hammarby Bajen777
2015-04-28 22:23
Hej! Hoppas vi alla kan hålla en bra nivå här både vi och ni. En fråga: Biljettläget ser ut så här för stunden: Platser kvar på olika sektioner: B = 44 E = 5 F =7 = 56 platser kvar Allt förutom eran klack samt K, B och C är sedan uppbokat. Vi kommer förmodligen göra slut på biljetterna ikväll och min undran är om det är meningen att öppna upp K,B,C sektionerna eller om de bara är för sponsorer och er (på matchdag)? Sköt om er!
Örebro Sparkabolleninimål
2015-04-28 22:20
Såg ut som att det ska bli uppehåll på kvällen iallafall, det får duga!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Center
2015-04-28 22:07
Typiskt - Bra väder hur länge som helst - Men på matchdagen vänder det till regn - Bara hoppas det blåser fortare/långsammare än beräknat
Hammarby Pinnen#17
2015-04-28 22:01
@Asbjörn#10:

Den 21:a april oxå?
Örebro Asbjörn#10
2015-04-28 21:53
@Kravaller:

Visst, men då måste ni samtidigt lova att starta med Ledgerwood och Husidic på torsdag. Det var ju en ren fröjd att se dessa två "fotbollsspelare" dominera på innermittfältet det året vi var nere och vände i er ordinarie hemvist.
Hammarby Pinnen#17
2015-04-28 21:37
Ska f.ö. bli kul att komma till Örebro igen (om jag nu kommer iväg, har legat sjuk i en vecka nu men håller tummarna!), var där 2008 och gillade verkligen staden. Hoppas vädret blir bättre än vad det ser ut att bli. Skulle ju kunna bli en magisk kväll på alla sätt och vis. Tror matchen kan bli riktigt bra, förhoppningsvis står Bajen som segrare. Men det kommer bli riktigt tufft.
Hammarby Pinnen#17
2015-04-28 21:32
@Vinnartradition:

Skärp dig nu. Det kunde stått typ 5-0 i halvtid, och det borde stått 3-0. Att säga att Besaras mål bara är ett flytmål tyder även på bristande fotbollskunskaper. Normalt skjuter man inte ens i det läget, med tanke på hur fort det går och den balansen Besara befinner sig i, men eftersom han är en duktig fotbollsspelare med bra självförtroende vet han precis var målet står och får dessutom till ett riktigt bra skott. Att bollen tar i stolpen och på ryggen och sen i mål är givetvis flyt, men man får inte glömma alla bra saker som leder fram till "flytet".

För att knyta ihop säcken anser jag att det är lite för enkelt att påstå att Bajen vann med hjälp av "flyt" mot Åtvidaberg.
Benny Böckling
2015-04-28 21:32
@Kravaller:

Ja för all del!
Kom bara kom.
Hammarby Kravaller
2015-04-28 21:26
Är det okej om vi köper upp er ståplats också?
Hammarby MJFC (Hammarby, Über Alles)
2015-04-28 21:10
@ingeguld:

Du ska få en kram på torsdag ;-)
Hammarby Domi123
2015-04-28 19:37
Och så kom som vanligt en gårdare in för att följa uppsnacket inför Våran match :) Allt är som vanligt med andra ord.
Djurgården Yoon:s laserblick
2015-04-28 19:26
@Seahorses:

När ni gick upp till Allsvenskan.
Örebro Vinnartradition
2015-04-28 19:25
@Seahorses:

Lägg till er senaste match mot Åtvid. Stolpe in.
Hammarby die Nanne ZUKUNFT CL 2016
2015-04-28 19:20
@Das Licht kommt von Philips:

O hur är det med Glenn Västra Frölunda i hockey o IFK i fotboll ?
Örebro Telle
2015-04-28 19:18
Jag är lite kluven i min optimism inför Bajen-matchen. Hammarby är ett bra lag och har flera riktigt farliga spelare. Dessutom hade vi svårt mot dem 2013, det ska man tyvärr inte underskatta när det gäller ÖSK, som har vissa lag som uppenbarligen inte passar oss särskilt bra. Å andra sidan är de nykomlingar i år, och då hör det till att man går starkt (om inte annat på ren inspiration) och har vinden i ryggen i början. När man däremot stöter på patrull kan det också ta stopp ganska fort, det märktes ju om inte annat för ÖSK under P-Os regi ifjol. Vi gick riktigt bra de första matcherna då, men sen kom svackan som ett brev på posten. (På den tiden man fortfarande skickade brev. Och det fanns en Post. Googla på det, om ni är för unga för att ha hört begreppet... Och förresten, när ni ändå är i gång, så googla gärna upp begreppen "understöd" och "markering i eget straffområde" och mejla eller tweeta förklaringarna till ÖSKs backlinje... ;) Gör vi bara första målet nästa gång kan det nog lossna lite för ÖSK. - Spelarna är ju trots allt så mycket bättre än de har visat. Nordin exempelvis, som med rätta har fått en hel del kritik även om den varit lite för onyanserad från vissa håll för min smak, har ju knappt fått fram en passning på slutet. Jag vägrar däremot tro att han kan ha blivit så dålig över vintern. Okej att han kan tappa i tempo och kondition, kanske, men hans geniala spelsinne sitter ju fortfarande där inne någonstans. Får vi bara en snedstuds eller två, och ett riktigt billigt och fult, jä**a skitmål MED oss, så kanske det släpper lite för spelarna. Det var ju det som hände mot Mjällby ifjol. (Det, och RÅPs och Crespos comeback också, visserligen. Ja, och så Sobra, förstås, men det är ju svårare att kopiera i år, tyvärr...) Å andra sidan blir man ju lite fundersam när man tänker på exakt hur illa spelet faktiskt sett ut bitvis. Visst såg det okej ut mot Göteborg på det stora hela, och även i inledningen mot AIK, men totalt sett verkar ju hela laget helt under isen. Inte bara mentalt, tyvärr, utan de verkar ju helt sakna grundspel. På det sättet får man tyvärr lite 2012-vibbar, när bland annat Grahn gick ut efter ett antal matcher och klagade på att spelarna faktiskt inte visste vad de förväntades göra ute på planen, särskilt inte defensivt. Jag har visserligen betydligt större förtroende för Alex och Axel än vad jag hade för Sixten, men det är ändå lite oroande. Jag menar, även om Crespo kommer tillbaka efter sommaruppehållet, vad det verkar nu, och även om vi leker med tanken att han hittar formen relativt snabbt och börjar göra mål efter några matcher, så har vi ju fortfarande en backlinje som inte verkar kunna klara av ens de defensiva grunderna just nu. Och vi har fortfarande ett mittfält som har problem att lyckas med både 3-meterspassar och enkla löpningar. Crespo lär knappast kunna ändra på det, hur bra han än är i sina bästa stunder. Eller? Sitter allt i självförtroendet hos spelarna, och kommer det i så fall att lossna per automatik när Crespo börjar göra mål och vi förhoppningsvis börjar ta poäng? Återstår att se, men tills vidare tänker jag hoppas på att vi kan grisa till oss en poäng mot Hammarby och få lite medstuds.
Hammarby Seahorses
2015-04-28 18:45
@Vinnartradition:

När hade vi flyt? Kan köpa att pinnen borta mot Elfsborg var lite flyt, men i övrigt?
Annons: