/fotboll/osk/forum/10179.aspx/fotboll/osk/forum/10179.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sektion E
2004-02-04 16:56
Länge sedan man var inne men nu börjar fotbollsivern komma. Vad det gäller krönikan är den kanske något negativ, men inte desto mindre roande och den skapar ju utan tvekan en viss aktivitet... Paul är inte mina ögon en dålig fotbollsspelare, tvärtom. Han har mycket mer boll i sig än sin skadade landsman men det var ett tag sedan han var på topp. Kanske också lite tidigt att skriva ner någon som ännu inte fått tillstymelse till chans att visa vad han går för. Efter cupen finns det mer fog för ris och ros.

För övrigt tror och hoppas jag på en lyckad säsong. Allsvenskan verkar ha tagit ett steg upp på kvalitetsstegen i år och vi kan väl ändå nu, innan det drar igång, få hoppas på framgångar för vårt lag.
Örebro either/or
2004-02-04 17:12
One touch//
Jag tog notis men glömde skriva nåt om det. Tragiskt om Mirza skulle vara svårt skadad! Jag tror mycket på honom inför året. Han är ju fortfarande väldigt utvecklingsbar. Det är bara att hoppas att det inte är så illa som det verkar.
Örebro either/or
2004-02-04 17:09
Mackan//
Tack för dina förtydliganden. Jag tycker ändå att du går överdrivet långt i din pessimism. Nyförvärven kan ju inte slutligen bedömas förrän man ser de tävlingsmatcherna.

Sen tycker jag att man i och för sig har rätt att kritisera. Vissa här verkar mena att man måste hylla i alla lägen oavsett vad klubben gör. Som betalande supporter har viss rätt att ställa krav också.

Det som jag reagerade var på den uppgivna attityden i Mackans ganska osakliga krönika. Visst kan man kritisera men då tycker jag också man ska göra det på ett sakligt sätt och också försöka se de positiva bitarna. Jag menar t.ex. att truppen 2004 kommer vara bredare än 2003 och därmed mindre känslig för skador. Jag förstår inte hur man kan säga att vi hade en bredare trupp förra året när vi endast tappat 2 ordinarie spelare och fått 5 nya spelare, varav 4 bör kämpa om platser i startelvan.
Örebro pessen
2004-02-04 16:55
Mackan//
Tycker att det är svagt och gå ut och mer eller mindre förklara norrmännen som odugliga.
Tyder faktiskt på dåligt omdömme.
Detta gagnar knappast ÖSK då dom behöver mer
publik och stöd än någonsin.
Den kritik du har mot anfallarna skulle vara befogad att skriva om ifall dom efter många matcher helt misslyckats.
Ta dig i kragen
Landskrona tills döden skiljer oss åt
2004-02-05 11:12
Marklund skadad!

Lite skadeglädje ska vi ha :D
Örebro go_osk
2005-04-29 20:37
zinka//
ÖSK:s läkare tror att Larsen blir borta i minst två veckor till...
Örebro Byafire
2004-02-04 23:34
Groggmannen//
Det man har lyckats bevittna under träningarna som varit så ser det bra ut. Han har en tendens att våga utmana och har en härlig vänsterfot.
Örebro Ösk_bruden_87
2004-02-05 19:16
faaaan Mirza har skadat sig =( ='(
Örebro Mullet
2004-02-05 09:39
Tur att vi inte fick Marklund...
2004-02-05 18:36
either/or: Man tackar, Okkonen är en riktigt bra värvning, där har BoIS gjort ett stort kap.

Jag vet inte så mycket om era värvningar, nån från Superettan eller?

Lagun: hehe ÖSK 3-4? njaaa det blir nog svårt.
Men kanske det kan hända om ni spelar med 8 backar och två anfallare?
Jo du är vällkommen, var vi brukar hålla till är mest på klubbstugan och på olika krogar.

örebro sk: Farnerud kommer inte att bli saknad!
Mer förstod jag inte va du skrev, jag kan ge dig ett tips gå in på microsoft World och skriv där och sen kopiera det hit sen! okej?

Lycka till 2004

Örebro örebro sk
2004-02-05 18:17
inte för att ja har något i mot bois men ja tror ni kommer åka utt eller få kvalla helt ärligt men ni spelar mycket skön fotboll. nu er ju farnerud borta så det kommer bli svårt ni har för höga förvntingar på jörgen han e inte så jävla bra som alla säger.... ja tror ösk hamnar 3 i år om costa öser in mål :)
Örebro Rupert
2004-02-05 08:35
Hur kan man sitta och jämföra värvningar som Sahlin/Gudjohnsen och Costa/PFO m fl ??
Gör jämförelsen EFTER den här säsongen.
Jag tycker personligen att det ser mycket intressant ut...Hur många av er satt och "gnuggade händerna" i glädjefnatt när Skoog och Paulson presenterades ?

KubaStröm
2004-02-05 16:02
Vart det nån mer än jag som lade märke till att det stog i NA att ÖSK leta efter en till forward? Så här stog det: (Mikael Wallin arenachef i ÖSK) vi har inga skador just nu, men vi söker en ny forward..
Örebro Västbanken
2004-02-05 16:05
either/or//Bra skrivet, vi är överens om att vi är oense (vad fint - snyft...). Huvudsaken är att vi stöttar ÖSK oavsett tabelläge och egna förväntningar. Mot ? 2004!
Örebro either/or
2004-02-05 15:24
För det första: skönt att det inte var nån fara med Mirza.

Västbanken, Mackan//
Ok, kanske lite fel av mig att bara kontatera att det är helt felaktigt att säga årets ÖSK-upplaga är gråare än nånsin. I och för sig gav jag flera argument till varför det är felaktigt att säga så. Dessutom tyckte jag att Mackan tog i ordentligt i sin krönika så då borde det väl vara ok om andra också överdrev lite.

Huvudpoängen är väl att jag inte kan förstå hur man kan komma till slutsatsen att 2004 års trupp är den gråaste än nånsin. Men saken är väl den att vi bara får komma överens om att vara oense om det här. Ni har en syn på årets trupp och jag, och många andra, en annan.

Ärligt talat Mackan, så var det ju riktigt bra att du skrev den där krönikan. Äntligen blev det lite roliga diskussioner här efter en lång dötid på forumet. Om det var ett av dina mål med krönikan så har du verkligen lyckats. Och de som kommer med massor av öknamn och skit ska du bara strunta i. Det är klart man får ha olika åsikter
Örebro OrtiZ .
2004-02-05 22:25
Bara att hoppas att vi inte åker ur i år. Laget ser inte bra ut ://// Sämsta på 10 år...
Örebro Västbanken
2004-02-05 12:44
Rupert//Tycker du inte att det blir tråkigt att enbart jämföra spelare i efterhand, när man har facit i hand? Om ingen fann nöje i att spekulera kring ÖSK, kunde ju det här forumet ligga nere mellan november och april!

Jag gnuggade för övrigt händerna i glädjefnatt när Skoog införskaffades. Med ditt resonemang borde jag varit helt likgiltig och sagt "Que sera sera"!

either/or//Du skriver att: "Dessutom att säga att upplagan är gråare än nånsin är ju helt enkelt felaktigt." Om du ändå vet bäst, varför har vi ett forum? Räcker det inte med att du fastslår "faktum"? Det är ju helt solklart!
Örebro Joerny
2004-02-05 22:23
tills döden skiljer oss åt// Var ligger Microsoft World;)? Är det någon planet som Bill Gates har köpt?
Örebro ÖSK tatoo
2004-02-06 08:42
Vad ska man säga.
Snart dra säsongen igång igen och det krypande, obehagliga,underbara, skräckfyllda, fantastiska känslan kommer igång. som i dvala har man vänta på den här helgen, minns för några år sedan när man stod vid grusplanen och frös tårna av sig i slutet av januari.Nu är det bättre. nu kan man bättre se den utvecklingen som skettsen förra säsongen, visst får man räkna med snedsparkar och otajmade löpningar och vissa misstag men det är ju det här vi lever för, andas, äter och sover.
Varje höst samma sak, om vi bara gjort mål i den matchen, eller den matchen, och varför kan dom inte vinna matcher när vi är så nära toppen, fan också, helvetes jävla skit..... sen somnar man in i en vinterdvala, slötittar lite på engelsk fotboll, läser lite diskusioner på några forum, klagar på uppdateringar på hemsidan, och grämer sig över den spelare som varit aktuell men som avböjer för en fetare plånbok nån annanstans i ett medelklasslag,
Varje vår samma sak. Nu jävlar, nu ska vi ta sm-guld, man drömmer, man hoppas, man lider, man ber till sin svartvita orginaltröja från 98 man har på väggen, snälla herr fotbollsgud. i år är det väll ändå vår tur, låt oss iallafall få krossa Malmö, och varför inte djurgården och aik eller bajen och sen vinna dom resterande matcherna också.
Varje vår ser man fram mot en guldfest utan like på eyravallen framåt höst, man skriver guldfest i almanackan varje år när spelschemat är spikat.
Man lider,hoppas,förbannar och längtar.
Vi ses på vallen.
Örebro Lagun
2004-02-05 17:32
KubaStröm

Det var ju Lasse Eriksson i Hammarby som sa så!
Örebro Lagun
2004-02-05 17:31
tills döden skiljer oss åt:

En realistisk gissning är att ÖSK kommer 3-4 och BoIS nånstans i mitten.
Jag ska till Landskrona på långfredagen, var samlas ni innan match för en öl?
Om jag är välkommen förstås.......
IFK Göteborg A Suitable Boy
2004-02-06 11:07
Jag tycker ÖSK 2004 allt mer liknar Hammarby av årgång 2001.

- Några helt OK norrmän
- En bra vänsterfot på vänster mittfält
- Underdogs, allmänt baktalade och nederlagstippade
- Revanschhunger hos många spelare
- En oglamourös, ifrågasatt men i grunden mycket kunnig tränare
- En ung talangfull joker i anfallsspelet
- En ung backklippa som bara blir bättre
- Rivjärnet med stort klubbhjärta på vänsterbacken
- Ett enkelt men genomarbetat och självklart spelsystem baserat på 4-4-2
- En landslagsmässig målvakt
- En klubb som hittills bara som bäst varit tvåa.
Örebro örebro sk
2004-02-05 16:59
jag tror BoIS åker utt ni kommer få högst 7 p !
Örebro either/or
2004-02-05 17:17
tills döden skiljer oss åt//
Tror faktiskt att BOIS kan bli riktigt bra i år. Nyförvärven imponerar. Särskilt Jörgen Pettersson känns intressant. Men hur högt ni kommer och om ni kommer före oss vet jag inte. Det är ju många klubbar som har förstärkt.
Jag hoppas det går bra för er men att det går ännu bättre för öSK.
2004-02-05 17:08
örebro sk: det var precis såna svar jag inte vill läsa! Vad det två tre poängare frånb er eller?
Örebro Slangen
2004-02-06 13:55
Någon som vet hur biljett försäljningen till
Örebro nordic cup går
2004-02-05 16:41
Vad tror ni om vårt BoIS nu? kan vi bli bättre än er denna säsong eller blir det botten igen för oss?

Tacksam för normala svar tillbaka
Örebro OrtiZ .
2004-02-05 22:27
Åtminstånde på tio år...
Örebro Kuban nr:8
2004-02-05 23:40
OrtiZ . //

Vafan säger du? Vad har alla fått det där skitsnackat ifrån? Är det Degerforsare som är här och försöker skapa nån sorts dålig stämmning eller? Klart bästa truppen på flera år!!!! Inte ens när vi hade Paulsson och Skoog var vi bättre! Nu kör vi, på lördag smäller det!

SEN, efter ett par matcher får vi se hur det ser ut! Ursäkta uttrycket, men håll käften med allt negativt tills dess! :-)

Godnatt alla svartvita vänner!
Örebro Pelle2
2004-02-06 09:45
Jonas Boldt:
Ja vad säger man? helt underbar krönika........
Annons: