/fotboll/osk/forum/10175.aspx/fotboll/osk/forum/10175.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro either/or
2004-02-05 15:24
För det första: skönt att det inte var nån fara med Mirza.

Västbanken, Mackan//
Ok, kanske lite fel av mig att bara kontatera att det är helt felaktigt att säga årets ÖSK-upplaga är gråare än nånsin. I och för sig gav jag flera argument till varför det är felaktigt att säga så. Dessutom tyckte jag att Mackan tog i ordentligt i sin krönika så då borde det väl vara ok om andra också överdrev lite.

Huvudpoängen är väl att jag inte kan förstå hur man kan komma till slutsatsen att 2004 års trupp är den gråaste än nånsin. Men saken är väl den att vi bara får komma överens om att vara oense om det här. Ni har en syn på årets trupp och jag, och många andra, en annan.

Ärligt talat Mackan, så var det ju riktigt bra att du skrev den där krönikan. Äntligen blev det lite roliga diskussioner här efter en lång dötid på forumet. Om det var ett av dina mål med krönikan så har du verkligen lyckats. Och de som kommer med massor av öknamn och skit ska du bara strunta i. Det är klart man får ha olika åsikter
Örebro OrtiZ .
2004-02-05 22:25
Bara att hoppas att vi inte åker ur i år. Laget ser inte bra ut ://// Sämsta på 10 år...
Örebro Västbanken
2004-02-05 12:44
Rupert//Tycker du inte att det blir tråkigt att enbart jämföra spelare i efterhand, när man har facit i hand? Om ingen fann nöje i att spekulera kring ÖSK, kunde ju det här forumet ligga nere mellan november och april!

Jag gnuggade för övrigt händerna i glädjefnatt när Skoog införskaffades. Med ditt resonemang borde jag varit helt likgiltig och sagt "Que sera sera"!

either/or//Du skriver att: "Dessutom att säga att upplagan är gråare än nånsin är ju helt enkelt felaktigt." Om du ändå vet bäst, varför har vi ett forum? Räcker det inte med att du fastslår "faktum"? Det är ju helt solklart!
Örebro Joerny
2004-02-05 22:23
tills döden skiljer oss åt// Var ligger Microsoft World;)? Är det någon planet som Bill Gates har köpt?
Örebro ÖSK tatoo
2004-02-06 08:42
Vad ska man säga.
Snart dra säsongen igång igen och det krypande, obehagliga,underbara, skräckfyllda, fantastiska känslan kommer igång. som i dvala har man vänta på den här helgen, minns för några år sedan när man stod vid grusplanen och frös tårna av sig i slutet av januari.Nu är det bättre. nu kan man bättre se den utvecklingen som skettsen förra säsongen, visst får man räkna med snedsparkar och otajmade löpningar och vissa misstag men det är ju det här vi lever för, andas, äter och sover.
Varje höst samma sak, om vi bara gjort mål i den matchen, eller den matchen, och varför kan dom inte vinna matcher när vi är så nära toppen, fan också, helvetes jävla skit..... sen somnar man in i en vinterdvala, slötittar lite på engelsk fotboll, läser lite diskusioner på några forum, klagar på uppdateringar på hemsidan, och grämer sig över den spelare som varit aktuell men som avböjer för en fetare plånbok nån annanstans i ett medelklasslag,
Varje vår samma sak. Nu jävlar, nu ska vi ta sm-guld, man drömmer, man hoppas, man lider, man ber till sin svartvita orginaltröja från 98 man har på väggen, snälla herr fotbollsgud. i år är det väll ändå vår tur, låt oss iallafall få krossa Malmö, och varför inte djurgården och aik eller bajen och sen vinna dom resterande matcherna också.
Varje vår ser man fram mot en guldfest utan like på eyravallen framåt höst, man skriver guldfest i almanackan varje år när spelschemat är spikat.
Man lider,hoppas,förbannar och längtar.
Vi ses på vallen.
Örebro Lagun
2004-02-05 17:32
KubaStröm

Det var ju Lasse Eriksson i Hammarby som sa så!
Örebro Lagun
2004-02-05 17:31
tills döden skiljer oss åt:

En realistisk gissning är att ÖSK kommer 3-4 och BoIS nånstans i mitten.
Jag ska till Landskrona på långfredagen, var samlas ni innan match för en öl?
Om jag är välkommen förstås.......
IFK Göteborg A Suitable Boy
2004-02-06 11:07
Jag tycker ÖSK 2004 allt mer liknar Hammarby av årgång 2001.

- Några helt OK norrmän
- En bra vänsterfot på vänster mittfält
- Underdogs, allmänt baktalade och nederlagstippade
- Revanschhunger hos många spelare
- En oglamourös, ifrågasatt men i grunden mycket kunnig tränare
- En ung talangfull joker i anfallsspelet
- En ung backklippa som bara blir bättre
- Rivjärnet med stort klubbhjärta på vänsterbacken
- Ett enkelt men genomarbetat och självklart spelsystem baserat på 4-4-2
- En landslagsmässig målvakt
- En klubb som hittills bara som bäst varit tvåa.
Örebro örebro sk
2004-02-05 16:59
jag tror BoIS åker utt ni kommer få högst 7 p !
Örebro either/or
2004-02-05 17:17
tills döden skiljer oss åt//
Tror faktiskt att BOIS kan bli riktigt bra i år. Nyförvärven imponerar. Särskilt Jörgen Pettersson känns intressant. Men hur högt ni kommer och om ni kommer före oss vet jag inte. Det är ju många klubbar som har förstärkt.
Jag hoppas det går bra för er men att det går ännu bättre för öSK.
Landskrona tills döden skiljer oss åt
2004-02-05 17:08
örebro sk: det var precis såna svar jag inte vill läsa! Vad det två tre poängare frånb er eller?
Örebro Slangen
2004-02-06 13:55
Någon som vet hur biljett försäljningen till
Örebro nordic cup går
Landskrona tills döden skiljer oss åt
2004-02-05 16:41
Vad tror ni om vårt BoIS nu? kan vi bli bättre än er denna säsong eller blir det botten igen för oss?

Tacksam för normala svar tillbaka
Örebro OrtiZ .
2004-02-05 22:27
Åtminstånde på tio år...
Örebro Kuban nr:8
2004-02-05 23:40
OrtiZ . //

Vafan säger du? Vad har alla fått det där skitsnackat ifrån? Är det Degerforsare som är här och försöker skapa nån sorts dålig stämmning eller? Klart bästa truppen på flera år!!!! Inte ens när vi hade Paulsson och Skoog var vi bättre! Nu kör vi, på lördag smäller det!

SEN, efter ett par matcher får vi se hur det ser ut! Ursäkta uttrycket, men håll käften med allt negativt tills dess! :-)

Godnatt alla svartvita vänner!
Örebro Pelle2
2004-02-06 09:45
Jonas Boldt:
Ja vad säger man? helt underbar krönika........
Örebro Mullet
2004-02-06 10:08
Jag har FULLSTÄNDIGT samma inställning som Boldt. Har aldrig fattat hur man som supporter skulle må bättre av att vara saklig och realistisk?! Det ligger liksom i sakens natur att tro på sitt lag på ett sätt som inte står i proportion till verkligheten.
Örebro isac
2004-03-04 14:56
ough vilken viktig film på tifot! gå in o kolla. ljudet i bakgrunden gör inte det hela sämre.=)
legalisera eld i allsvenskan!
Örebro Lagun
2004-02-06 14:55
saxat från nerikes.se:
2004-02-06 13:59

Nu rivs entrén till Eyravallen

ÖREBRO För ett drygt år sedan revs Eyravallens gamla träläktare i Örebro. Nu är det dags att riva den gamla entrén vid Kronblomstatyn.

- Vi har redan börjat, säger Arne Hermannson, tjänsteman på kommunens fastighetsavdelning.
Den gamla träbyggnaden - den uppfördes i början av 1930-talet - står i vägen för den gata som ska leda till en hamburgerrestaurang i den nya läktaren.
- Det fanns två alternativ, att montera ner och flytta entrébyggnaden någon annanstans, eller att riva den. Vi har undersökt olika möjligheter men inte hittat något bra alternativ till rivning, säger Arne Hermansson.
Kring den gamla träläktaren flammade ett häftig bevarandedebatt. Entrén har inte diskuterats lika mycket.
- Nej, den byggdes inte samtidigt som läktaren. Entrén är tio år yngre.
De flyttningsalternativ som trots allt diskuterats är, enligt Arne Hermansson, en flytt till Trängens idrottsplats eller till Täby motorstadion. Men byggnaden har inte ansetts passa på något av ställena. Margaretaparken (på andra sidan Rudbecksgatan, mitt emot Eyravallen) och Österplan (öster om Vinterstadion) har det också funnits funderingar på.
- Men entrém har egentligen inget värde någon annanstans än sin ursprungsplats, säger Arne Hermansson.
Men där kan den alltså inte stå kvar.
Ett nytt skärmtak, sex vändkors med kurer, staket och grindar ska byggas istället för den gamla träentrén. Det nya publikinsläppet hamnar närmare fotbollsplanen.
Kronblomstatyn hotas inte av den nya gatan som ska dras in från Rudbecksgatan in till hamburgerrestaurangen.
- Statyn behöver inte flyttas. Den hamnar i en refug, säger Anders Eriksson på Örebro kommuns tekniska förvaltning.
Gatan och korsningen med Rudbecksgatan kommer att byggas mellan april och september i år.

Länktips: www.nerikes.se/
Örebro Viktor
2004-02-06 12:19
Ahhhh, härligt!! Äntligen lite possitiva sköna inlägg. Det är härligt att läsa hur tankegångarna är hos er galningar =)

"Oavsett om vi så mötte Brasiliens landslag på bortaplan med 5 träben , 5 orienterare och en plint i målet, så skulle jag någonstans i mitt ÖSK-förgiftade hjärta tro på minst oavgjort." - ÖSK-Boldt

Fantasktiskt!! Precis sådär ska det ju vara. Vi är svartvita ut i tårna, föreningens hjärta, föreningens själ. Vi ska visa att vi har kulor när vi vågar stå upp och tro på laget som är det gråaste av de gråa - Svartvitt!

Optimist in i döden!
Örebro Pesen
2004-02-06 13:59
Hoppas någon skriver träningsrapport idag
GAIS Gaisarn
2004-02-06 19:13
vilka hoppas att gais går upp i år.
Vem känner till en gaisspelare
Örebro pingvin
2004-02-08 19:53
hej,hej var en du är vi är dom svartvita gänget vi är med er över allt.
Örebro pingvin
2004-02-08 19:45
Skönt fotbollen i Sverige börjar snart.Bandyn är inne på sitt slut.Förra lördagen hade Svamparna fest men alla svampar fick inte komma.
Sundsvall mathsivan
2004-02-08 17:49
Jag bara driver med er men att tro på topp 4a är väl lite väl ändå..?
Kubanerna och GIF har ett nära sammarbete uppe i Luleå och vi önskar er lycka till i år
Örebro Kuban nr:8
2004-02-06 16:56
Skönt att det händer något med Eyravallen. Skulle vara fint om Max hade öppnat nu till träningsmatcherna, eller ÖNC! Men det har jag aldrig räknat med.
Örebro Rams-Nisse
2004-02-08 17:45
Matssivan// och min pappa är jultomten...
Sundsvall mathsivan
2004-02-08 17:42
KubaJohan: Att ÖSK hamnar på topp 4a är lika osanolikt som att Kalmar vinner SM-guld. Ni får nog rikta in er på kval i år.
FORZA GIF!!
Örebro KubaJohan
2004-02-08 16:38
Snart drar en härlig säsong igång,, ÖSK kommer komma top 4 och får då spela i Royal League, blir något för oss Kubaner och resa runt lite i Norden:)

Sen har vi ju Em i sommar ditt man som kuban skall åka ner för att stödja Sverige, några mer Kubaner som skall ner till Portugal? vore ju mycket trevligt.. Jocke skall tydligen ner i vilket fall:)
Örebro Joerny
2004-02-06 22:03
Något nytt om Boniek? Har han opererats ännu?
Annons: