/fotboll/osk/forum/10174.aspx/fotboll/osk/forum/10174.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSKare i exil
2004-01-27 00:04
Nån som vet hur det gick för Alven i Hong Kong?
Örebro Joerny
2004-01-26 21:15
Kuban nr:8//
Som tur är har Alvbåge två år kvar på sitt kontrakt. Så vi sitter iallafall i en bra förhandlingssitts ifall någon prffsklubb vill värva honom. Men självklart kommer det bli oerhört svårt, nästintill omöjligt att hitta någon som är av samma kaliber.
Jag tror också att Alvbåge slår igenom kommande säsong och får sitt nationella erkännande som han förtjänar.
Örebro Eken
2004-01-27 11:17
Jag tycker att ÖSK ska kunna uppträda lite justare mot Forward när det rör Niklas Anttonen
Örebro Eken
2004-02-03 18:59
Beröm till Macken. Han har med sin krönika fått fart på forumet. Ändamålet helgar medlen
Örebro pessen
2004-01-27 16:34
Ingen som kan skriva några tränings rapporter
Boden Agent 006
2004-01-27 16:11
Förstår inte varför Lars&Tommy ställer upp på turneringar som i Honkong ifall de aldrig ger de nya killarna en ärlig chans, speciellt på målvakts fronten. Släpper Isaksson in tre mål i en match så är det väl värt att ge Alvbåge chansen?. Släpper en hockey målvakt in tre mål i en match så börjar man till och med då fundera på att slänga in reserv keepern. Sorry! blev lite fel skrivet först.
Boden Agent 006
2004-01-27 16:10
Förstår inte varför Lars&Tommy ställer upp på turneringar som i Honkong ifall de aldrig ger de nya killarna en ärlig chans, speciellt på målvakts fronten. Släpper Isaksson in tre mål i en match så är det väl värt att ge Alvbåge chansen?. Släpper en målvakt in tre mål i en match så börjar man till och med då fundera på att slänga in reserv keepern.
Örebro Chipset
2005-04-28 23:09
Hur är det med Klingberg? Aktuell för spel?
Örebro pessen
2004-01-27 15:52
Tycker att det är lite aktivitet på denna sida.
Tror själv att ÖSK kan bli riktigt bra i år.
Bara Lundin vågar lyfta upp laget och spela mer efter marken
Örebro Västbanken
2004-01-27 15:29
Joerny//Om Alven säljs behöver ÖSK knappast skaffa någon ny målvakt att ersätta honom med. Weggen håller helt klart allsvensk klass och torde vara en av allsvenskans bästa reservmålvakter. Sedan flyttar man upp Simon Nurme till andremålvakt och sätter in en glad junior i ÖSK U-kassen!
Örebro Rallban
2004-01-27 14:30
Blir det någon handboll på fredag Rasberg??
Örebro ÖSK-Marte
2004-01-27 21:22
Eller så är det dumdristigt :D
Örebro ÖSK-Marte
2004-01-27 21:21
Nordback är så j*vla grym. Shorts trots 5 minus!
Djurgården Neeskens
2004-01-27 19:32
Motivering till varför han kom med utan att få spela alltså ;)

Väl mött!
Djurgården Neeskens
2004-01-27 19:31
När det gäller motivering till varför Bill o Bull tog med Alvbåge till Asien så är det som följer:

Det blev "bara" två matcher under turneringen men rätt många träningar. Då ville man ha med 3 målvakter att gå runt på vilket tydligen är att föredra.

Man ansåg då att eftersom Alvbåge är en av de bästa yngre vi har så ville man ta med honom för att "se och lära", även om han inte skulle få stå någon match.

Tror nog inte Alvbåge var så missnöjd när allt kommer omkring.

Väl mött!
Örebro jappel
2004-01-27 17:09
pessen//
Det finns en träningsrapport på officiella.
En ny skribent som ska jobba med webben.
Länktips: www.orebro-sk.se
Örebro Matta
2004-01-27 23:04
Det har rätt tyst runt årets stora nyförvärv Petter Furuseth-Olsen. Lite för tyst, tycker jag. Vilka förväntningar kan man ha? Är det någon som sett honom på träning?
Djurgården pelleo
2004-01-28 06:45
Till ÖSK Boldt:

Jag kan tänka mig det,,,men det måste ju reslutat i längden detta. Synd bara att man inte kan bygga lite inomhus arenor med gräs så vi kan hänga med resten av världen.
Örebro Joerny
2004-01-28 11:03
Artikel om Martin Bengtsson.
Örebro Västbanken
2004-01-28 10:56
Har Sportklubben vunnit någon premiärmatch sedan 1994 (3-0 hemma mot Helsingborg, grym match)? När inledde ÖSK på hemmaplan senast? Känns som evigheter sedan (1994?, konspiration mot ÖSK?). Läge för seger i premiären i år, dock.

"Vara med för att se och lära" kan mycket väl vara den fånigaste sportklyschan alla kategorier.
Örebro Conti
2004-01-28 10:38
Di Canio//

Jag håller med, själv gnäller jag nog mest för att jag är så trött på LarsTommy, hade Alven fått spela hade jag gnällt på det idiotiska i att testa lundqvist som mittback eller johansson som forward.

Det är väl bättre vi ser fram emot U21 EM där Alvbåge kommer dominera fett och spela Sverige till både medaljer och OS.
Örebro Di Canio
2004-01-28 09:41
Nu får det vara slutgnällt på den sk behandlingen av Alvbåge. Han var ju helt klart med för att se och lära och då menas inte vad han skulle kunna lärt sig på en halvlek i en obetydlig landskamp utan hur det går till i landslaget. Se det positivt att han redan är med i A-truppen och på sikt kan ta upp striden om platsen som förstapottis.

Skönt med en ÖSKare i landslaget igen, även om han bara gjort en säsong i Sport och ingen match med A-laget än ;)
Örebro Västbanken
2004-01-28 11:18
Nog är de goa alltid, gubbarna i väster. Tänk att Magnus Sköldmark bodde på en campingplats i flera månader som hemvändade proffs!

Man kan ju undra om det finns risk för hemorrojder under Örebro Nordic Cup? Att det blir kallt om häcken är åtminstone garanterat.
Örebro pessen
2004-01-28 16:36
såg på Elfborg sida att dom tppar att vi åker ut
Örebro Zmirc
2004-01-28 21:17
Jag tror Hermansson blir nyttig för Giffarna. De har saknat en spelare som kan sätta dit bollen. Våra nyförvärv känns möjligen bättre på lång sikt, men kortsiktigt ser jag Hermansson som en bra värvning för Giffarna.
Örebro Lagun
2004-01-28 20:01
En reflektion:
Giffarna är ju en klubb som är på ungefär samma nivå som ÖSK, och som har ungefär samma ambitioner?
De slår nu frivolter efter att ha presenterat sitt senaste nyförvärv: Andreas Hermansson!
Då känns ju våra nyförvärv oändligt fräschare och mer intreesanta, eller hur?
Örebro One touch
2004-01-28 19:18
Pessen// Så är det ofta under "silly season"... Okunnigheten om andra lags värvningar (förutom 08-lagen, IFK-gbg & malmö ff) i Allsvenskan är stor..
Personligen tror jag Elfsborg får det tuffare än oss.. Men jag kanske har missat någon stor Elfsborgs värvning? ;-)
Örebro Conti
2004-01-28 23:07
På tal om (landslags)målvakter så lär Magnus Hedman få gott om chanser att visa att han håller landslagsklass, han har visst blivit utlånad till Ancona resten av säsongen. De har visst en målskillnad på 7-35 efter 18 matcher och 0 vinster.
Örebro roaring j
2004-01-28 22:31
måste rekommendera en gästkrönika på fotbolldirekt.com. Den är skriven av en pekingsupporter och behandlar ämnet silly season. Det är nästan skrämmande hur väl den stämmer överens med ens egna upplevelser.
Örebro helldandy
2004-01-29 11:35
Ja, det vore kul om de som har sett någtra träningar kunde skriva en enkel rapport om formläget, nyförvärvsläget etc. Bara enkla 1-5-betyg eller liknande.
Annons: