/fotboll/osk/forum/10169.aspx/fotboll/osk/forum/10169.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kuban nr:8
2003-12-29 13:52
Västbanken //

Jag tycker Mokéde har sett riktigt hungrig ut vissa matcher, han sliter och kutar utav bara f*n på mittfältet vilket bidrar till ytor för Larsen och Gawwe(Nordback). Han gjorde en mycket bra match hemma mot IFK i höstas. Om han bara skulle våga ta för sig lite mer så tror jag han kan bli hyffsat bra.

Jag ser hellre en taggad Mokéde än en velande och osugen Bengtsson i ÖSK tröjan 2004.

Det är min åsikt!
Örebro Västbanken
2003-12-29 13:23
Grixx//När Mokédé "äntligen fick vara med...", skriver du, men killen spelade ju ändå 3+10 matcher 2003, 3 från start (första omgången mot MFF, BoIS hemma och så IFK hemma) och tio inhopp. Är det någon som tycker Mokédé visade kvalitéer i någon av dessa tretton matcher? Mot IFK slog han ju ett inlägg/en passning inåt som senare Oyuga gjorde mål på, det är det enda jag kan komma på. Jag tror tyvärr inte Mokédé har några som helst förutsättningar att någonsin bli en spelare av allsvensk klass. Finns det något som tyder på att han kan bli det?

För övrigt tycker jag att frågan "Vem vill du helst se i ÖSK?" är helt okej att ställa, den känsla som du får när du läser frågan går knappast att läsa ur frågelydelsen. Faktum är att ÖSK har en plats (ett A-kontrakt) kvar i truppen, att man erbjudit Bengtsson ett kontrakt och hoppas på honom, men blir det inte han så blir det någon annan som erbjuds den platsen. ÖSK ställs inför val ang. vem de vill satsa på, då borde väl fansen få ge uttryck för åsikter?
Örebro Grixx
2003-12-22 21:13
"Han skriver under en tre-års-kontrakt med den svenske toppklubben. Raufoss Fotball takker Christian for ei fin tid - og ønsker lykke til i ny klubb."
Det känns helskönt att bli kallad toppklubb-man ryser.Nu ska vi bara visa att det stämmer.
Örebro Grixx
2003-12-22 20:38
Joerny// Tror också att de blir farliga. De spelade ett snabbt och finurligt spel under året men lyckades svårligen att ta poäng.(av någon underlig anledning)
Värvningarna under silly har också varit bra från deras sida.
...och visst vore det kul med en utmanare till de "stora" - förutom ÖSK som kommer att knäcka allt motstånd de stöter på........
Örebro S E
2003-12-19 08:23
För bra för att vara sant(se länk^).

hohohohohoho.
Örebro Hjortsberg
2003-12-17 11:24

Lagun:

Jag hoppas verkligen att det inte är Ove enbart som gör den fotbollsmässiga bedömningen, men det förtar fortfarande inte det lilla jag vet om farbror Johansen, han kommer från en andraliga och han beskrivs som en stabil spelare. Dessa "fakta" påminner mig väldigt mycket om en spelare som vi drogs med för ett antal säsonger sedan (Läs Ekstr*m), vilken inte gladde mitt fotbollshjärta iaf.

Å andra sidan stog jag glatt på läktaren och undrade vad Patrik Anttonen gjorde på planen för bara ett par säsonger sedan, så jag ser mig gärna överbevisad igen. =)
Örebro KCMarten
2003-12-21 22:14
Länge leve det Nordiska samarbetet!

Danska framspel till norska anfallare gör ÖSK till svenska mästare 2004!!

Örebro Joerny
2003-12-22 20:12
BoIs fortsätter värva friskt! Kan nog mycket väl bli dom som utmanar storklubbarna om guldet, även om jag hoppas att även ÖSK kan vara med i dom diskusionerna också. Men jag vill se hur bra våra norrmän egentligen är. Våra anfallare är onekligen intresanta spelare men ändå ganska oprövade. Den enda som är etablerad av dom är PFO. Helt klart ska det bli intresant att se träningsmatcherna i vår. Då får vi en förhandstitt av vad som komma ska. Blir det fågel eller fiska av ÖSK?
Örebro Di Canio
2003-12-21 21:55
Hoppas norskarna bidrar till att göra Sport till ett spelande lag, tycker trots allt att Kenyanerna varit bra värvningar. Trist bara med Marutis skador och Oyugas dalande form och motivation. Hoppas att Oyugas massiva speltid, som grundade sig på gamla meriter, ersätts av kvicka norskar som i sin tur får dansken att blomma. Då kan det bli en trevlig höst 2004.
IFK Göteborg Sillstryparen
2003-12-30 10:07
Schwarz var ett dåligt exempel, med tanke på Bengtssons position.

Zetterberg är väl den spelare som klarat den svåra vägen in i ett skapligt proffslag.
Örebro Lucien
2003-12-21 20:57
Yeah, jag tror han är talang!
Örebro Arx
2003-12-17 13:12
En sak till:

Hjortsberg m fl//

Det var ett himla gnäll på Ekström. När han väl fick vara skadefri gjorde han ju faktiskt en hel del mål. Han var definitivt inte ÖSK:s bästa värvning på senare år, men långtifrån den sämsta.

Och om det ska gnällas på på Pär E, varför slipper ÖSK-kasse-Einar Brekkan så lindrigt undan? Hur många mål gjorde han, innan han fick en plötslig knäpp och blev matchhjälte några gånger i slutet av förra säsongen?
Örebro Zmirc
2003-12-29 22:56
Jag håller med Waldorf. Mirza gjorde ingen bra säsong i år. Att han nickade in målet mot Göteborg var underbart, men hjälper inte upp alla felpassningar och bortslarvade kontringslägen. Mirza har stor potential, men trots att han har fått förtroende av Lundin har utvecklingen stannat av.
Örebro Trivseltorsten
2003-12-22 14:03
tillskurersnitt 9000-10000...tjaaa...får om inte annat hoppas på det till 2004 =)
Örebro Lagun
2004-04-08 19:18
Vi håller nollan med Nobbe på kanten.
Kastar sedan in Riddez i andra halvlek och avgör till vår fördel.
Klart som korvspad!
Örebro Arx
2003-12-17 13:12
m e//

Den ursprungliga kalkylen byggde på ett tidigare utförande av läktaren. Detta kom att justeras senare, bland annat togs ett antal pelare bort (pelare som hade skymt sikten för delar av publiken).

Problemet var att dessa fördyringar redan var kända när bygget klubbades igenom i kommunstyrelsen. ÖSK ansåg dock att det räckte med de pengar, ca 60 miljoner, som det redan var beslutat om. Resten skulle man ta i ett senare skede, och förhoppningsvis lösa på annat sätt - antagligen för att få ner hyran.

Om ÖSK i stället i detta läge hade ansökt om de miljoner som fattades hade chansen varit stor att det också hade gått igenom. Läktarbygget var en del av en storaffär med den tyska banken LB Kiel, som framför allt handlade om bygget av den nya kongresshallen på söder. Detta är i alla fall vad många inblandade parter (åtminstone utanför klubben) är överens om.

Efter att beslutet fattades har kommunens ekonomi gått betydligt sämre än man räknat med. Att ansöka om nya medel har därför varit svårare. I och för sig lånar banken gärna ut pengarna, men kommunen står som borgensman. Om ÖSK inte kan betala den högre hyran som blir resultatet när man lånar mer pengar, får kommunen göra det - och i dagens läge är kommunen inte så sugna på att ta den risken.

Å andra sidan behöver ÖSK logerna för att kunna betala hyran. Det är lite Moment 22 över det hela...
Örebro DaSa
2003-12-17 13:04
Tycker vi har får ett hyfsat anfall nästa säsong om Christian skriver på. Gäller ju bara att någon av anfallarna får en ett målflyt, för de flesta anfallarna har kapacitet att göra av 10 mål/säsong.

Det är mycket svårt att sia om vilka två som kommer vara med i startelvan i vår. Det känns som Petter är en personlig favorit till Lundin så han kommer nog ta en av platserna och sedan tar antagligen Costa eller Christian den andre.
Örebro Zmirc
2003-12-30 13:37
Det känns tungt att Martin Bengtsson glider ÖSK ur händerna. Visst har ÖSK andra unga lovande spelare, men Bengtsson verkar vara den största talangen och många har nog sett fram emot att se honom blomma ut i ÖSK. Att ta in Soffe känns som ett steg framåt och två tillbaka.
Örebro Ösk tjejen
2005-04-25 12:10
hoppas på 3p 1:maj måste ta det för att dra ifrån!
får inte förlora nu.
Örebro Rasberg .
2004-01-10 02:23
OK
Örebro Kuban nr:8
2004-01-10 12:41
Han som heter Rasberg . (observera mellanrum punkt mellanrum) ska spärras!! Han har redan terroriserat Kubanerna.tk

Mycket trevligt igår kväll. Man märkte verkligen hur mycket spelarna uppskattade oss få som tog oss dit. Lite drag blev det iaf! hehe
Örebro Joerny
2003-12-17 14:47
Trevligt med alla nya avdelningar på Svartvitt. Bra jobbat ni på redaktionen!
Örebro Rasberg
2004-01-10 12:25
Mitt nick är "Rasberg" och nu har nån tagit "Rasberg ." för att jävlas. Inte första forumet heller som han förstör i tyvärr. lyssna inte på idioten...
Örebro Viktor
2003-12-17 19:22
Riktiga EM startar först efter U21 EM så nog skulle Alven kunna åka med ner till Portugal. Det är ju inte direkt så att man blir tröttkörd som målvakt =)

Visst är Magnus Kihlstedt ohotad trejemålvakt.
Som jag ser det så är läget så här:
1.Isaksson, 2. Alvbåge, 3. Kihlstedt
Hedman har sett sina bästa dagar, nu när han är petad, och förmodligen på väg bort från Celtic så lär han ju inte vara hög aktuell i A-landslaget. Men vad vet jag, folk har ju varit med på gamla meriter förr så...

----
Jag undrar lite över vår sammansättning av anfallare. Var det inte så att Johnsen skulle köpas in som ett kompliment till Furuseth då han är ganska stor och bastant. Jag tycker att Furuseth, Costa och Kuhi är i princip samma spelartyp, små kvicka "killers". Men det är möjligt att de också ser Costa som en mer spelfördelande anfallare som skulle kunna komplitera en "killer".

Vad tror ni, vilka anfallspar är mest troliga?
1) Furuseth - Johnsen
2) Furuseth - Costa
3) Furuseth - Kuhi
4) Johnsen - Costa
5) Johnsen - Kuhi
6) Kuhi - Costa
Örebro Eken
2003-12-29 14:27
Man kan misstänka att det är flera svenska klubbar än ÖSK som är på tapeten. Tyder inte både Martins och agentens uttalade i NE på det ?
Örebro Matta
2003-12-28 00:07
Klippte fölande rader om Christian Olssen på Raufoss egen hemsida. Tycker själv att det låter ganska lovande:
CJ
kan spille både
midtbane og ren spiss
og har vist fram målteft,
teknikk og
fighteregenskaper på
høyeste nivå. Christian
er en tøffing som alltid
gir 100 % . Er sterk i
kroppen og bruker villig
muskler, noe som
gjorde ham til Raufoss
sin ivrigste kortsamler i
2002. Har bedret seg
også på dette feltet i år
og er i ferd med å bli en
komplett spiss som
flere tippeligalag har
kastet øynene på. Har
levert en knallsterk
sesong som toppscorer
for Raufoss og nest
mest-scorende i 1.
divisjon. Christian står
bokført med 121 kamper
og 64 mål pr 04.11.03
Örebro Grixx
2003-12-27 23:29
m e// Håller med. Det känns inte som ett schysst val där man ska välja mellan två bra grabbar om vem man har som favorit. Det känns mer som om man får en fadd smak om vem ska vi rösta ut.
Det är inte en mentalitet som känns bra och hör inte hemma här på sidan.
Red får gärna rätt mig om ni menar något annat.....utveckla det då gärna vidare.
Örebro Västbanken
2003-12-30 17:06
Förresten kan man ju undra hur det här påverkar Örebro Spelarinvest AB. Man går ut med att man har 6 spelare i sitt "stall"; Alven, Mirza, Jon, Haginge, Klingberg och Bengtsson, så försvinner den näst hetaste (alt. tredje hetaste beroende på hur man ser på Mirza och vilket tidsperspektiv man har), det kan ju knappast vara fördelaktigt. Ska man slänga in Soffe i Bengtssons ställe där också? Some substitute!

Vet någon något om hur det går med riskkapitaljakten?
Örebro Barbeque
2005-04-24 20:24
Sippa
Så en fjärdel av kommunvånarantalet är ett bra mått på fotbollsintresset?
Kan man då anta att de allsvenska stockholmslagen befinner sig i en publikkris, modell gigantisk?
Eftersom de lagen inte har 200 000 åskådare på sina hemmamatcher?
Örebro Lucien
2003-12-17 18:24
Om nu Alvbåge försvinner för en kortare period känns det ju i alla fall skönt att vi har Westman som andra målvakt, det är nog helt klart en av allsvenskans bästa andra målvakter.
Annons: