/fotboll/osk/forum/10166.aspx/fotboll/osk/forum/10166.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rasberg
2004-01-10 12:25
Mitt nick är "Rasberg" och nu har nån tagit "Rasberg ." för att jävlas. Inte första forumet heller som han förstör i tyvärr. lyssna inte på idioten...
Örebro Viktor
2003-12-17 19:22
Riktiga EM startar först efter U21 EM så nog skulle Alven kunna åka med ner till Portugal. Det är ju inte direkt så att man blir tröttkörd som målvakt =)

Visst är Magnus Kihlstedt ohotad trejemålvakt.
Som jag ser det så är läget så här:
1.Isaksson, 2. Alvbåge, 3. Kihlstedt
Hedman har sett sina bästa dagar, nu när han är petad, och förmodligen på väg bort från Celtic så lär han ju inte vara hög aktuell i A-landslaget. Men vad vet jag, folk har ju varit med på gamla meriter förr så...

----
Jag undrar lite över vår sammansättning av anfallare. Var det inte så att Johnsen skulle köpas in som ett kompliment till Furuseth då han är ganska stor och bastant. Jag tycker att Furuseth, Costa och Kuhi är i princip samma spelartyp, små kvicka "killers". Men det är möjligt att de också ser Costa som en mer spelfördelande anfallare som skulle kunna komplitera en "killer".

Vad tror ni, vilka anfallspar är mest troliga?
1) Furuseth - Johnsen
2) Furuseth - Costa
3) Furuseth - Kuhi
4) Johnsen - Costa
5) Johnsen - Kuhi
6) Kuhi - Costa
Örebro Eken
2003-12-29 14:27
Man kan misstänka att det är flera svenska klubbar än ÖSK som är på tapeten. Tyder inte både Martins och agentens uttalade i NE på det ?
Örebro Matta
2003-12-28 00:07
Klippte fölande rader om Christian Olssen på Raufoss egen hemsida. Tycker själv att det låter ganska lovande:
CJ
kan spille både
midtbane og ren spiss
og har vist fram målteft,
teknikk og
fighteregenskaper på
høyeste nivå. Christian
er en tøffing som alltid
gir 100 % . Er sterk i
kroppen og bruker villig
muskler, noe som
gjorde ham til Raufoss
sin ivrigste kortsamler i
2002. Har bedret seg
også på dette feltet i år
og er i ferd med å bli en
komplett spiss som
flere tippeligalag har
kastet øynene på. Har
levert en knallsterk
sesong som toppscorer
for Raufoss og nest
mest-scorende i 1.
divisjon. Christian står
bokført med 121 kamper
og 64 mål pr 04.11.03
Örebro Grixx
2003-12-27 23:29
m e// Håller med. Det känns inte som ett schysst val där man ska välja mellan två bra grabbar om vem man har som favorit. Det känns mer som om man får en fadd smak om vem ska vi rösta ut.
Det är inte en mentalitet som känns bra och hör inte hemma här på sidan.
Red får gärna rätt mig om ni menar något annat.....utveckla det då gärna vidare.
Örebro Västbanken
2003-12-30 17:06
Förresten kan man ju undra hur det här påverkar Örebro Spelarinvest AB. Man går ut med att man har 6 spelare i sitt "stall"; Alven, Mirza, Jon, Haginge, Klingberg och Bengtsson, så försvinner den näst hetaste (alt. tredje hetaste beroende på hur man ser på Mirza och vilket tidsperspektiv man har), det kan ju knappast vara fördelaktigt. Ska man slänga in Soffe i Bengtssons ställe där också? Some substitute!

Vet någon något om hur det går med riskkapitaljakten?
Örebro Barbeque
2005-04-24 20:24
Sippa
Så en fjärdel av kommunvånarantalet är ett bra mått på fotbollsintresset?
Kan man då anta att de allsvenska stockholmslagen befinner sig i en publikkris, modell gigantisk?
Eftersom de lagen inte har 200 000 åskådare på sina hemmamatcher?
Örebro Lucien
2003-12-17 18:24
Om nu Alvbåge försvinner för en kortare period känns det ju i alla fall skönt att vi har Westman som andra målvakt, det är nog helt klart en av allsvenskans bästa andra målvakter.
IFK Göteborg Sillstryparen
2003-12-30 09:47
Synd att man inte fick se Bengtsson blomma ut i Allsvenskan.

Frågan är om han kommer att klara den mentala biten. Inte lätt att vara hemifrån och försöka fokusera på fotbollen.Titta på Anders Svensson och den killen är tio år äldre än Martin.

Frågan är om han blir en Jeffrey Aubynn eller en Stefan Schwarz.,
Örebro GT
2003-12-30 01:05
Personligen tycker jag Mirza kommer mer och mer. Han är fortfarande ung och han har många år framför sig.

Hans finter och pass är ofta mycket bra. Ibland helt briljanta !
Tyvärr blir det en och annan blunder, men dessa blir faktiskt färre och färre.
Han har mognat, men vi killar vet att mognaden går olika fort. (Kolla bara in era polare)

Med den nu utökade styrketräningen hoppas jag att han bygger på sig några extra kilo muskler.
Och naturligtvis måste man som Allsvensk spelare fixa 90 minuter "fit for fight" på plan. Allt annat är underkännt.
Mirza KAN bli en Gigantisk mittfältare nästa år!
Och det tror jag han vill!!
------
Soffe bör ingå i truppen 2004. Inget snack.
Örebro One touch
2004-01-02 18:59
Att tro på SM-guld detta år känns inte direkt relevant. Det är snarare än önskan än en väl motiverad åsikt.

Allt för många blir "hemma-blinda" under silly season och ser endast de förändringar det egna laget gör.

Ni som tror på SM-guld för vårat kära ÖSK denna säsong kan väl motivera?? Ska bli intressant att se hur Ni resonerar..
Åtvidaberg Alvbåge-fan
2005-04-23 12:46
Hur är det egentligen med sektion K?
Om jag är medlem i kubanaerna betalar jag för ståplats då (60 kr) och sedan gratis till sektion K?

hur är det egentligen?:S

V. Frölunda - ÖSK 0-4:P
Örebro Lucien
2003-12-30 19:53
om han kommer tillbaks om 2 år lär han ha lärt sig mycket. Tror ändå inte han hade fått spela särskilt mycket vare sig det här året eller nästa. Men jag önskar honom lycka till i italien. Och till Inter önskar jag all olycka!
Örebro Tomten
2005-04-23 09:30
Nu bär det av mot Götet!!

Ur askan in i elden!
Djurgården Vader
2004-01-10 14:55
Tjena! Hörde något om en innecup här i Örebro där lag som Forward och ÖSK är med. Är det idag eller? I så fall när?

Tacksam för svar.
Örebro Kerberos
2005-04-23 16:47
avgå Lundin: Det e lungt, se det postivt istället, han kanske dyker upp från ingenstans o gör en balja, vem vet.
Örebro jappel
2005-04-23 16:40
42 minuter spelade!!
Passar ypperlitg för ÖSK att trycka in ett mål strax!!!
Örebro # brorzan
2005-04-23 16:43
Joth //

Tror inte de är medvetna om sponsringen de gör. ;o)
Örebro Kerberos
2005-04-23 16:40
avgå Lundin: Tråkigt att höra, Kuhi då skapar han något då ?
Örebro jappel
2005-04-23 16:37
Samuelssonarna varkar vara målsugna idag. Många skott från deras bössor!
Hoppas att de skjutit in sig nu så att nästa skott smiter mellan målis och stolparna!
Örebro jappel
2005-04-23 16:35
Hörna ÖSK!!
Nu då!!! in med bollen
Örebro deportivista
2003-12-30 08:54
Tråkigt för ÖSK, men kul för Martin. Hoppas att ÖSK förenklar för Martin och Inter så att han kan och vill återvända på ett eventuellt lån om något år (eller som spelare senare i karriären). Efter en-två säsonger i primaveralaget måste det vara intressant att få lite a-lagserfarenhet, och det vore väl utmärkt att få detta i ett av allsvenskans topplag...
Örebro either/or
2003-12-18 00:24
Viktor//
Tycker att allt verkar upplagt för PFO och Johnsen på topp. Som du skriver så har det ju gjorts uttalanden som tyder på att de ser Johnsen som ett bra komplemet till PFO. Men det är klart att inget är ju klart på förhand. Det hänger ju på vad Costa och Kuhi uträttar också.

Själv tycker jag att anfallsparet Costa och Kuhi känns minst lika intressant. Man fick ju aldrig riktigt se hur de funkar tillsammans förra säsongen. Tror att de skulle komplettera varann bra. Costa som target och Kuhi hugger i straffområdet.

Kan bli hård konkurrens om anfallsplatserna. Kul!
Örebro Brus-Nilsson
2004-01-10 15:34
AIF-cupen, lördag 10/1 08.00-01.00 enl. NA.
Men det är nog inte "stora" ÖSK, utan ÖSK U.
Örebro Ösk-Power
2003-12-30 22:26
Fan Synd att Bengtsson valde Inter. Trodde verkligen att han skulle stanna här. Men sånt är livet nu är det bara att bygga vidare.
Det ser endå rätt bra ut för nästa säsong. Vi har ju trots allt allsvenskans bästa målis=).

Längtar till Nordic-Cup då vi först ska krossa brann, sen tar vi Hammarby "bajsen" i finalen

FORZA ÖSK!!!!
Örebro either/or
2003-12-30 20:01
Tycker att det är riktigt tråkigt med Bengtsson. Som ÖSK-supporter känns det som att man blivit blåst på nåt riktigt stort. Jag tror att han hade kunnat kämpa om en plats redan i år.

I det här fallet kan man nog inte skylla på någon varför det gick fel. ÖSK gjorde säkert vad de kunde för att få Martin att stanna men när en 17-åring får ett sånt här erbjudande så finns det inte mycket för en svensk klubb att göra. Jag trodde i och för sig att Martin skulle vara klok nog att inse att han nog utvecklas bättre på hemmaplan men drömmen om Italien var viktigare.

Risken är stor att Bengtsson blir ytterligare en parantes i svensk fotboll som många andra ungdomsproffs. Men för hans skull kan man väl hoppas att han lyckas antingen i Inter eller om han kommer tillbaks till allsvenskan.

Förstår inte er som tycker att man ska vara glad och stolt för att en ÖSK-spelare kommer till Inters ungdomslag. En förlorad spelare är en förlorad spelare. Det spelar ingen roll om han går till AIK eller Inter. Det viktiga är att han inte längre är nån ÖSK:are. Hur många ÖSK fans är det som känner nån stolthet för Mattias Jonson, inte jag i alla fall.
KubaStröm
2004-01-10 15:56
One touch// 18 o 21 är ju oxå lediga Oyugas o Martins nummer..
Örebro Viktor
2003-12-31 09:15
Tjohoo. Nytt år annalkas. Kan knappt vänta.
Fast måste säga att optimismen som jag kände inför säsongen 2003 är inte lika påtaglig nu. Inte för att ÖSK har blivit sämre, utan för att alla de andra blivit så mycket bättre. T.ex. så ser jag inget lag som kommer att hota Malmö 2004. Blir otroligt överaskad om de inte tar guldet. Som det känns nu så tipar jag ÖSK mellan 3-7 plats. Men fråga mig i april när säsongen startar. Då är jag som vanligt helt övertygad om att vi tar guldet. =)

Nyårsafton, och som vanligt så siktar jag lågt när det kommer till nyårslöften. Jag lovar att det första jag gör kl. 00:01 i natt är att sjunga: "Djurgårn åker ur i år, djurgårn åker ur i år, djurgårn åker ur i år, hej, hej, hej!" =)
KubaStröm
2003-12-31 00:05
Jag tror att Martin kommer att utvecklas bättre i Inter en vad han skulle gör här, Italien har många unga talanger det måste ju betyda att dom har bra ungdoms tränare.

Jag tror att Martin tog det rätta beslutet MEN han kanske inte kommer att spela i Inter´s A-lag kanske blir typ nåt botten lag i Serie-A.

Jag tycker att Martin ska vara i Italienska ligan det är där han passar, med sin teknik, i Engelska är det för tufft den ända ligan som är lite känd som Martin skulle passa i förutom Serie-A så är det Brasilianska, fast vem skulle itne vilja ha en boll trollare i sitt lag?
Örebro öskalle
2003-12-31 14:40
Jaadu Viktor, det första vi andra brukar skrika efter tolvslaget är väl annars "GOTT NYTT ÅR".
Men o andra sidan så vore ett åt utan Djurgårdsvinst ett mycket bra år!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLESAMMANS.
Dock ett något sämre till er blårandiga...
Annons: