/fotboll/osk/forum/10156.aspx/fotboll/osk/forum/10156.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro apskallen
2005-05-19 19:21
Efter "bara" en förlust på första fem matcherna börjar supportrarna misströsta. Visst hade vi hoppats på 15 poäng, men än är det inte kört. En kort analys:

* ÖSK har utpekats som serifavoriter, självklart taggar det motståndarna i serieinledningen.
* ÖSK öppnar av tradition ALLTID svagt.
* Serien består i år av 30 matcher, till skillnad mot Allsvenskans 26. Eftersom ÖSK garanterat tillhör ett av seriens mest vältränade gäng finns potential för en trevlig höst.
* Alla lag har formsvackor, det är bättre att ha den i början av säsongen än i slutet. Just i ÖSK:s fall är det nog nästan bra att de får en väckarklocka nu och inser att hårt arbete gäller i alla matcher.

Skönt dock att se att kritiken mot spelarna hittills är måttlig. Det värsta som kan hända är att vi tar efter AIK och beter oss som svin mot våra egna. Beröm för bra saker ÄR bättre än kritik för dåliga. Den psykologin gäller för alla, oavsett om man tjänar massor av pengar och förväntas kunna "ta kritik".
Örebro Örebro Sport-Grixx-Fuck SvFF
2005-05-19 19:31
Har den nya ÖSK-sidan redan stött på problem?

Ingen kontakt alls....eller håller de bara på att testar och den är inte officielt officiell;-)
Örebro gesson
2005-05-19 19:16
på tv4 nyheterna nu..så visade dom upp så kallade fotbolls supportrar som bestämmer träff med motståndarlaget "supportrar" för att slåss..dom visade att ösk har sådana "supportrar"..har vi verkligen det?
Örebro Kronblom
2005-05-20 13:05
Nä,nu får måttet vara rågat.Skaffa en ersättare för Larsen,vi kan inte bara sitta och vänta på att han ska bli 100% för det kan ta hela säsongen.Det finns massor av bra fotbollspelare i ligorna här i Norden som har samma roll som Larsen:både bra passingspel och skott.Eftersom klubben inte har pengar får det väl handla om ett lån men ngt måste hända!
Örebro Andy King
2005-05-20 12:37
Dåliga vibbar just nu i klubben. Larsens skada. PJs avhopp och återtåget har bara nått södra station än. Det böhövs lite sportslig framgång nu.
VINN mot tre F.
Örebro joth
2005-05-19 21:52
bandoo//Datum är fixat... digiPlant jobbar dygnet runt. :-)
Örebro joth
2004-10-17 17:55
Startelvan efter att kollat 30 minuter på träningen:
JoAl
AxKj-GuAn-MaSa-MiDa
PaAn-FrNo-LaLa-JoRi
RiCo-HeKu
Örebro zxcv
2004-10-17 18:35
nu har vi Häcken som ny konkurrent, även Gefle som med all säkerhet klarar det...

Vinner vi emot TFF klarar vi nog kontraktet men nu vill vi inte ha en sen baksmälla efter festen för 2 veckor sen!
Örebro Mackan
2005-05-20 11:47
Nåt positivt:
ÖSK kommer att krossa föreningen som förkortas FFF på söndag. 5-0 minst.
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-20 11:46
På sidan 15 i NA finns en annons om matchen på söndag:
Med bild på Larsen och en från Falkenberg? Rubrik:
Argast vinner!

Kan nån vara argare än Larsen nu?
Örebro Börje
2004-10-17 17:12
Aj aj giffarna vann, så där försvann nog ett halmstrå.
Örebro Ösk tjejen
2005-05-20 12:50
Yggdrasil //
ok då vet jag! jag hoppas det blir riktigt drag på sön me förhoppningsvis 3p oxå!
Örebro Eken
2005-05-20 06:29
Ur dagens DN: "Själv har han vid flera tillfällen opponerat sig mot utredningsförslag och då hamnat i onåd hos ordföranden Gunnar Larsson och vice ordföranden Lars-Åke Lagrell, som han beskriver som ledande inom styrelsen.
Så skedde när Westerberg protesterade mot och stoppade förslaget av fördelningen av de inledande Handslagspengarna.
- Det slutade med att jag fick en utskällning av Gunnar och Lars-Åke, säger Westerberg."

Min fråga är hur hade det slutat för RIN om dom gått mot L-ÅL? L-ÅL maffiaboss ?
Örebro Andreas C3
2005-05-20 12:33
Ridå.
Forward ara
2005-05-20 08:45
mackan /
Du såg själv vad Charlezzz hade skrivit till mig osv.
Örebro Mittåt
2005-05-20 08:47
Peter Johansson hoppar av jobbet som sportchef, skriver NA idag. Olika uppfattningar om hur man skall utveckla klubben tycks ligga bakom beslutet. PJ går nu tillbaka till jobbet som ansvarig för ÖSK Ungdom, som han hade innan han blev sportchef för ett år sedan.
Örebro Börje
2004-10-17 17:13
Jag glömde visst KROSSA TFF
Örebro joth
2005-05-19 21:07
bandoo//Feedback är alltid välkommet!

Vi fixar datumen för artiklarna snarast!

Mer kreativa ideer välkomnas!
Örebro Di Canio
2005-05-20 12:12
Peter Johansson hoppar bla av pga att den långsiktiga strategin är oklar.

Frebrans tama svar tyder ju tyvärr på att han verkar ha rätt:

"- Hur klubbens framtid efter hösten ser ut är omöjligt att veta. Lyckas vi nå målet att gå upp så ser verkligheten ut på ett sätt, och lyckas vi inte så är förutsättningarna helt andra."

En långsiktig strategi kan väl inte byggas på huruvida man går upp eller inte innevarande säsong? Nä, ta fram ett rejält handlingsprogram med ingredienser som ungdomssatsningar, värvningsstrategier, marknadsföring, sponsorbearbetning, spelidé etc etc.
Örebro bandoo
2005-05-19 21:01
Ser riktigt fint ut. En sak som bör fixas är att datumet för nyheterna som är publicerade bör framgå. Läser man i texten står det t.ex att "Idag tränare Larsen med boll" så vill man veta om det var idag, igår, eller för 4 dagar sedan.
Örebro *Korpen*
2005-05-20 15:18
Har suttit och funderat lite, kommer inte fram till nått vettigt alls...

Kanske ska man pröva med en rak mittfältslinje men Nobbe och Mirza som innermittfältare? Så kan man ha Costa som lite släpande och Herish som kutar på varje boll och sätter 1 av 4?

Problemet då är vad vi ska ha på högerkanten, Fresa SKA vara högerback annars kan han sitta på bänken... Om de ska envisas med att har Fresa och Kjäll på plan samtidigt så skulle man kanske byta plats på dem? Vad tycks?
Örebro jockepingvin
2005-05-20 09:08
Verkar dåligt intresse för Lagrell=Öster matchen nästa vecka.
Örebro Yggdrasil
2005-05-20 11:43
Ösk-tjejen.

Nix Kuba boys är ingen firma utan ett kompisgäng som inte fightas.. Det är Tv4 som är ute och cyklar.
Forward ara
2005-05-20 08:48
Till alla ÖSKare som är emot invandrare.
-------------------------------------------

- Jag ska säga sanningen nu.
Om jag var Svensk skulle jag också bete mig som några av er, genom att vara emot invandrare.
På grund av att det FINNS invandrare som förstör Svenska värlfärden...

- MEN det FINNS invandrare som gör allt för Sverige, ( som mig ).
Jag älskar Sverige för att dem hjälpt mig o min familj från krig.
Jag gör allt för att försöka få den Svenska värlfärden att bli bättre och bättre.

/ DRA INTE ALLA ÖVER EN KAM;
M.V.H Ara
Örebro Mittåt
2005-05-20 08:49
Larsens knä får också plats i tidningens nätupplaga.
Örebro Örebro Sport-Grixx-Fuck SvFF
2005-05-20 07:44
Charlezzz// Du saknar verkligen humor.
Örebro Mackan
2005-05-20 07:53
Grixx//

Jag har plockat bort massor utav aras inlägg under kvällen. Om du sett vad han skrivit i riktning Charlezz hade du aldrig uttryckt dig så.
Örebro Eken
2005-05-19 23:21
Mot VSK klarade inte ÖSK av situationen när VSK kom in heltaggade till andra halvlek. Man stod inte upp utan vek ned sig. Blev tvåa, tre på dom flesta bollarna.
Örebro Cyborg
2005-05-19 23:04
Eken//Instämmer,,det såg man senast mot Vsk.Ösk tuggade sönder dom i första halvlek,stressade dom till misstag hela tiden.Men i andra var allt som bortblåst.Intensitet i 90 min,,och + 5 om det behövs,,:).Det är receptet,,
Örebro micro_42
2005-05-20 15:11
Vem blir den nye sportchefen tror eller önskar ni ??
Tomas N ????
Annons: