/fotboll/osk/forum/10155.aspx/fotboll/osk/forum/10155.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro deportivista
2004-01-05 11:40
Nu vet jag bad ÖSK behöver till nästa år! Jag har propagerat för att ÖSK:s stora problem under årets säsong är de långsamma innerbackarna, som gjort att laget tvingats backa för långt och därför varit "tråkiga", respektive haft för långt fram när man erövrat bollen.

Lösningen är enkel: en sur, tvär och petad Nisse Johansson från Blackburn!! Riskkaptialbolaget kan få agera, utbildningsbidraget från Inter kan samlas ihop och ÖSK har helt plötsligt ett försvar som kan stå pall utan att hela mittfältet måste jobba i defensiven.

Om AIK värvar Nisse, så blir det ett antal spelare tillgängliga från de svart-gula efterom jag inte tror att Björck, Nilsson och de andra är nöjda med bänkplatser efter årets säsong!!

Örebro GT
2004-02-13 22:21
Sol och flera plusgrader utlovas till morgondagens match !!

Christian Johnsen och Ricardo Costa ihop på topp skall bli mycket intressant att se.
Förhoppningvis är Joel Riddez och PFO klara för spel nästa Lördag.

Järnvägar grabbar, i morgon startar det !!
Örebro GT
2004-01-03 16:02
He, he...

OK, flera förslag ?

Soffe är och förblir en hjälte då han sänkte "röv-itt" i Svenska kuppen !!
avgå Lundin
2005-04-23 16:34
Ut med den här Walter! Synd att man än en gång köper något som inte är något att ha!
Örebro jappel
2005-04-23 16:43
ÖSK ÖSK ÖSK!!
Hoppas att mittfältet är tillbaka i gammalt gott slag nu när åtminstånde Anttonen är med i laget igen!
Örebro Da_öSk
2004-01-04 07:42
Är inte speciellt ledsen över att vi inte får Mokedé i laget inför denna säsong. Kan vi spara några hundratusen eller förhoppningsvis hitta någon annan spelare, kanske en mittfältare från Norge...
Örebro Lagun
2004-01-04 09:23
Der Bomber

Den minnesgode kommer säkert ihåg att detta var ett klassiskt uttalande från Johnny Ekström.
Han fick nämligen frågan om han kunde någon Italienska inför sin italienflytt:
- Nej, jag kan inte ett ord italienska.
Jag vet inte ens vad spaghetti heter på italienska...
Örebro Kuban nr:8
2003-12-21 20:48
Jag har inte så mycket att säga om Christian Johnsen, men jag tror han är en duktig spelare som kan tllföra ÖSK mycket!

Vi får hoppas på det bästa!
Örebro Lagun
2004-01-03 18:15
One touch

Kunde INTE ha sammanfattat det bättre själv...
Örebro One touch
2004-01-03 14:32
Da_öSK// Antar att Du syftar på mitt inlägg, där jag nämnde att jag gillade honom och hans inställning. (?)

Naturligtvis anser jag att han har bör tillhöra truppen för den fotbollsspelare han är, inte något annat.

Däremot tycker jag att många saknar den "inställning" som Soffe visar på en fotbollsplan.

En hunger och en vilja..

Kanske kan man kalla det ett "vinnarhjärta"? Hörde Zetterlund nyss nämna det uttrycket i matchen Celtic - Glasgow, då han ansåg att Glasgow var tvungna att plocka fram det.

Det är den egenskapen som (om fler i laget har den) bär fram ett lag så man lyckas ta de där poängen som annars så försmädligt förloras i täta matcher.
Örebro Viktor
2004-01-03 14:13
Starten på året känns ju inte så possitiv när först Bengtsson drar och Mokédé passar. Eftersom jag är 100% säker på att Lundin aldrig skulle pröva ett 4-3-3 system som räven här nere föreslog så ser jag det som en nödvändighet att köpa in ytterligare en vänsterytter. Vi har bara två yttrar (Riddez och Anttonen) och fem innermittfältare (Larsen, Gawwe, Nordback, Jelecak och Klingberg). Jag ser inte alls Peter Olsson som ett alternativ när Riddez blir skadad eller avstängd. Han är alldeles för grön än så länge, fan t.o.m. Riddez är ju grön. Okej om nu någon av anfallarna skulle kunna gå ner så har vi bara tre kvar på topp. Vilket jag tycker är för lite.
Nej 22 spelare i truppen (en reserv för varje plats) är ett ABSOLUT minimum för en allsvensk trupp med ambition att hålla sig kvar i serien. Vill man längre upp i tabellen ska man nog ha fler än så.

Skador och avstängningar avgör serien.
2003-12-23 15:40
Håller med! Skitsnygg sida!

God Jul på er alla svartvita fans! =D
Örebro skogshuggarn
2003-12-21 20:46
Mycket god nyhet!
Örebro McCullogh
2003-12-23 16:06
Underbart jobbat Viktor.
Örebro Westra Stå
2005-04-23 11:05
Undrar hur många Örebroare det åker till Göteborg?
Örebro One touch
2004-01-03 12:18
Grixx// Jag tror han är ärlig. Han menade oxå att han var innermittfältare och inget annat, samt att pengar inte var det viktigaste i livet.

Synd att vi har ett överskott på innermittfältare (ur soffe perspektivet).. Jag har alltid gillat Soffe och hans inställning.

Men nu är det som det är.

(ps. källan är Sportkuriren)
Landskrona cynosure
2003-12-24 12:33
God Jul på er allihop!
Örebro Kronblom
2005-04-24 16:58
ÖSK-Kenneth//
håller helt med dig.Blir lite irriterad när NA ältar om att försäsongsformen är som bortblåst.
Träningsmatch och seriematch är helt skilda saker.När ska även NA fatta det?
Örebro # brorzan
2005-04-23 12:41
Mittåt //

Så kan det nog vara. Jag ser den här matchen lite som en nyckelmatch ändå. VF har en tradition att vara topplag i Superettan, och hade definitivt varit tippade i absoluta toppen om inte ÖSK hade flyttats ner.
Nu har de nämnts mer i mittenskiktet, och det är upp till ÖSK-spelarna att visa att de kan ladda på bortaplan mot motstånd som på pappret inte skrämmer.

Jag står fast vid mitt tips på 1-2 i dagens match.
Örebro Kerberos
2005-04-23 16:55
avgå Lundin: Vet inte, har inte sett han idag, får väl lita till din källa, men risken är att dessa spelar från utlandet granskas med ett annat öga än de svenska spelarna, det är det jag menar.
Örebro go_osk
2005-04-23 16:55
Tycker att det enligt rapporten verkar som att det är väldigt mycket avblåsningar, som gör att inte spelet kan öppnas upp. Men får ÖSK in ett mål tror jag att det blir fler....
Örebro Kerberos
2005-04-23 16:46
Det var nära 1-0 av VF där enligt ett SMS
Örebro Matta
2004-01-03 23:02
Skulle inte tro att det blir någon ersättare till Bengtsson. Skälet är förstås ekonomin. ÖSK kommer att ha kraftigt ökade utgifter för arenan i år. De 300-400 tkr som man slipper att betala i en spelarlön för en komplementspelare kommer man att behöva till annat.
Örebro Mittåt
2005-04-23 12:07
# brorzan// Helt klart att man från VF-redaktionens sida inte kollade in stämningarna efter Boden-matchen här på sidan.

Jag ser väl inlägget snararst som ett sätt att i förväg försöka mildra besvikelsen i de egna leden, om det skulle bli en ny förlust, samtidigt som man jämnar marken för en liten "Vad var det vi sa"-triumf, om man lyckas rädda kvar någon poäng i Göteborg.

Att förlora med 0-3 mot Trelleborg och sedan få möta allsvenska ÖSK bäddar väl inte direkt för någon drömstart för VF.

Med normal utväxling skall örebroarna kunna ta hem den här matchen även om Frölundaiterna höjer sig ett snäpp eller två jämfört med premiärmatchen.

Men förlusten mot Vasalund/Essinge fick en del alarmklockor att ringa. Har killarna redan blivit övermodiga och tror att det räcker med att markera sina platser på planen för att det skall räcka till vinst?
Örebro Ståhl
2004-01-03 16:52
Eller kanske:
Jimmy Svensson (IFK Göteborg)
Örebro Woofi
2004-01-10 21:49
Nån som läst detta? Man kan ju inte mer än le.
Komisk helt enkelt =)
Örebro Hlynur
2004-01-04 20:19
Om ÖSK behöver en mittfältare till så tycker jag först och främst att de ska plockas från de egna leden för att spara lite på den ansträngda ekonomin. I ÖSK Ungdom finns bland annat Per Larsson, Robin Ingvarsson och Iman Shams att plocka upp. Kollar man runt lite i de lägre divisionerna så kan man ju alltid plocka nån från Degerfors, exemepelvis Tobias Solberg eller Mikael Nilsson. I Div 1 så kryllar det väl inte direkt av bra spelare, men det finns några stycken. Gefles Mikael Edvardsson imponerade på mig när de spelade mot Örebro senast och han bör väl Gävle-födde Lundin ha koll på! Johan Wallinder bör också vara ett alternatriv, han har ju förmågan att lyckas i Örebro. Andra spelare som jag kan tänka mig är Johan Svensson(Öster), David Curtolo(Västerås) och Jonas Bjurström (V.Frölunda).
Örebro Grixx
2004-01-05 09:18
ÖSK-Boldt// Kul artikel.Känner igen det här med ÖSK i texter och ÖSK:are som man tycker sig se överallt.Har inte kommit dithän med ÖSK-prylarna på jobbet,men det har nog med min "mogna" ålder att göra.Det blir nog "fööör mycket" för arbetskamraterna.
......men om hundra år kan jag tänka mig att striden kommer att stå hårt när vallen ska byggas om och några gamla fans (våra barnbarn)kommer att kämpa för bevarandet av läktaren som byggdes 2002-2004.De snackar om att fotboll ska upplevas live.
Men "förståsigpåarna" säger att allt detta är ute och vi ska satsa på 3-D CYBER(tm). Då sitter man hemma med polarna och har förbokat in sig på alternativa platser.Man kan placera sig överallt på plan eller en cyberläktare.Man kan placera sig som målvakt eller straffläggare vid straffar osv, och man upplever exakt allt som händer vid sin plats. Lukter, ja allt registreras av tusentals sensorer.Man kommer att kunna följa sin favoritspelare från dennes position en hel match,följa med i alla löpningar som om man vore spelaren själv.Det går självklart att boka in sig på domaren också och se exakt det han ser och bedömma hans domslut.
Stjärnstatus på en spelare och priserna blir därefter,givetvis.
Publikljudet samlas in från alla fansen som är inloggade, vilket ger ett autentiskt arenaljud,ljuden från t.....och sedan så.... .......................... mmm.... ....jag tror jag sover vidare....zzzzzzzzzz....zzz...zz..

(jag undrar bara om det är en mardröm eller...???)
Örebro Woofi
2004-01-10 23:02
Hoho ser att dom redan plockat bort nyheten. Undar varför =)
2004-01-03 18:52
Soffe till svartvitt, Inget snack!

Trevlig kväll alla svartvita supporters..
Annons: