/fotboll/osk/forum/10139.aspx/fotboll/osk/forum/10139.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro *Korpen*
2005-05-17 19:34
Vid vinst för Norrköping har de 12 poäng och om ÖSK vinner så har ÖSK 8 poäng... Skiljer då bara 4 p mellan ÖSK och serieledarna...
Vid förlust för Peking är det bara 2 poäng till serieledning :)
Örebro zinka
2005-05-17 19:03
spännande,,, HEEEEJA ÖÖÖÖSSSSKKK
Örebro micro_42
2005-05-17 19:21
straff till ö-o
Örebro ÖSK-deportivista
2005-05-18 09:37
Frustration # 2:
Vilka j-a pojklagsmisstag som gjordes under övertiden igår!
- Med klockan på ca 47:30 får Kuhi bollen ohotad mitt på VSK:s planhalva. Med något som liknan panik väljer han att skjuta ett löst skott mitt på målvakten så att VSK direkt kan spela upp bollen över hela planen. Att skjuta var OK (även om det förmodligen varit bättre att spela ut bollen på Costa som fanns på kanten), men då SKA man chansa på ett "svårt" skott i krysset så att bollen antingen går in eller till inspark...
- Mirzas kapning var klockren. Han avvärjde en kontring så det var helt korrekt. Däremot är det skrämmande att spelet går vidare så direkt efteråt. Mirza kan fejka skada i tacklingen, någon annan ÖSK:are måste spela undan bollen, argumentera med domaren eller VSK-spelarna så att de inte får slå frisparken innan ÖSK hunnit dra tillbaka HELA laget. Straffkommendering: 20 timmar Juventus under veckan.
- Jag måste även kritisera Walker/Hammar för naivitet när det gäller tidsdödande. Eftersom VSK bara slog höjdbollar under hela andra halvlek så skulle sista minuten kunnat se byten där Thomas Andersson kliver in i stället för Kuhi (som en extra def-mitt) och rent tidsslösande byten som t ex in med vem som helst mot vem som helst!
Örebro jockepingvin
2005-05-18 09:39
vårt återtåg håller på att spåra ur
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-17 18:30
17:e man blev Haginge, på bänken:

Simon Nurme
Thomas Andersson
Walter Gigena
Mirza Jelecák
Emra Tahiri

Mr. Milton// Både officiella och SvFF
Örebro Örebro Sport-Grixx-Fuck SvFF
2005-05-17 18:30
ÖSK-Kenneth// Nop,vissa måste arbeta. Ska ta mig hem snart och koppla på datorn hemma-om den gamla häcken nu startar.Den har tuggat oroväckande länge efter varje tangenttryckning.

Gogogogogogogo....ÖSKåååååååååååå........
Örebro 1981
2005-05-17 20:18
Åt helvete med Anton Holmberg
Örebro D. McGrain
2005-05-18 09:03
Krig i 90 min är det som gäller. Det är precis så tufft som förväntat i superettan MEN jag tror ändå att ÖSK vinner serien när allt är färdigt, visst vi måste rätta till en del saker (högersidan)men trots allt: Vi har bästa truppen och även Peking etc kommer drabbas av skador och formsvackor...Dock får vi inte tappa mer poäng för att slippa ångest och stress i laget. 9p på de kommande tre matcherna så är vi med igen - tålamod!! Forza ÖSK!
Örebro ÖSK - på väg hem
2005-05-18 09:32
Jonte R slår huvudet på spiken.
Det är för tidigt att tala om "skandal". Fortsätt att stötta laget, så kommer segrarna. Vi har bästa spelarmaterialet...
Örebro zinka
2005-05-17 20:26
inte speedway!!! :(:(:(:(
Örebro zinka
2005-05-17 19:47
1-1 gais-åtvid
Örebro micro_42
2005-05-17 20:30
Riddez verkar vara med i fler anfall än tidigare matcher i serien
Örebro Ösk tjejen
2005-05-17 20:26
typisk att kuhi ska missa nästan hela tiden men han är bra ändå alla gör ju misstag ibland. men han är ju så nära många ggr att näta! hoppas att det sitter snart!
Örebro bedårande barn av sin tid
2005-05-18 00:46
perkan/

klockrent inlägg, instämmer till 110%

pinsamma västeråsare, många som va nära bråk, finner inte ord för *pip* människor som vistas på pakeringsplatsen istället för på arenan, skrämmande!

sport is hardly working, workíng hard ?
Forward ara
2005-05-17 19:47
förfan hittar inte på sr.se/radiosporten...
för att höra på matchen
Gurkan#100
2005-05-17 22:13
Ni kan väl inte på allvar skylla på domaren?
Örebro Mittåt
2005-05-18 08:39
Jag måste nog säga att jag var positivt överraskad av Herishs insatser igår. Dvs. det lilla som jag hade möjlighet att se. Placeringen på arenan var ju inte den alrla bästa, så vad han hade för sig i första halvlek kan jag egentligen inte ha någon uppfattning om. Det verkar dock som om han gjorde ett mål.

Men under andra halvlek var han inom klart godkänt synhåll. Jag imponerades faktiskt av hans bollbehandling/bollmottagning ofta i trängda lägen. Visserligen sköt han ett skott utanför ur ett mycket bra läge, men man bör även framhålla att det var något av en prestation att överhuvudtaget skapa detta läge. Dessutom verkar hans fysik bättre än vad jag inbillade mig att den var. Västeråsarna som satt runt ikring mig utan några förutfattade meningar var klart imponerade och ansåg att han var det största hotet i ÖSK anfallet. Fortsätter han att utvecklas så kommer han fortfarande att kunna bli het.

Om man bortser från lagets mer eller mindre totala kollaps i andra halvlek (vilket man givetvis inte skall göra), så är det i mitt tycke i första hand Mirza som har en hel del att fundera på. Först så missar han det fantastiska upplägget som Ricardo skapar åt honom i slutminuterna. Han får inte ens bollen på målet relativt ostörd ur ett kanonläge. Och sedan gör han sig skyldig till den frispark som resulterar i målsituationen. Där långt ute på kanten fanns det väl ingen anledning att gå så bryskt fram.
Örebro jocke.
2005-05-18 08:37
ara//

Jag har absolut ingenting emot dig men du måste ju kunna ge herish någon konstruktiv kritik ibland även om det är din kusins bästa kompis...

"Herish Kuhi var med i VARJE anfall och passade fram eller sköt den på burgaveln"...det har du ingen aning om eftersom du precis som mig satt och lyssnade på radion och direktrapporteringen...och vad ska vi med en anfallare till som bara missar, han har gjort 3 mål ja, men hade han vart en lite mer klassavslutare kanske det hade vart minst 6...

Äsch nu glömmer vi "förlusten" från igår, natten är ung som man brukar säga (passar verkligen inte in i det här sammanhanget)...vi tar falkenberg på söndag hemma på behrns ;)....med eller utan kjäll, helst utan
Örebro zinka
2005-05-17 20:23
kjäll verkar inte vara på topp :) :(
Örebro Hlynur
2005-05-17 20:39
Ösk tjejen// Det är ju det som är charmen med att hålla på ÖSK, man kan aldrig slappna av :-)
Örebro zinka
2005-05-17 20:21
micro_42 // håller med,, lite anfall nu"!!
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-17 23:03
Vad jag förstått utan att sett matchen så var inte Kjäll bra och så fick Anttonen gå av igen. Blev ÖSKs spel sämre då?
Det verkar som om Costa gjort en väldigt bra match, eller?
Örebro Hlynur
2005-05-17 20:37
Man hör kubanerna på radion i vilket fall!
Forward ara
2005-05-17 20:36
DaSa /
hahahahahaha :D ...
skoja bara :D
Örebro Hlynur
2005-05-17 20:33
ara// Nä, det är inte många anfallare som är så pass bra att de kan göra mål från avbytarbänken. :-)
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-17 18:21
Verkar som nästan hela Örebro har åkt te Västerås
Örebro micro_42
2005-05-17 20:25
kollar lite på gais-åtvid vid sidan om,
verkar vara stora läckage i försvaren
Örebro HaggeFORCaptain
2005-05-17 22:16
detta är skandal, haginge inte ens på bänken! kjäll o samuelsson e ju kassa! fan vakna upp nu Walker!!!! Haginge som var en av våra bästa förra året(iallsvenskan) finns inte ens med på bänken! skandal!
Örebro micro_42
2005-05-17 20:16
faaaaaaaaaan
Annons: