/fotboll/osk/forum/10135.aspx/fotboll/osk/forum/10135.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Perkan
2005-05-17 20:43
kom igen nu ÖSK! Fem kvar!!!! Sätt en pyts så man kan gå å plugga matte :)
Örebro Perkan
2005-05-17 20:37
"farligt så fort både ÖSK och Västerås kommer upp i anfall"

Örebro Ösk tjejen
2005-05-17 20:32
får inte torska nu i kväll om dom ska ha ngn chans att haman i toppstriden!
Örebro Örebro Sport-Grixx-Fuck SvFF
2005-05-17 20:32
Härligt att spåna här utan att se matchen.

Ska bli intressant att höra vad "de riktiga fansen som är på matchen" säger!!!!
Örebro ÖSK-deportivista
2005-05-18 09:53
Frustration #3:
Spelarbetyg:
Westman - godkänd. Gör det han ska.

Riddez - Osäker defensivt. Bra offensiva räder. Ska kanske byta plats med FreSa när man bevakar en ledning?
MSam - Knappt godkänd. Får faktiskt ta på sig största skulden för kvitteringsmålet, eftersom han är "försvarschef".
Frippe - Bra. Bästa match jag sett honom göra. Mittbackarna trivs när de slipper löpdueller mot snabba motståndarforwards.
Axel - Bra. Bästa match jag sett honom göra. Spelade säkert men vårdat. Det blir tufft att fortsätta argumentera för FreSa på högerbacken i fortsättningen.

Nobbe - Mkt Bra. Gör vad som ska göras och så som det ska göras.
Anttonnen - Bra. Hade inte så mycket boll, och klara problem med underlaget. Han ger dock en stabilitet i laget som saknades så fort han tvingades kliva av.
Mirza - Ok. Några fina passningar. Bra kämpatakter och en korrekt kapning i slutet. Hade han inte gjort jätte-målsumpningen så hade alla varit gladare idag.
FreSa - Ok. Tar mycket av det tråkiga löpandet som skapar ytor till andra spelare. Hjälpte Riddez i defensiven i andra. Fick inte riktigt till sista passningen och bollkontroll när han kom med i anfallen.
Klingberg - Mycket bra. En stor överraskning för mig. Tröttnade lite på slutet (taktiskt byte-läge?) men stod för det mesta kreativa på mittfältet. Tillsammans med Nobbe lagets näst bäste.

Ricardo Costa - Matchens bästa spelare. Så överlägsen, så bra, så underhållande. Är tyvärr lite för osjälvisk för att få utdelning på sitt spel men dagar som igår så är Costa för bra för superettan.
Kuhi - Knappt godkänd. Det kanske är dags att göra om Kuhi till mittfältare? Jobbar hårt, tar bra löpningar, samarbetar bra med Costa - men framför mål är det tunnt. Målet bör tillskrivas Costa till 99%, men Kuhi fanns där för att peta in det i öppen bur. Stolpskottet var ett OK avslut, men i övrigt var det en kombination av fel alternativ och dåliga avslut när Kuhi kom i närheten av straffområdet. Borde ha bytts ut för att få tiden att gå - egentligen mot vem som helst.

Walker/Hammar: Godkänt. Piggt att byta kanter på FreSa, Mirza, Klingberg i andra halvlek när VSK var på väg in i matchen efter reduceringen. Dock - för naiva i slutskedet, och ett lag som ständigt tappar ledningar (mot mycket sämre lag) har problem och det är bara tränarparet som kan lösa detta.
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-18 12:17
Chipset//
Har för mig att det var 16.00 på Vallen
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-17 23:13
Mustard//
Man kan nog vara riktigt bra utan att göra mål.

Han var bidragande till straffen. Han passade till målet. Han gav pass hit o dit som inte förvaltades till det yttersta av andra. Han sköt väl själv både på och utanför målet så på det sättet kan man nog vara riktigt bra utan att göra mål.
Örebro Perkan
2005-05-17 22:45
Jag blir så trött på alla som hela tiden säger "vi måste stötta", ja det är klart, men spelarna får inte lön för att inte kunna vinna. Spelarna är proffs idag i ÖSK och de SKA kunna tåla kritik, de är ju inga småbarn som börjar lipa om det får kritik. Vi supportrar måste öppet kunna kritisera och det gör oss inte till sämre supportar.
Jag är på Vallen nästa match, är du?
Örebro mustard
2005-05-17 23:08
stämmer gott, Costa var riktigt bra, speciellt i andra. eller, kan man vara riktigt bra som anfallare utan att göra mål..? nej, så han var väl bara bra då. 2-2 såg ut som en omöjlighet, men ingenting är tydligen omöjligt..idag var det synd.
Örebro Eken
2005-05-17 22:40
Tyvärr saknar laget och ledningen insikt att man måste ta tag i situationen. Men hur länge måste man få lida med en så dålig högersida. Svar: stanna hemma tills Fsam får spela back igen.
VSK KÄMPADE ned ÖSK. ÖSK saknade kraften och modet att kämpa emot.
Tur vi har KIF Örebro, laget som kämpar ända in i kaklet.
Jansson tillbaks igen, det var bra.
Örebro Purre
2005-05-17 22:55
Klart fan man blir frustrerad när det är närnare 5-0 än 2-2 och ändå slutar matchen 2-2. (hur nu den ekvationen går ihop) Det måste lossna poängmässigt snart annars ligger vi jäkligt pyrt till, men som någon klok redan sagt så är det bara fyra poäng upp till en andraplats, men det får INTE bli mer nu!!

OCH ja, vi måste se över våran högersida. Den är INTE bra! Ner med "Snubbel-titta-på-bollen "Samuelsson på backen och flytta över Anttonen är mitt förslag. Till höger kan både klingberg och Jelecak ha plats när Larsen är tillbaka!

OCH ja, Larsen MÅSTE tillbaka snart!!
Örebro Farsen fortsätter
2005-05-18 14:35
Hjortsberg// Haha!! Ja visst hade de en liten "gullig" sittplatsläktare?? Har sett större läktare här i Örebro i lingonserier.
Örebro Eken
2005-05-17 23:18
Justitiemord//Det är inte otur. Det är oskicklighet och dåliga kämpatag.
Åtgärda högerflanken. Vill ha tillbaks hösten och vårens Fsam på backen
Örebro Kronblom
2005-05-18 14:51
Detta håller ju inte!Serien är fortfarande ung,visst men den onda cirkeln måste ju brytas innan det är för sent.Dåligt att inte kunna hålla en tvåmålssledning och knyta ihop säcken.
Allt var ju så bra:2-0 efter 45 min och tre grejade poäng trodde man men icke.Och när Anttonen tvingas kliva av så faller ju allt,han är så viktig att ha på planen och hade Herrish satt sitt läge som betytt 3-1 så hade aldrig vsk orkat resa sig.Viljan att vinna måste vara större än rädslan att riskera att förlora/tappa poäng!
Örebro Farsen fortsätter
2005-05-18 14:20
ÖSK-Marte// Jo lite rätt har du... men man kan inte vänta hur länge som helst heller... Han har trots allt spelat i ÖSK i typ 4 säsonger(?).. Och vad jag vet så har han varit bra på att bränna lägen hela tiden.. Nästan blivit bättre på det i år..

Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-18 16:07
Saywee//
Kanon med positiv statistik. som jag sagt tidigare kan man vinkla all statistik :-)

Vi bättrade säkert på statistiken med gjorda mål utav skotten på mål denna matchen, en liten aning men fortfarande skjuts för många skott utanför.
Anttonen, Mirza och Kuhi är väl dom som mest behöver träna på skotten.
Costa träffar nog fortfarande målet mer ofta än utanför och dessutom är han bättre som framspelare jämfört med Kuhi som väl inte har en enda passningspoäng än.
Kuhi brukar inte heller ha så många pass totalt om man går in och tittar tillbaka de år han spelat i ÖSK.
Örebro Jonte R
2005-05-18 16:16
Saywee//
Bra inställning.
Nu tar vi det härifrån.
Och den tolfte spelaren fick beröm
i dagens NA. Kanske är det så
att Kubanerna hittills har varit
ljusglimten.
Och att ÖSK följer efter nu på
söndag.
Örebro ÖSK-Marte
2005-05-18 14:09
Visst ni har båda rätt. Kanske är det försvarets fel istället. En målvakts uppgift är att ta skotten som kommer på mål. Får man då bara "omöjliga" skott så blir det ju svårt.
Örebro helldandy
2005-05-18 16:08
Hur är det med resa till Växjö/Ã-ster?
Örebro joth
2005-05-18 10:49
Så där, nu har man skakat av sig gårdagens "förlust".

ÖSK KRILLE//Det lär ju finnas en hel del ketchup i den flaskan... :-)
Forward ara
2005-05-18 13:18
- Det är första gången som Herish Kuhi får börja spela från start i 4-5 matcher,
Herish Kuhi har aldrig fått den känslan att få vara känna sig viktig i laget.

Jag säger till er alla Kubaner, MAX 2 - 3 matcher till från start och vi har vår egen lilla ronaldinho.
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-18 13:31
Jag har en känsla av att om inte Costa hade spelat igår så hade det heller inte blivit någon poäng för ÖSK på gurkvallen...
Örebro go_osk
2005-05-17 22:23
Det är bara att hoppas att ÖSK slipper undan böter efter dagens drabbning...Det var inga glada miner när slutsingnalen gick...
Örebro Mittåt
2005-05-18 10:37
Eftersom varken Walter eller Emra fick någon speltid igår, så bör de väl komma till start mot Degerfors i eftermiddag. Eventuellt med ett inhopp från Jon också. För uppdrag på mittfältet borde väl Haginge och Christoffer Näfver vara aktuella.

Tänkbart lag för ÖSKs del.

Simon Nurme
-----------
Jacob Nilsson, Thomas Andersson, Johan Åwall, Moses Reed.
------------------
Patrik Haginge
------------------
Robin Ingvarsson, Martin Bengtsson, Christoffer Näfver
-----------------
Emra Tahiri, Walter Gigena

Osäkerheten ligger väl mest på mittfältet. Frågan är hur hårt man törs slita på spelarna från ÖSK Ungdom. De skall ju spela en rätt viktig match redan på lördag och flera har redan hunnit med två denna vecka. Martin spelade bara en halvlek mot Vretstorp och såg väldigt pigg ut, så han kommer säkert med. Robin har spelat två gånger nittio minuter mot Valsta Syrianska resp. Vretstorp och börjar kanske bli sliten. Man kan kanske tänka sig att Mazdak kan få komma in också. Mattias Norgren är tänkbar i Martins position om man är villig att flytta över Martin på högerkanten.
Örebro Tolkz0r
2005-05-18 09:43
Helt otroligt hur mkt Larsen saknas! Härlig insats av Kubanerna igår, bara en klack igår.
Örebro Perkan
2005-05-17 23:18
Sälj Kjäll! Ge bort honom till Forward! JAG VILL HA ETT ÖSK I ALLSVENSKAN! DET HÄR HÅLLER INTE!
Örebro Justitiemord
2005-05-17 23:11
Oturs laget nr 1. Örebro SK mina damer och herrar!
AIK kribba
2005-05-18 16:50
All fokus har legat på AIK under upptakten, inte minst all negativ fokus och vi förtjänar mycket kritik. Vi har inte börjat speciellt bra, vi har redan flera plumpar i protokollet vilket vi inte förväntat oss. Men tack och lov är serien ändå väldigt jämn och det beror på att fler lag tappat mycket poäng, framför allt storfavoriten Örebro.

Vi har faktiskt en pinne mer än er ändå så här långt, trots vår dåliga start, ni var och är storfavorit med ett nästan intakt allsvenskt lag (vilket man inte kan säga om AIK)som krossade allt motstånd i träningsmatcherna. Jag bla trodde ni bara skulle köra över allt motstånd i serien också, men det har långt ifrån varit så för Örebro.

Superettan är som det verkar svårare än både vi och ni i örebro trodde. Vad har hänt med Örebro? Ska ni göra om er hockeyklubbs "bedrift" att åka ner i ettan(i fotbollslagets fall inte gå upp) trots stora resurser(för hockeylaget), ja sportsligt även Örebro SK. Nåja, väldigt långt kvar, men så här långt och med dom förutsättningar som finns tycker jag nog att ni fått en lite större näsknäpp än vi har...inget snack om att det är två just nu stukade ex allsvenska lag som lirar..
Örebro Farsen fortsätter
2005-05-18 13:23
Ara// Just nu tycker nog inte nån att han e speciellt viktig...
Örebro ÖSK-Gordon
2005-05-18 20:11
Något som oroar mig är att när en spelare gått ut för skada, så har Walker stuvat om rejält i laget med positionsbyten. Detta hände efter Axel Kjälls skada i Åtvidaberg och i går när Anttonen gick ut. Verkar inte som om laget klarar av att ställa om utan tappar spelet rejält under allför lång period. Det är naturligtvis svårt att byta 'rakt av' utan att förändra positionerna när man har en tunn trupp till följd av skador, men kanske det ändå vore bättre i dagsläget?
Annons: