/fotboll/osk/forum/10121.aspx/fotboll/osk/forum/10121.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖrebroSK
2005-07-27 14:17
Patriks citat kan ligga kvar. Hedervärt uttalande..
Örebro Kenneth.
2005-07-27 13:28
Veckans citat då?
Borde kanske döpas om till Månadens citat? :-)
Örebro Mossberg
2005-07-27 13:06
Kuban Max/

Då är det väl läge för att rösta om huruvida "Jag vill se Örebro" ska återinföras som före- och efterlåt på Vallen!
Örebro Kuban Max
2005-07-27 12:56
Tycker det behövs en ny omröstning här på sidan nu, den som är nu har vart rätt längre och bör bytas ut.

Vad tycker ni??
Örebro Kenneth.
2005-07-27 12:21
Mossberg//
Sur? Nej absolut inte. Beträffande Leena så blev det felstavat första gången. Nej det med PM betydde bara att jag skickat ett PM till dig och jag undrade bara om du läst det? :-)
Titta till höger i den svarta rutan så står det ny(a) meddelanden där :-)
Örebro Mossberg
2005-07-27 09:06
Grixx/

Kanske går att ordna med en omröstning här på sidan då? Om kultlåten tillbaka alltså....
Örebro pemo
2005-07-27 09:13
Lundblad tre mål på 20 min! ( NA i dag ) Visar ändå på en inställning som lovar gott. Lätt att ramla in i div 4-tempo och bara glida....Visst, Gustav var väl inte den mest bollskicklige i ÖSK annon 2004, men han hade i alla fall rätt inställning på matcherna. Att han och Lundin inte gick ihop är väl en helt anna historia. Har någon sett M Bengtsson?
Örebro Mossberg
2005-07-27 08:31
# brorzan/

Det var tydligen "buzz.bazooka" som hade busat.... Samma fråga gav inte samma svar idag, men roligt var det!!

Kenneth./

PM?? Tycker du att jag verkade sur? Det är ju skillnad på Leena och Lena ;-)
Örebro S E
2005-07-26 23:58
Carnaby Street// När klubben åkte ner osportligt, så mådde inte mitt ÖSK hjärta så bra. Jag var osäker om jag ville lägga 2200kr för min årliga sittplatsbiljett. Superettan var inte så lockande... När GA valde att gå till BOIS, så såg framtiden ljusare ut och jag införskaffade mitt säsongskort.

Det har iofs inte gått så bra för oss heller, men att slippa se en säkerhetsrisk i försvaret har varit värt varenda krona.
Jag hoppas att ÖSK kan ta sig upp i år, men det blir svårt pga att spelet inte har varit 100%-igt.

Go ÖSK!
Örebro Gullit
2005-07-26 23:12
Chipset// Jag vet inte vad han har tänkt sig men han ska i alla fall spela en träningsmatch med Söder mot Latorp imorgon. Kanske förväntar han sig en saftig lön från den ekonomiskt starka division 4 klubben. :)
Landskrona Carnaby Street
2005-07-26 22:34
ni kan få tillbaka g andersson han är värdelös
Hammarby Lajni
2005-07-26 22:40
fanthomas-
Sahlin spelade inte, pratade med honom innan matchen & han uppgav som anledning att planen var för vattensjuk + att han va för tjock...
de får man tolka lite hur man vill :P
Örebro Kenneth.
2005-07-26 21:47
Grixx//
Jag ser gärna Kenneth and the Knutters göra några "riktiga" låtar som man inte somnar till...
Vi kan ju fråga Rubarth om han har lust att sjunga en ÖSK-låt. (Anonymt)

Saywee//
Har haft många "semestrar" i Espevik :-)
Semestra vidare du tills vi ska göra Götet osäkert :-)

Chipset//
Verkar som om du hittat och lagt tröjan i tvättkorgen igen :-)
Elfsborg Mattias_Jonsson
2005-07-06 07:08
Mittåt/ Artikeln är egentligen NA:s..
Bara Bergslagsposten som kopierat från NA. Tror jag ialf, för Henrik Brändh brukar skriva för NA på sportsidorna, och ofta om fotboll och ÖSK. Dessutom står samma artikel med i dagens NA. Jaja, whatever.. :) Tänkte bara upplysa om det. Vad tror du om Munster annars da? En del verkar mer tveksamma än andra. Bulgaren däremot verkar het.. skönt att höra!!
Örebro Mittåt
2005-07-06 07:01
Bergslagsposten skriver om DIF-matchen och Munster.
Örebro Mittåt
2005-07-06 06:38
DIF - ÖSK
Hur gick det för James Frempong? Jag såg i matchrapporten på officiella, att han fick komma in och spela 20 minuter. Grabben är bara 16 år (i år) och anses som mycket lovande.

Han fick några minuter mot Vretstorp också. En något märklig matchning egentligen, eftersom han normalt spelar i lilla B och inte med div 2-laget.
Örebro Kenneth.
2005-07-06 10:44
IFK Götet//
Hehe... Tack för den längtan men plastgräset lär du inte slippa för det sprider sig vidare ut i Sverige :-)
Örebro *Korpen*
2005-07-06 13:40
Hur blir det nu med våra nyförvärv?
Kyosev lär ju bänka Mirza när han har kommit in i spelet men vem ska Munster bänka? Costa kanske?
Jag menar, Costa är ju forward men har väl bara gjort 1 mål i år? Det är IG enligt mig! Fast han har ju kompenserat det med bra spel och några assists...
Aja, kul med lite konkurrens.

*För övrigt tror jag det är bäst att Emra lånas ut resten av säsongen*
Örebro jappel
2005-07-06 10:22
Se upp blekinge here we come!!
Framgångsformulan mot Mjällby
MFF*2M = ÖSK+6p
Örebro jappel
2005-07-06 10:34
jfp//
antagligen får de en liten (och då menar jag liten) slant.
Om götet sålt Albåge vidare för nästan samma summa som de köpt in honom för så blir det såklart bara småpengar över...låt säga att vi får 20% av öveskjutantde belopp och de gör en vinst på 500000 så får vi 100000...har svårt att tro att de lyckats sälja honom med mycket mer vinst än så. Om viborg verkligen var så intresserade borde de ju har varit med och bjudit innan han gick till göteborg! och 20% är bara taget ur luften...vet inte alls hur stor % ÖSK lyckades förhandla till sig.
Örebro jfp
2005-07-06 10:24
Det är möjligt att ni redan avhandlat detta, men hur är det med Alvbåges övergång till Viborg? Får ÖSK några slantar?
IFK Göteborg IFK Götet
2005-07-06 15:01
kribbe: Det kvittar väl vad man har för ämbete när man ger en gåva. Nämen ärligt talat så är mitt förtroende slut för MP särskilt när han svärtar ner klubben för att spara en miljon. Även ifall de vinner rättegången så förstår ju alla att de försökt fuska.

Saywee: En hel del bengaler, snart har IFK samlat på sig 1 miljon kronor i böter pga av dem. Sen har ju även Wisemen slagits en del men de verkar ju inte ens gå på matcherna så jag förstår inte varför de förknippas med IFK förutom att de slåss "för" IFK. Annars är det lugnt som en filbunke.
Örebro jfp
2005-07-06 11:09
jappel//
Tack för analysen.
Örebro jappel
2005-07-06 10:38
med andra ord får vi hoppas att vår ekonomi inte står och faller med ev. intäkter från Alvbåges vidareförsäljning... :-)
Konstigt bara att det inte blev mer av en budgivning när Alven gick till Götet..vad jag vill minnas gick försäljningen fort och jag hörde inte något om andra spekulanter då...(nu står det visserligen att t.ex. Viborg var intresserade redan då de med.. så man undrar hur det fungerar i kontrakt/övergångs världen.
Örebro jappel
2005-07-06 10:21
Saywee //
Ligister-landet menar du eller?
Dom kan vara våldsamma ibland de däringa fiskegubbarna :-)
IFK Göteborg IFK Götet
2005-07-06 10:41
kribbe: Lite lustigt att det alltid är fritt att tala historia när det är något negativt om blåvitt. Vi har inte haft en enda skandal detta årtusendet.

Ja, ger en person, en annan person, en miljon kronor så borde det klassas som en gåva. Låter ytterst märkligt att IFK Göteborg ska behöva betala sociala avgifter för någon annan mans gåva. Ungefär som om IFK skulle behöva betala sociala avgifter om jag skänkte 20 000 kr till Håkan Mild.

Förövrigt kan jag tillägga att jag längtar tills den dagen då Örebro återigen äntrar Allsvenskan. Förhoppningsvis utan plastgräs :)
Örebro loopy
2005-07-06 14:19
kribba//

Som det ser ut nu är nog dom flesta här nöjda om det skulle bli kvalplats (under förutsättnig att vi sedan vinner kvalet). Allt sämre än 3:a är ett misslyckande men att det ska gå så illa att vi kommer ligga runt nedre strecket när serien slutar tror jag knappast.

1-2 ser ju rätt omöjligt ut just nu med tanke på att gais, aik verkar ganska stabila. Vad det gäller tredjeplatsen finns väl fortfarande en realistisk chans eftersom inget lag efter ledarlagen varit riktigt stabilt. Man får nog dock räkna med att något lag i mittskiktet kommer vara vassare andra halvan så det finns ju risk att ÖSK måste ta ca 35 poäng andra halvan, och det kan ju bli rätt tufft.
Tittar man på tidigare år har 3:e lagget snittat 54.6 poäng och fyran 51.6 och det kommmer nog ligga där +-3 poäng i år också.
AIK Saywee
2005-07-06 11:35
jappel//
Har aldrig tänkt på detta, men det är nog en nutida förkortning av det gamla historiska Ligisterlandet :-)

IFK Götet//
Den ni hade förra årtusendet slår alla rekord, men är historia nu. Jag tror dock inte att ni är helt rumsrena sedan millenieskiftet ...?

Med muta från Saywee
Boden Nosferatu
2005-07-06 14:47
Herish Kuhi på väg till Boden kanske
Örebro Kerberos
2005-07-06 14:27
Äsh... låt positivismen flöda...

ÖSK - är alltid höstens lag.
Annons: