/fotboll/osk/forum/10112.aspx/fotboll/osk/forum/10112.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Yggdrasil
2005-07-07 08:53
Justitiemord //
Kubanerna ordnar resa ner till Mjällby.
Anmäl dig på resor@kubanerna.se
Degerfors Johan Emdemalm
2005-07-07 23:48
Kenneth:
Varför ska vi värva dussinlirare för och betala dyra pengar? Finner ingen anledning att ta hit spelare som man inte tror kommer ha en given plats i startelvan...
Spelare som man vävar i sommaruppehållet brukar sällan vara nån billig lösning. Vi tänker heller inte äventyra ekonomin för en dussinlirare.

fjanthomas:
Tänk på Chest Pain, och ta det flera gånger om. Så jobbig är DU! Man kanske inte ska gnälla på andra när man själv inte är ett dugg bättre...

Björn i Blekinge:
Hmm... Med tanke på att ni var fullständigt utspelade i första halvlek, och där straffarna kom till när vi annars hade gjort två solklara mål, så är det nog inte så att vi kom undan med blotta förskräckelsen att vi fick 2-2. Ser man till första halvlek ska ni vara glada att det inte var 4-0 eller liknande. Sett till hela matchen ett rättvist resultat. Men att snacka om att vi kom undan med blotta förskräckelsen är inte riktigt sant.
Örebro DaSa
2005-07-07 09:18
Tycker det är väl mycket skitsnack om Kuhi nu. Är det inte bättre att hylla honom om ngn Boden styrelse medlem skulle vara här inne och läsa?:)

Har för mig att vi värvade både Mokede och Kuhi ett tag efter Barsom gjorde succe i DIF? Kan ju varit en värvning för att minimera risken att vi missade en "talang" i närområdet.

Jag hoppas på en försäljning och inte en uthyrning. Tolkade öven na artikeln så.
Degerfors Johan Emdemalm
2005-07-07 02:15
Nån här som vet mer om Kuhi till DIF? Läste artikeln i NA, men det står ju ingenstans att DIF verkligen visat intresse. Står ju bara om Bodens intresse, samt att han väljer mellan DIF och Boden.. Konstig artikel...
Örebro Barbeque
2005-07-07 09:12
Dagens roligaste insändare i NA är den man som klagar på Kubanerna. De sjunger så mycket och så högt att han inte hör speakern....
Känns som om det är någon som skojar, eller möjligen försöker vara ironisk?
Örebro Nitro
2005-07-06 23:12
Keenan// Jepp, Vivalla/Lundby
Örebro Chipset
2005-07-07 03:49
Frågan är om Kuhi är rätt man att som ensam anfallare springa i Degerfors anfall...? Känns som Degerfors ska ha något tyngre där. Typ Rajala.
Örebro jappel
2005-07-07 11:28
Hackl//
Seger i förskott existerar inte, det har ÖSK fått lära sig den hårda vägen!! Det har vi inte glömt efter 2 uddamåls vinster.
Förhoppningsvis kan dock det spelövertag som ÖSK haft i samtliga matcher i år (även AIK matchen inkluderad, ialla fall första halvlek) ge utdelning nu när vi har anfallare med självförtroende i truppen. Och då är vi inte att leka med i denna serie :-)
Örebro jappel
2005-07-07 11:15
ÖSK tattoo//
Var ser du hur många som åker till Blekinge (Sveriges trädgård :-) ??
Låter som en aldeles utmärkt resa att göra så här i sommartider. Ner och bada i havet innan match med några goda öl under västen...
Sjunga fram vårat härliga ÖSK till seger...sedan hemmåt under sång och gjädje...kanske ett kvällsdopp i någon av de småländska sjöar man passerar eller varför inte Harjebaden???Vätterns pärla!
Hade jag bott i trakten hade denna resa varit gjuten...men sneresa nu med fru och 9månaders från stockholm hoppar jag nog...inte helt säkert dock..sneresan kan fortfarande bli av!..kanske..
Örebro Mittåt
2005-07-07 18:40
Jag skulle tro att Degen gjorde en korrekt bedömning i det här fallet. Av många olika anledningar så hade det varit svårt för honom att etablera sig i DIF.

Nu får vi väl för hans skull hoppas att han hittar tillbaka till sin vårform och blir uppskattad där uppe i Boden.
Örebro Kenneth.
2005-07-07 11:12
Är ju bara att titta på 3 år i Allsvenskan och 8 mål. Kom sen inte och säg att han inte fått några chanser att spela... Ingen förlust...
Örebro *Korpen*
2005-07-07 13:35
Tjena Tjerna//
Vad menar du? Det jag menar med att han ofta är på rätt plats vid rätt tillfälle är väl delvis att han inte är en bra spelare tekniskt mm utan kompenserar det med att han är där han ska. Oftast iaf! Han gör det lätt för sig, vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men han kan vara usel i en hel match men sen finnas på rätt plats för att peta in en retur... Tänk om Costa oxå skulle ha den egenskapen, då skulle han vara ruskigt bra men han är ingen naturlig forward och målskytt... Han är mer utav en spelfördelare
Örebro Mr. Milton
2005-07-07 08:46
Som fd spelare på hyfsat hög nivå har jag reagerat över följande när det gäller Kuhi.

* Kuhi och Costa fungerade inte ihop på topp. Båda sprang på samma ytor. Jon och Costa kompletterar varandra då Costa oftast vänder upp och möter medan Jon sticker på djupet. Man skapar på ett enkelt sätt ytor för varandra och sina medspelare (läs mittfältare). Om det sedan är Kuhi eller Costas fel kan diskuteras men Costa anser jag är det klart bästa spelaren av de bägge.

* Har någon på forumet sett Kuhi göra en gubbe på egen hand? Nej jag tänkte väl det! Samtidigt är det inte många spelare i dagens ÖSK som besitter den kunskapen. Antonnen (även om han inte visat det i år), Mirza och Costa är de som jag på rak arm kommer på.

* Har en del vänner som spelat ihop med Kuhi i tvåan. De var mycket förvånade den dagen Kuhi presenterades som nyförvärv hos ÖSK. De ansåg/anser att Kuhi förvisso är en målskytt som kan peta in bollar men han skapar inget själv och håller inte på toppnivå.

För allas bästa tror jag Kuhi bör byta miljö för att utvecklas vidare.

För övrigt anser jag att Lagrell bör avgå!!!!
Örebro Kenneth.
2005-07-07 19:29
Chipset//
Om man går efter detta då :-)

Från sportklubben.net
"Herish Kuhi är en anfallare som har en mycket väl utvecklad teknik och ett snabbt löpsteg. Det som Herish dock saknar är kylan hos en rutinerad spelare med självförtroende. Får han dock chansen och förtroendet kan Herish bli ett vasst anfallsvapen."

Degen ansåg väl att Kuhi inte kunde peta någon av deras nuvarande anfallare och gå direkt in i laget. Vilket verkar vara ett krav i den föreningen för nyförvärv. Man måste vara så bra att man går direkt in :-)
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu
2005-07-07 08:15
Truppen blir inte ett dugg tunnare utan Kuhi, Emra är i dag minst lika bra som Kuhi även om han måste bli bättre.

Tränings matchande och serie spel är fortfarande två skilda saker.

Kuhi är en sopa och har alltid varit en sopa.
( och kommer troligen alltid att vara en sopa)

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK:
Örebro fanthomas-
2005-07-08 07:38
Johan Emdemalm// och vem är du att gnälla här?! du borde hålla dig till IFK KUMLA's forum..
Örebro ÖSK tattoo
2005-07-07 11:23
Snobben//
jo jag minns försäsongen. Han missade många chanser det är sant.
Man kan undra vad som hände sen, är det för att larsen inte kan vara med och skapa chanser.
Jag håller inte Kuhi högst av våra anfallare men det jag reagerar mot är det kappvänderi som jag skrev innan. Folk är jävligt snabba att hylla en spelare som gjort nåt bra men ännu snabbare att fördömma och trycka ner,
Jag har inte sett speciellt många röster som kräver walkers avgång efter två raka segrar nu ( skulle vara Pelle 2 då)
Det jag har ansett är att Kuhi har superettans svagaste benmuskultur eftersom han trillar i dom flesta närkamperna, det gillar jag inte, filmningar och dylikt,
*förövrigt tycker jag ARA var en kul kille*
Örebro Chipset
2005-07-07 18:27
Skulle inte förvåna mig om Kuhi gör mål direkt i sin debut för Boden och återuppstår som en riktig målspottare. Av någon anledning blir spelare som lämnar ÖSK genast mycket bättre...
Örebro WhItE ZoMbIE
2005-07-07 15:38
w
Örebro ÖSK tattoo
2005-07-07 11:23
Örebro jappel
2005-07-07 13:52
Tjena Tjerna//
vidare menar *Korpen* att han vill ha Kuhi kvar i ÖSK men att han behöver en nystart därav ett utlån!!
Med handra ord både gebort kakan men ha den kvar :-) lite som Särimner...??

//förtydligaren / medlaren Jappel
Örebro ÖSK tattoo
2005-07-08 08:17
Säger Lycka till herrish och hoppas på många mål.
Det lilla jag såg på träningen igår 2-målsspels på Lingplan så såg det riktigt bra ut från herrish sida, sprang rätt, gick på bra avslut, mötte boll och drog en gubbe..
Historia: Tidigare ÖSK,are och målskytt mot oss.
Mr Wallinder som med 2 ggr turmål fixade 2-2 mot Ösk för Dif,
Har personligen träffat ARA och sällan skådat en sån fanatiker av Herrish, FAst det blir längre att åka om du ska se nån Hemmamatch nu.
Örebro JuicyFruit
2005-07-09 11:27
jocke pingvin// ta med ett flak mariestad:)
Örebro ÖSK tattoo
2005-07-07 11:56
Rekommenderas
Gästkrönika: Nånstans nångång inträffar även vårt onämnbara
Finns på Giffarnas sida
Örebro Kenneth.
2005-07-07 15:23
ÖSK tattoo//
Jag har fortfarande inget förtroende för Walker trots dessa två segrar även om jag inte har det i nicket nu. Eken är väl också på samma spår och en och annan ytterligare...

Har länge velat se Emra istället för Kuhi. Fast att jag hellre sett Holmström istället för Emra ska villigt erkännas.
Kommer inte att sakna Kuhi det minsta och sen undrar jag vad det har funnits att hylla? Skulle vara träningsmatcherna på försäsongen då fast jag ger inte mkt för såna värdemätare.

Nej, om klubben kan få tillbaka de pengar som är satsade på honom så sälj...

Med åska & hagel i puttekulestorlek från Borås
Örebro Chipset
2005-07-07 14:14
Aj aj, hoppas inte Kuhi-affären spricker nu. Vi har definitivt en anfallare för mycket i dagsläget. Dessutom skulle en utlåning vara en snygg replik till Costa-Emra-agenten som får bekräftat att man tror mer på Emra än Kuhi.

Skvaller från gårdagen:
Runt tolvslaget igår kväll gjorde Kyosev, tillsammans med ett tiotal andra ÖSKare, entré på Björnstugans bakgård. Kyosev var iklädd skjorts och flippflopp-tofflor. Munster var också med och omringas snabbt av ett gäng tjejer med okända avsikter.
Örebro Eken
2005-07-11 09:12
Mer om matchen
Örebro Barbeque
2005-07-07 17:53
Ge er in i diskussionen på na, se, ovan länk, huruvida Kubanorna stör publiken med sina hejaramsor....
Degerfors Dr Zeke
2005-07-07 16:39
Så här skriver Boden på sin hemsida:

"Redan i tisdags kväll var BBK överens med Örebro om en övergång, men då andra klubbar sedan också blivit intresserade har övergången dragit ut på tiden. Kuhi har t ex så sent som idag besökt Degerfors, men efter det besöket valde han att nobba värmlänningarna och valde istället BBK."

Lite senare i texten:

"Kuhi beskrivs på supportersidan Svartvitt som en riktigt vass avslutare som är kylig, teknisk och har ett bra skott med båda fötterna."

RIKTIGT så brukar det kanske inte låta i ert forum... ;-)
Örebro Mittåt
2005-07-07 12:56
Kevin Walker.

Förbundskapten Jörgen Lennartsson har tagit ut truppen till årets upplaga av Nordisk pojk, som i år spelas på Island 2-7 augusti 2005. I gruppspelet ställs Sverige mot Färöarna, Finland och England.

Kevin är en av de spelare som uttagits till denna trupp.

Annons: