/fotboll/osk/forum/10102.aspx/fotboll/osk/forum/10102.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Eken
2005-08-02 14:27
Kenneth//Walker har pratat bort sin trovärdighet
Örebro Kenneth.
2005-08-02 14:08
Märkligt när man tänker på ett av Walkers uttalande tidigare i pressen, om byten i laget.
"Vi vill ha kontinuitet i laget och inte hålla på att hatta runt med spelarna"
Vet inte om det var exakt återgivet?

En förklaring till det eviga hattandet måste väl vara skador och avstängningar eller säger han en sak och menar en annan?
Örebro Kronblom
2005-08-02 14:02
Kanske inte målet i sig är ngt att gnälla om,det är den totala insatsen över 90 minuter som är åt helsike.Weggen har varit jämn hela säsongen och han skulle nog ha knipit bollen men försvaret var alldeles för dåligt på den situationen.Enda bra anfallet var ju R Costas stolpnick och rörelsen på mittfältet är ju katastrof.Man har spelat bra ngra matcher nu och det gäller att hitta tebaks till det spelet,Boden är ett typiskt hemmalag men kämpar man bara så ska man ändå slå dem och ÖSK kämpade knappast igår.ÖSK har inte råd att tappa mer poäng till Gais och öster om man ska ha häng på AS.
SKÄRPNING!
Örebro Nubbli
2005-08-02 13:26
Walker? Vad håller du på med? ÖSK´s bästa spelare i år? Costa ska spela offesiv på mitten Tahiri ska spela jon ska spela klingberg ska bort från klubben en stor idiot! Tänk tänk tänk inna du åker upp til boden! Nu finns det bara en räddning för dig och det är att du ser till att vi går upp i allsvenskan igen... Med ett lag som innehåller Tahiri som kung och en Costa som offensiv på mitten! Spela in ett lag... Hålle inte på att flamsa runt inse vilka spelare som suger och vilka som har fotboll i sig under MATCHERNA!!!!

FORZA ÖSK!
Sverige Svenne Boll
2005-08-02 04:03
Vad har lappar med det här att göra?
Boden ligger inte i Lappland.
Örebro psoari
2005-08-02 12:13
Andreas Andersson som tränare i ÖSK... Han gillar väl plastgräs?
Örebro Chipset
2005-08-02 11:55
Steff// Tack för rapporten!

Kul att höra att Klingberg inte var genomusel. Vårformen i antågande?
Västerås cold
2005-08-02 11:57
tråkigt att ni förlorade.
Boden Steff
2005-08-02 11:43
Här kommer en snabbanalys från matchen igår.
Westman var godkänd i erat mål, missade dock lite vid målet.

Backlinjen ok men eran vänsterback hade problem med tempot ibland, resten av backlinjen stabil.

Mittfältet var bra minut 25-45 men var ej speciellt bra i andra halvlek.

Anfallet blev något bättre när costa kom in och även Tahiri såg man att hade kvaliteer.

Måste dock säga att killen ni klankar ner på Klingberg? var riktigt bra i första halvlek och var definitivt en av de som oroade mest frammåt för ÖSK.

I övrigt så var våran (BBKs) målvakt bra, backlinjen bra (Makumbo grym).
Mittfältet kämpade ner erat mittfält med Gitselov i spetsen och frammåt jobbade Norberg riktigt bra samt att Kuhi höll i bollen mkt bra.

När det gäller Kuhi så ramlade han lätt ibland, och fick frisparkar och var även offside några gånger samt tveckade vid ett friläge som borde varit mål men var ändå väldigt nyttig.
Tack för att vi fick låna honom....
Örebro Hero
2005-08-02 11:58
Återigen en match där det verkar vara tränaren som förlorat matchen genom dåliga beslut. Nu är måttet mer än rågat och Walker överbevisar alla tvivlare att han inte håller för elitfotboll, något måste göras.
Örebro Eken
2005-08-02 11:37
Det är oroväckande att Walker inte är nåbar för synpunkter/kritik. Läser inte tidningar eller internet sites som rapporterar från S1 och ÖSK (vilka är det - Östersundsposten ?). Officiella är mycket sparsam med balanserade (+/-) åsikter.
Återstår laget - där vet man inte men begreppet hamna i kylskåpet förekommer ofta i relationen spelare-tränare.
Örebro Svampen ÖSK
2005-08-02 11:14
Hade jag varit Emra hade jag nog tagit mitt pick och pack och dragit vid första bästa tillfälle. Mer misshandlad talang får man leta efter. En spelare som Emra glänser under matcher, inte på träning. Det går inte att utgå enbart från träningar med killar som Emra. Vet inte vilken erfarenhet bäste herr Walker har av sydländska spelare (räknar faktiskt Emra som sådan, precis som Zlatan) men de blommar bara ut när det gäller något.

Nej Walker bör få veta att supportrarna inte tolererar detta längre. Jag skyller inte på spelarna. DETTA ÄR WALKERS ANSVAR, HAN ENSAM BÖR STÅ TILL SVARS FÖR DET GIGANTISKA FIASKOT SOM STAVAS "SÄSONGEN -05".

För mig spelar ingen roll hur bra stämmning det är i truppen, sålänge det inte visar sig på planen så är det ju skit samma. För mig får de gärna bråka och slå skiten ur varandra på varenda träning sålänge de bara spelar bra och vinner matcherna.

Uppenbarligen är inte Walker mannen att kunna omvandla denna omtalade "bra stämmning" till prestationer på planen.
Örebro Kämpa SvartVit !
2005-08-02 11:19
Har det inte varit lite lite tifo iår elr har jag helt fel ?:S
Örebro Mackan
2005-08-02 11:26
Svampen//

Håller med, tycker det är tjänstefel att Emra bara fick en kvart i går. Men att bara ta sitt pick och pack och dra är inte att rekomendera. Se bara hur det gick för Chanko. :)
Örebro WhItE ZoMbIE
2005-08-02 10:56
Anttonen ångrar nog sitt uttalande att "hjälpa Ösk tillbaka"då lär han få harva i superettan tills han blir bra gammal;)
Örebro Eken
2005-08-02 10:33
Det är dött på officiella. Jag tycker man borde presentera en interjuv med Walker där han förklarar sina laguttagningar (inte bara gårdagens, t ex skillnaden mellan i träningsmatcher och tävlingsdito) och byten under matcher (t ex den begränsade användningen av Emra)
Örebro Chipset
2005-08-02 10:07
Mackan// Den elvan är helt ok också. Om det nu är diamant vi ska spela. ;)
Örebro Chipset
2005-08-02 09:57
Jag tror inte vidare mycket på Munster, visserligen mer än på Gigena som jag förklarade för fet för elitfotboll redan på presskonferensen där han presenterades, men ändå. Han måste prestera bättre.

Kyosev anser jag, med de träningar och de två träningsmatcher jag sett, vara en klasspelare. Man spelar inte Europacuper utan någon som helst talang. Hans snabba uppfattningsförmåga, hans höga passningsprocent och hans stenhårda skott måste utnyttjas. Att bära vattenflaskor kan Klingberg göra. Det är han bra på.

Jag håller med Mackan i krönikan bortsett från att jag tror på Kyosev. Han är förmodligen den enda vettiga värvningen vi får se i år och jag är övertygad (till 75%) att vi får se hans klass snart.
Örebro Kenneth.
2005-08-02 09:47
När det gäller värvningar så anser jag att den som värvas skall mer eller mindre gå rätt in i laget och vara bättre än de spelare som redan finns där.
Tycks ju en aning onödigt att värva folk för att dom skall sitta på bänken. Så här långt har ju Munster inte varit nån större tillgång och jag håller med mme om att det verkar sjukt att skicka Kuhi till Boden när ersättaren inte är ett dugg bättre hittills iaf.
Jag har varit tveksam till värvningarna av Munster och Kyosev ända från början men har väl haft lite förhoppning om Kyosev.

Men det är väl som den gode Walker brukar säga, "det är som ett barn, det måste få växa fram."
Örebro Kenneth.
2005-08-02 10:07
Med en frisk Larsen blir det trångt på bänken :-)
Örebro Mackan
2005-08-02 09:48
Det skall bli oändligt spännande att se hur laget formeras mot Frölunda. Är lite inne på Chipsets elva men med viss modifikation. Tycker givetvis inte att Lundblad skall vilas utan är, i mina ögon, en av de allra mest givna spelarna. Nu när Kyosev ändå är här kan han dessutom få starta en match, även om jag inte tror att han är något att satsa på i längden.

---------PeWe---------
FrSa--FrJa--MaSa--PaHa
---PaAn--FrNo--GiKy---
---------RiCo---------
------EmTa--JoLu------
Örebro Kenneth.
2005-08-02 09:30
"Dagens glädjeämne:
Walker har bra kontrakt på ett år."

Eken//
Hoppas du menar "bara" fast han har säkert ett bra kontrakt också...
Jag är medveten om att ÖSK inte har pengar till nån ny BRA tränare men vad är inte bättre än Walker?
T.o.m. Hammar i ensamt majestät kan inte bli sämre än vad det är nu... :-(
Örebro ÖSK-deportivista
2005-08-02 09:19
Det är inte kört ännu. Det är lite deja vu från de första matcherna under säsongen när alla antog att ÖSK lätt skulle vinna alla matcher under året. Boden borta är en svår match, kolla bara på vilken hemmastatistik de har. En pinne hade naturligtvis varit bättre, men då hade vi varit 8 resp. 9 poäng från allsvenskan...

Inget lag har visat sig helt stabila så här långt i Superettan (ev. förutom AIK) så en bra höstsäsong gör det mycket möjligt att ÖSK krigar om platserna två och tre. Det är nu det är viktigt att visa moralen att vända en förlust till en seger - vi får inte hamna i en lång trend av oavgjorda och förluster!
Örebro mme
2005-08-02 09:36
Vad är vitsen med att värva en kille i anfallet som är sämst på plan? Skall man värva "utomstående" och skicka egna killar till boden MÅSTE vederbörande värvning utan tvekan vara så bra att han lyfter standarden markant. Jag kan se vitsen med att värva en 31 årig bulgar. Han är helt tydligt ämnad att vara en övergångslösning men varför i helvete lägga pengar på munster och skicka bort kuhi?
Örebro WhItE ZoMbIE
2005-08-02 09:19
Chipset//Klockrena misstag du tar upp,håller med till 100%,ren jävla skandal av Walker,så får inte en tränare av hans kaliber agera,luktar läggmatch.
Örebro Mackan
2005-08-02 09:18
Tydligen blev Kjäll varnad i går. Inte Riddez.
I alla fall av svenskfotboll.se att döma. Men även om Riddez hade blivit varnad hade han inte varit avstängd.
Örebro Eken
2005-08-02 09:28
Chipset//
Man kan undra hur god stämningen är med nuvarande tabellplacering. Rimligen bör den inte vara så god om man tar situationen på allvar.
Den goda stämningen härrör väl från försäsongen?!
Örebro Eken
2005-08-02 09:21
Snacka om att smita från sitt ansvar:
- Jag är väldigt besviken över spelet. Vi har ju varit inne i en period där vi har spelat bra. Nu var det inte nog bra fighting spririt från en del spelare. När man åker upp till Boden måste man vara redo att ta en kamp, det var inte vi, menar en besviken Patrick Walker.

Även spelarna måste reagera på laguttagningen. Ger man upp på förhand ?
Örebro D. McGrain
2005-08-02 09:17
Bra krönika som jag håller med om, slår man inte ett bottenlag som Boden har man inget att göra i ett kval. Till sist undrar jag varför en klubb som inte har pengar värvar två skitspelare under säsongen? Munster har tvåmatcher = 0 mål och nej jag tänker inte vänta tills han "har kommit in i laget". Han är en osynlig, medelmåttig, halvtaskig forward och jag undrar om vi inte har sådana redan? Men ok, Tahiri behövde 20 min för att göra två mål så...Bulgaren, ja han får ju inte ens spela för att han är så värdelös...SKICKA HEM DEM!!! Ett nyförvärv mitt i säsongen ska vara bäst i laget inte bänkutfyllnad, då kan vi lika gärna använda Nävfer etc för att värma bänken. Se HIF: Värvar en spelare som efter tre träningar (matchovan)går in och dominerar i seriefinalen - sådana värv är ok. Vi ses nästa år i ettan!
Örebro Rupert.
2005-08-02 08:39
- Jag är väldigt besviken över spelet. Vi har ju varit inne i en period där vi har spelat bra. Nu var det inte nog bra fighting spririt från en del spelare. När man åker upp till Boden måste man vara redo att ta en kamp, det var inte vi, menar en besviken Patrick Walker.

Öhhh vilken period menar han???? Jag sågar Mr Walker jäms med fotknölarna - som någon skrev tidigare...Sämre än Dala
Annons: