/fotboll/osk/forum/10093.aspx/fotboll/osk/forum/10093.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mossberg
2005-08-03 11:43
Och låt oss hoppas på en upprepning av resultatet från senaste tävlingsmatchen på hemmaplan mot VF.... 6 - 0 i april 2000...
Örebro Eken
2005-08-03 11:19
Lite info om den nye
Örebro Mossberg
2005-08-03 11:28
Bra skrivet Boldt!
Tyckte själv att det var underligt med alla starka reaktioner här efter måndagsförlusten. Nåja, styrkan i besvikelsen står väl i paritet med dito i kärleken till laget! Det är väl så man får tolka det..

Annars var det ju inte uppe i Boden som den allsvenska platsen (med största sannolikhet) spelades bort. Efter fyra raka segrar har man normalt råd med en förlust just i en sådan match mot ett (mycket?) starkt hemmalag. Det var ju givetvis under elva matcher utan seger(!!) som det skedde...

Det sista halmstrået: Låt oss hoppas på en upprepning a la 1996. Då var vi ett sopigt bottenlag under våren för att sedan tappa ytterst få poäng under hösten! Ett av undantagen var just uppe i Norrland då framgångssviten tillfälligt bröts med 1 - 3 borta mot Umeå FC.. Låt Boden 2005 bli "Umeå 1996"!!

Vi griper givetvis alla strån vi kan!! ;-)
Örebro Mackan
2005-08-03 10:58
Den nye provspelaren är inte anfallare.
Han spelade innermitt i dagens internmatch.
Örebro ÖrebroSK
2005-08-03 10:55
Varför inte leta efter någon stjärna i div2 eller nått liknande? En svensk? Blir ju billigare och det känns säkrare..
Örebro Eken
2005-08-03 10:42
Dagens Sherlock nr 2//
Costa bänkad sist + ny forward på provträning = Costa lämnar ÖSK.
Örebro Laurent
2005-08-03 10:45
pemo... hur tänker du nu?

gör man inte mer än max 2 mål per match så är det väl inte försvaret som det är problem med?
Jag sticker ut hakan och säger att det inte finns någon anfallare i dagens ÖSK som håller bra superetta-klass.
Vi får acceptera att det inte blir allsvenskan förens vi har riktiga anfallare.
Örebro pemo
2005-08-03 10:16
BB sa alltid " matchen är inte slut innan sista bollen är i nät" så ge inte upp ännu. Boden borta utan Frippe är nog inte så lätt. Problemet med ÖSK i år är inte kedjespelare utan bristen på kontinuitet i försvaret. Har vi spelat med samma backlinje tre matcher i rad? Är man säker där ( se Kalmar ) så löser det sig framåt. Men med osäkra nervösa spelare som Käll och Joel blir resten av laget darrigt. Se bara när Joel spelar ymf. Då törs han både dribbla och gå till skott. MEN som back blir han alldeles förlamad. Vi Måste trycka på med ytterbackarna också. Iaf på hemmaplan. Läste också i NA om Hammars förklaring....men inte är väl Munster starkare än Emra? Låt en 18-åring få chansen nu. "Hans tid kommer" så sa Dala om M Johnson också. Vad hände? Jo, ÖSK:s bäste inhoppare ( på 90-talet ) gick till HIF och resten vet ni. LÅT EMRA SPELA FRÅN START mot frölunda.
5 - 0!!!!! ( annars kan man alltid slänga in Bengtsson? )
Örebro Kuban Max
2005-08-03 09:31
Intressant och bra krönika med "Nu är det dags", och jag håller med.
Man ska inte ge upp än och det kan inte vara kört än, och vi kommer igen, först på Söndag. Då vi ska KROSSA Västra Frölunda på Vallen.

Så kom igen Nu alla ÖSK-supportrar, ta er till VALLEN, ta med er släckt o vänner och gå och heja fram ÖSK till 3 poäng och ett lyft i tabellen.

ÖSK klarar sig inte utan oss supportrar och vårt stöd, så kom igen nu!
KÄMPA SVARTVITT!!
ALLA TILL VALLEN!!
Örebro ÖSK-deportivista
2005-08-03 09:53
Boldten har lyckats igen! Årets bästa citat, som kan liknas vid ett "gammalt djungelordsspråk" och borde ramas in och sättas upp i ÖSK-stugor världen över:

"Bekymra dig inte över dina gamla ÖSK-problem, det kommer alltid nya."

Fantastiskt! Jag bugar och bockar för Svartvitts främst poet!
Örebro Eken
2005-08-03 09:27
Man blir så bedrövad av firma Walker&Hammar när man läser dagens NA. Det är mycket som rör sig i deras huvuden. Kan det vara orsaken till att spelarna underpresterar ibland? Man fattar helt enkelt inte linjen i tankegångarna. Jag har i alla fall svårt att se en linje i Partick "Vi har haft bra träningar i veckan" Walker uttalanden om hur och varför man spelar si och så. Att sedan lag m.m blir hemligt inför matchen gör det snarare mindre förvirrat för motståndaren och mindre intressant för oss supporters.
Tror jag väljer att gå i kyrkan på söndag i stället för på Behrns. Min betalda men tomma plats räknas ändå som publik. FAN vad sur man blir.
Örebro mme
2005-08-03 09:19
Att anställa Pia låter som en intressant plan. Ur ett marknadsperspektiv torde det öppna goda möjligheter att finna de sponsorer vi aldrig tycks nå samt kanske även en helt ny grupp av potetiella sponsorer. Publiciteten torde dessutom blir ansenlig.
Örebro DaSa
2005-08-03 09:28
Någon som har fått storhetsvansinne?:)

Walker har mitt stöd restan av säsongen, vi kommer inte att lyckas vända det här i alla fall. Han har han inte haft någon lätt uppgift att springa hem allsvenskan som alla trodde innan.
Länktips: bomben.se/pfo/
Örebro Barbeque
2005-08-03 08:37
Jag föreslår, och jag skojar inte, Pia Sundhage!
Ett spännande tränarnamn med en erfarenhet som Beavis & Butthead ( Hammar & Walker)inte kan stava till. Dessutom finns hon ju redan i stan.
Örebro Eken
2005-08-03 08:50
Gärna Pia till nästa säsong. Men Larsen för att rädda det som kan räddas av detta år.
Som det fungerar nu blir både det sportsliga och ekonomiska (publik, underliga värvningar, ...) lidande.
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-08-03 08:48
Tebaka efter lite datorstrul:-)

Nu börjar mitt nick stämma mer och mer.

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK:
Örebro Barbeque
2005-08-03 08:07
Urban Hammar säger idagens NA att de ville ha Lundblad och Munster på topp för att de är fysiska. Med facit i hand konstaterar han att det inte var bra med två likadan spelartyper bredvid varandra....( Nähä...shit Sherlock!)
Han säger också att Emra är en perfwkt inhoppare och att hans tid kommer.
(Där delar jag hans uppfattning, Emra är en perfekt Joker)
Örebro Eken
2005-08-03 08:26
Mer från NA:
Hur ser ni på bulgaren Kyosevs roll?
– Nya spelare betraktas inte annorlunda än de
vi redan har. Georgi har kvalitéer, men har fått
jobba hårt för att anpassa sig till vår spelstil.
Han värvades för att komplettera en trupp
som varit alldeles för liten. Det tar ofta längre
tid än omgivningen tror att anpassa sig till ett
nytt lag.
Kyosev värvades alltså inte för att spetsa truppen utan som komplementspelare. Efter att ha sett Mjällby-matchen och läst rapporter från Boden så måste jag säga att vår nya ÖSK:are tycks ha mer kämpaglöd än våra gamla inkörda kämpa.

Mitt intryck är att vårt tränarpar behöver förstärkas när det gäller uttagning och matchning av laget. Man verkar inte tro på sitt eget lag utan anpassar hela tiden laget till motståndarna vilket gör att vi inte kan utveckla ett eget spel. JAG FÖRESLÅR ATT LARSEN TAR ÖVER UTTAGNING OCH MATCHNING AV LAGET.
Örebro # brorzan
2005-08-02 23:38
dansken-i-tunnan & Perkan - Hejdå Walker! //

Det kan vara så att det bl.a. p.g.a. semester är lite låg bemanning i de ideella webredaktionerna för den här och officiella hemsidan.

Allt negativt kan inte beskyllas Walker, och just bristen på intervju av densamme är definitivt inte hans fel.
Örebro dansken-i-tunnan
2005-08-02 23:08
Perkan - Hejdå Walker:

Han skäms väl så oherhört mycket efter förlusten och därför han inte lät costa/tahiri och kyosev spela från start :S
Örebro either/or
2005-08-02 22:55
Mitt tålamod med Walker är snart slut. Han må vara hur trevlig som helst, men hans laguttagningar är snudd på skandalösa ibland. Att han till exempel ger en glödhet kille som Emra 15 minuter i en sån här match är oförståligt.
Dessutom tycker jag att hans analyser efter match lämnar mycket övrigt att önska. Man kan ifrågasätta hans taktiska kunnande.

Som många sagt, bort med alla dessa medelmåttor från utlandet, satsa på våra egna unga spelare i stället. De må bära eller brista, men då bygger man i alla fall ngt för framtiden.
Örebro Perkan - Hejdå Walker!
2005-08-02 22:53
Varför finns det ingen intervjuv med herr Walker? Jag skulle vilja höra varför, hur han tänkte när han tog ut laget...
Örebro Rocky Dennis
2005-08-02 21:30
Jag tycker vi skall värva Ara.
Örebro ÖSK-Marte
2005-08-02 21:18
Vi borde kanske värva Mål-Otto...?!?
Örebro Barbeque
2005-08-02 20:55
Lollo Chanko kanske?
Hela den där "Atengrejen" är ju en bluff, iscensatt av Hasse Borg.
Efter Häckenmatchen blev det bråk, och man kom överens om att Lollo fick gå, mot att Lollo tog smällen utåt mot Media.
Så nu rycker både Aten och Djurgården i honom....
Örebro Mittåt
2005-08-02 20:25
kribba// ÖSK har inte råd med den typen av förvärv. De betalas av källor utanför klubben. Nu handlar det iofs. om spelare utan kontrakt varför utgifterna knappast är speciellt höga. Det handlar mer om typ löner och andra löpande kostnader. Kyosev blir nog bra.
AIK kribba
2005-08-02 20:07
Ni har verkligen värvat friskt inför och under säsong..vad heter alla nyförvärv utrikes ifrån, vissa hemsickade? som Munster, Kyosev, Gigena, några till?

Underligt både att ni hade råd, och att ingen av dessa varit någon direkt förstärkning. Lite mer kvalité höjning borde man väl kunna få på så många försök? Eller?
Örebro Hlynur
2005-08-02 19:28
Jonas Boldt// Kunde inte sagt det bättre själv....."ÖSK finns ju kvar, och kommer att fortsätta plågas oss i evighet och det är ju det viktigaste. "............."Bekymra dig inte över dina gamla ÖSK-problem, det kommer alltid nya."
Elfsborg Mattias_Jonsson
2005-08-02 19:02
Chucky Pancamo/ Önskar du hade rätt.. men är ytterst tveksam.
IFK Göteborg Chucky Pancamo
2005-08-02 18:58
Jag tror ni kommer ikapp och tar en topp 3 placering..
Annons: