/fotboll/osk/forum/10090.aspx/fotboll/osk/forum/10090.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Eken
2005-08-02 11:37
Det är oroväckande att Walker inte är nåbar för synpunkter/kritik. Läser inte tidningar eller internet sites som rapporterar från S1 och ÖSK (vilka är det - Östersundsposten ?). Officiella är mycket sparsam med balanserade (+/-) åsikter.
Återstår laget - där vet man inte men begreppet hamna i kylskåpet förekommer ofta i relationen spelare-tränare.
Örebro Svampen ÖSK
2005-08-02 11:14
Hade jag varit Emra hade jag nog tagit mitt pick och pack och dragit vid första bästa tillfälle. Mer misshandlad talang får man leta efter. En spelare som Emra glänser under matcher, inte på träning. Det går inte att utgå enbart från träningar med killar som Emra. Vet inte vilken erfarenhet bäste herr Walker har av sydländska spelare (räknar faktiskt Emra som sådan, precis som Zlatan) men de blommar bara ut när det gäller något.

Nej Walker bör få veta att supportrarna inte tolererar detta längre. Jag skyller inte på spelarna. DETTA ÄR WALKERS ANSVAR, HAN ENSAM BÖR STÅ TILL SVARS FÖR DET GIGANTISKA FIASKOT SOM STAVAS "SÄSONGEN -05".

För mig spelar ingen roll hur bra stämmning det är i truppen, sålänge det inte visar sig på planen så är det ju skit samma. För mig får de gärna bråka och slå skiten ur varandra på varenda träning sålänge de bara spelar bra och vinner matcherna.

Uppenbarligen är inte Walker mannen att kunna omvandla denna omtalade "bra stämmning" till prestationer på planen.
Örebro Kämpa SvartVit !
2005-08-02 11:19
Har det inte varit lite lite tifo iår elr har jag helt fel ?:S
Örebro Mackan
2005-08-02 11:26
Svampen//

Håller med, tycker det är tjänstefel att Emra bara fick en kvart i går. Men att bara ta sitt pick och pack och dra är inte att rekomendera. Se bara hur det gick för Chanko. :)
Örebro WhItE ZoMbIE
2005-08-02 10:56
Anttonen ångrar nog sitt uttalande att "hjälpa Ösk tillbaka"då lär han få harva i superettan tills han blir bra gammal;)
Örebro Eken
2005-08-02 10:33
Det är dött på officiella. Jag tycker man borde presentera en interjuv med Walker där han förklarar sina laguttagningar (inte bara gårdagens, t ex skillnaden mellan i träningsmatcher och tävlingsdito) och byten under matcher (t ex den begränsade användningen av Emra)
Örebro Chipset
2005-08-02 10:07
Mackan// Den elvan är helt ok också. Om det nu är diamant vi ska spela. ;)
Örebro Chipset
2005-08-02 09:57
Jag tror inte vidare mycket på Munster, visserligen mer än på Gigena som jag förklarade för fet för elitfotboll redan på presskonferensen där han presenterades, men ändå. Han måste prestera bättre.

Kyosev anser jag, med de träningar och de två träningsmatcher jag sett, vara en klasspelare. Man spelar inte Europacuper utan någon som helst talang. Hans snabba uppfattningsförmåga, hans höga passningsprocent och hans stenhårda skott måste utnyttjas. Att bära vattenflaskor kan Klingberg göra. Det är han bra på.

Jag håller med Mackan i krönikan bortsett från att jag tror på Kyosev. Han är förmodligen den enda vettiga värvningen vi får se i år och jag är övertygad (till 75%) att vi får se hans klass snart.
Örebro Kenneth.
2005-08-02 09:47
När det gäller värvningar så anser jag att den som värvas skall mer eller mindre gå rätt in i laget och vara bättre än de spelare som redan finns där.
Tycks ju en aning onödigt att värva folk för att dom skall sitta på bänken. Så här långt har ju Munster inte varit nån större tillgång och jag håller med mme om att det verkar sjukt att skicka Kuhi till Boden när ersättaren inte är ett dugg bättre hittills iaf.
Jag har varit tveksam till värvningarna av Munster och Kyosev ända från början men har väl haft lite förhoppning om Kyosev.

Men det är väl som den gode Walker brukar säga, "det är som ett barn, det måste få växa fram."
Örebro Kenneth.
2005-08-02 10:07
Med en frisk Larsen blir det trångt på bänken :-)
Örebro Mackan
2005-08-02 09:48
Det skall bli oändligt spännande att se hur laget formeras mot Frölunda. Är lite inne på Chipsets elva men med viss modifikation. Tycker givetvis inte att Lundblad skall vilas utan är, i mina ögon, en av de allra mest givna spelarna. Nu när Kyosev ändå är här kan han dessutom få starta en match, även om jag inte tror att han är något att satsa på i längden.

---------PeWe---------
FrSa--FrJa--MaSa--PaHa
---PaAn--FrNo--GiKy---
---------RiCo---------
------EmTa--JoLu------
Örebro Kenneth.
2005-08-02 09:30
"Dagens glädjeämne:
Walker har bra kontrakt på ett år."

Eken//
Hoppas du menar "bara" fast han har säkert ett bra kontrakt också...
Jag är medveten om att ÖSK inte har pengar till nån ny BRA tränare men vad är inte bättre än Walker?
T.o.m. Hammar i ensamt majestät kan inte bli sämre än vad det är nu... :-(
Örebro ÖSK-deportivista
2005-08-02 09:19
Det är inte kört ännu. Det är lite deja vu från de första matcherna under säsongen när alla antog att ÖSK lätt skulle vinna alla matcher under året. Boden borta är en svår match, kolla bara på vilken hemmastatistik de har. En pinne hade naturligtvis varit bättre, men då hade vi varit 8 resp. 9 poäng från allsvenskan...

Inget lag har visat sig helt stabila så här långt i Superettan (ev. förutom AIK) så en bra höstsäsong gör det mycket möjligt att ÖSK krigar om platserna två och tre. Det är nu det är viktigt att visa moralen att vända en förlust till en seger - vi får inte hamna i en lång trend av oavgjorda och förluster!
Örebro mme
2005-08-02 09:36
Vad är vitsen med att värva en kille i anfallet som är sämst på plan? Skall man värva "utomstående" och skicka egna killar till boden MÅSTE vederbörande värvning utan tvekan vara så bra att han lyfter standarden markant. Jag kan se vitsen med att värva en 31 årig bulgar. Han är helt tydligt ämnad att vara en övergångslösning men varför i helvete lägga pengar på munster och skicka bort kuhi?
Örebro WhItE ZoMbIE
2005-08-02 09:19
Chipset//Klockrena misstag du tar upp,håller med till 100%,ren jävla skandal av Walker,så får inte en tränare av hans kaliber agera,luktar läggmatch.
Örebro Mackan
2005-08-02 09:18
Tydligen blev Kjäll varnad i går. Inte Riddez.
I alla fall av svenskfotboll.se att döma. Men även om Riddez hade blivit varnad hade han inte varit avstängd.
Örebro Eken
2005-08-02 09:28
Chipset//
Man kan undra hur god stämningen är med nuvarande tabellplacering. Rimligen bör den inte vara så god om man tar situationen på allvar.
Den goda stämningen härrör väl från försäsongen?!
Örebro Eken
2005-08-02 09:21
Snacka om att smita från sitt ansvar:
- Jag är väldigt besviken över spelet. Vi har ju varit inne i en period där vi har spelat bra. Nu var det inte nog bra fighting spririt från en del spelare. När man åker upp till Boden måste man vara redo att ta en kamp, det var inte vi, menar en besviken Patrick Walker.

Även spelarna måste reagera på laguttagningen. Ger man upp på förhand ?
Örebro D. McGrain
2005-08-02 09:17
Bra krönika som jag håller med om, slår man inte ett bottenlag som Boden har man inget att göra i ett kval. Till sist undrar jag varför en klubb som inte har pengar värvar två skitspelare under säsongen? Munster har tvåmatcher = 0 mål och nej jag tänker inte vänta tills han "har kommit in i laget". Han är en osynlig, medelmåttig, halvtaskig forward och jag undrar om vi inte har sådana redan? Men ok, Tahiri behövde 20 min för att göra två mål så...Bulgaren, ja han får ju inte ens spela för att han är så värdelös...SKICKA HEM DEM!!! Ett nyförvärv mitt i säsongen ska vara bäst i laget inte bänkutfyllnad, då kan vi lika gärna använda Nävfer etc för att värma bänken. Se HIF: Värvar en spelare som efter tre träningar (matchovan)går in och dominerar i seriefinalen - sådana värv är ok. Vi ses nästa år i ettan!
Örebro Rupert.
2005-08-02 08:39
- Jag är väldigt besviken över spelet. Vi har ju varit inne i en period där vi har spelat bra. Nu var det inte nog bra fighting spririt från en del spelare. När man åker upp till Boden måste man vara redo att ta en kamp, det var inte vi, menar en besviken Patrick Walker.

Öhhh vilken period menar han???? Jag sågar Mr Walker jäms med fotknölarna - som någon skrev tidigare...Sämre än Dala
Örebro joth
2005-08-02 08:52
Chipset// Du har fått mail...
Örebro Chipset
2005-08-02 08:41
Jag gillar Walker. Det sägs att truppen aldrig haft en sådan god stämning som den har idag. Igår begick han dock tre misstag:

Misstag 1. Ricardo Costa är den spelare som visat mest av allsvensk kvalité under året. Han har varit hela vårt anfallspel under denna säsong bortsett från någon match då Jon haft överform. En sån spelare får man INTE peta!

Misstag 2: Kyosev är i mitt tycke den bästa bolltekniska spelare vi har vid sidan av Larsen och Costa. Han visade krigarvilja mot Mjällby och tydligen igår också, därför ska han belönas med en plats i startelvan.

Misstag 3: Emra Tahiri. Två mål senast. En kvarts inhopp nu.

Man undrar hur mycket Jansson betyder för försvaret? Tydligen mycket. Man undrar hur mycket Costa betyder för anfallspelet? Tydligen mycket. Den uppställning som nu följer är inget förslag eller en önskan av något slag. Detta är den slutgiltiga startelvan som måste spela mot Frölunda med reservation för skador.

-----------Westman------------
Hagge--MSam--Jansson--Fredrik S
Jelecak--Kyosev--Nobbe--Antonnen
------Costa------Tahiri-------

Enkelt. Kjäll borta för gott. Jon behöver vila och återhämta form. Riddez avstängd. Hagge tillbaka på sin "naturliga" plats där han gjorde succédebut i allsvenskan.
Örebro Eken
2005-08-02 08:24
Barbeque//
Det finns en standardförklaring - vi har haft jättebra träningingar hela veckan. (Skryt från tränaren?)
Elfsborg Mattias_Jonsson
2005-08-02 08:23
En liten undran bara.. Walker läser inte tidningarna, så han lär ju inte heller läsa Internet-sidor som denna. Får han överhuvudtaget kontakt med någon kritik efter en "skandal-match" som denna? Känns jävligt fel i sådana fall. Efter den laguttagningen han gör, så bör han få all krikik som kan tänkas.. och han bör få den rakt upp i ansiktet..!! Någon som håller med? Det är för snäll och enkelt att spela/träna ÖSK. Hade detta varit AIK eller liknande, så hade inte tränaren vågat visa sig utomhus på en vecka. Med detta menar jag inte att det ska vara så.. Men jag vill ialf att det ska kännas.. det ska kännas när man gör något fel och dumt i ÖSK. Det ska inte gå att bara glassa runt och göra misstag utan konsekvenser.. Kom igen nu Sport!!
Örebro Eken
2005-08-02 08:12
Dagens NA citat:
"Enda glädjeämnet i Örebro var inhoppen av Ricardo Costa, Georgi Kyosev och Emra Tahiri". Inhoppare som bör vara ordinarie.
Dagens glädjeämne:
Walker har bra kontrakt på ett år.
Dagens frågetecken:
Leder Walkers tokmatchning av laget till att ÖSK inte klarar ekonomin. Enligt senaste rapport hålls kostnadsbudgeten men intäkterna (åskådare och sponsorer) släpar.
Gårdagens tok:
ÖSK lyckades inte med att meddela supports en laguppställning bara truppen. Det finns ju 7 000 kvadratmeter att spela på men vi använder bara 20 gånger 20 meter, säger Westman. Kan Westmans synpunkt beror på att laget ändras hit och dit och till slut har Walker inte koll på hur han vill att man ska spela?????
Örebro joth
2005-08-02 07:37
Jag förstår dig Mackan att du ser det som kört när 39 poäng återstår att spela om och vi har 9 poäng upp till kval och hela 10 poäng upp till uppflyttning. ;-)
Å andra sidan har det varit kört sedan andra halvlek i Boden matchen hemma, det var då spelet slutade fungera. Det är väldigt lätt att skriva domedagskrönikor...
Något som är helt säkert är att något måste ändras, vad det är vet jag inte. Att lösa det genom yngre förmågor är enligt mig inte det bästa allternativet, tvärtom. Ibland känns det som att vi har för få rutinerade spelare för att kunna vända matcher, spelare med erfarenheten att ändra en match bild.Vi har väldigt få spelare just nu som gör varandra bättre, vi har spelare som väntar på att någon annan ska göra jobbet.

Nåväl, jag kan faktiskt inte få ihop så många alternativ till startelvor, igentligen inte ens en hel Elitelva:

------Westman------
FrSa-FrJa-ThAn-JoRi
GeKy-MaSa-frNo-PaAn
-----JoLu-RiCo-----

Med Larsen:
------Westman------
FrSa-FrJa-MaSa-JoRi
GeKy-LaLa-FrNo-PaAn
-----JoLu-RiCo-----

Spelare som jag gärna lämnar utanför:

Axel Kjäll - Är alldeles för ojämn, man vet aldrig när killen gör en stabil match.

Niklas Klingberg - Räddare för att gå in i en närkamp har jag aldrig sett på denna nivå. Har enligt mig fel attityd för ett lagspel, har med andra ord en tendens att gnälla på sina lagkamrater.

Mirza Jelecak - precis som Axel en ojämn spelare, lyckas ibland trolla till det med bollen men som oftast trollar han bort den. har inte tempot i passningspelet för att spela på elitnivå, kan iofs vara bollkärleken som är problemmet.

Patrik Haginge - en av dom spelarna på den här listan som faktiskt har en potential att bli något, det var dock länge sedan han visade upp dom kvaliteterna.

Det skulle vara intressant att kolla igenom hur många olika startelvor vi har haft under året och då menar jag där spelarna har spelat på samma position. Vi har hittills i år iaf använt oss av 21 spelare i matcherna. 1994 använde vi oss av 15 spelare under hela säsongen.

Är det ingen mer än jag som får känslan av en hockeyturnering på 90-talet(Kommer inte ihåg vilken) där Kent Forsberg coachade sönder hela turnerningen? Spelarna tänkte mer på hur dom skulle agera än att i stället agera!

NA tror idag att Costa kan ha blivit bänkad för att en eventuell flytt kan vara aktuell...

Nu gäller det att ”skomakarna” från Närke verkligen tar sig i kragen annars lär ju Kubanerna få sjunga:
”Kex, skor och fotbollen finns inte kvar,
men Eyravallen är ju nästan klar”!

Jag efterlyser alltså både Förändring och Kontinuitet!

JoTh, som tror på uppflyttning tack vare eget positivt kapital...
Örebro ÖrebroSK
2005-08-02 07:43
Detta var ju bara en helt vanlig skrällmatch där ÖSK hade andra halvlek. 1-0 på bortaplan är egentligen inte så farligt. Jag vill fortfarande tro på allsvenskan 2006 även om det är svårt. Men om ALLA hejar fram ÖSK och åker på bortamatcherna så ska vi nog kunna klara det.

Kämpa sport!
Örebro joth
2005-08-02 07:49
ÖrebroSK//Jag lovar att jag blir siste man som tar ner ÖSK-flaggan på Behrn Arena...

"I med och motgång tager jag dig ÖSK till min...."

Jag kan lova att åka på åtminstone:
AIK, Degerfors och Väsby... någon som slår mig?
Örebro joth
2005-08-02 07:43
För övrigt: Sämst i år är att vi inte har någon reservlagsserie där spelare som är på G in i startelvan kan få prova på ett högre tempo...
Örebro Di Canio
2005-08-01 22:36
Bra krönika! Jag upprepar vad jag skrivit förr. Ut med tillfälliga gästarbetare i fotboll, ut med plasten. In med unga talanger och friskt humör!
Annons: