/fotboll/osk/forum/10085.aspx/fotboll/osk/forum/10085.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro WhItE ZoMbIE
2005-08-05 07:56
Jaha,då var det dags igen.
Länktips: www.nerikes.se
AIK kribba
2005-08-05 01:16
Helt otroligt vad ni värvar spelare..ni måste utan tvekan vara den klubb som värvat allra mest under säsong i se...kanske även innan säsong..hur finansierar ni alla köp?..även med eventuellt billiga kostnader blir det ju en hel del när man värvar så ofta som ni...

Vi i AIK är rena motsatsen,har värvat en spelare, en spelare som jag inte ens ville se i AIK om jag ska vara ärlig..Tamandi...
Vi har sen inte råd att värva..knappt en enstaka spelare...ni har mer resurser än vi på det området som det verkar..och det trots riskkapitalbolag....hm...
Örebro Grixx
2005-08-04 20:30
Jaha man kan ju bara gissa fritt vilka två örebroare i djurgårdströjor som stod för 1-1 reduceringen i ett stockholmsderby......
Örebro Finliraren
2005-08-04 19:27
Det som fick mig att tänka till igen om sponsring var när jag läste intervjun med ex-ÖSK:aren Pelle Blohm. Han jämförde ÖSK:s sponsring med Elfsborg´s. Han säger citat: "Det verkar vara ett dåligt företagarklimat med ren sponsring generellt, berättar Pelle för Svartvitt och fortsätter: Men i Borås är Elfsborg STADENS STOLTHET och det kör man stenhårt på nu och de stöttar laget väldigt mycket. Samtidigt ska man komma ihåg att där finns också de här sponsorerna som jag pratade om som kan gå in med flera miljoner, och inte bara en miljon. För en miljon är ingenting i dagens läge. De går in med tio miljoner och lastar in det på ett antal år som gör att det blir tungt. Sen finns det privatpersoner som också går in och stöttar vid olika spelarköp." SLUT CITAT.
Visst finns det andra klubbar i Örebro som ska ha pengar också, men de har väl egna forum där de får debattera.
Örebro joth
2005-08-04 18:53
Det jag gnäller på är näringslivet, de borde ju vara intresserade av att sätta Örebro på kartan.

När det gäller Volleybollen kan man kanske inte påstå att dom får samma massmediala utrymme som ett elitfotbollslag, eller?
Örebro *Korpen*
2005-08-04 17:26
Många gnäller på kommunen för att de inte ställer upp för ÖSK men varför?
Varför ÖSK? Varför inte Kif Örebro lr volleybolldamerna? De har fan nått mer framgång än ÖSK de senaste åren! De har stått för mer positiv reklam utåt än ÖSK! Så varför skulle Örebro Kommun särbehandla Örebro Sportklubb? Vad får de tillbaka? Ett bekräftat rykte om att närkingar (Örebroare) gnäller för mycket...

Visst, jag vill oxå att Kommunen ska ställa upp med pengar mm men det är nästan helt orimligt... Jag vet inte riktigt hur insatta folk är i politik och annat men en kommun får väl inte särbehandla en enskil förening?

Rätta mig gärna om jag har fel

Kan även tilläggas att jag är Örebroare ända in i själen
Örebro Finliraren
2005-08-04 16:19
Det blir härligt med Larsen tillbaka i laget igen. Han är säkert sugen på att lira. Hoppas knät håller!
Örebro Hlynur
2005-08-04 16:04
Larsen förhoppningsvis tillbaka i augusti!

Se länk.....
Örebro snobben
2005-08-04 14:12
Finliraren // Jo, visst har du har rätt i vad du säger, men med tanke på omständigheterna borde samtliga i klubben förstå att det krävs några nya killar. Utöver Fredrik Jansson fylldes platserna med spelare från U-laget. Det var ändå ganska tunga namn, i allafall för ÖSK, som lämnade klubben. Mambo Mumba, ÖSK:s kanske bästa spelare mot slutet av säsongen (petade Larsen!), Micke Danielsson, John Alvbåge, Gustaf Andersson, Larsen är skadad. Även PFO och Christian Johnsen lämnade under förra årets säsong. Det blir sju spelare som var viktiga byggstenar i laget förra året (bortsett från Johnsen, men hans inhopp mot Sundsvall var... hårt).

Vill be om ursäkt för tonen i mitt förra inlägg. Var nyvaken och det lämpar sig inte att diskutera saker då.
Örebro Hlynur
2005-08-04 15:48
Mattias Jonsson till expressen

När du skrev på sa du att du alltid varit djurgårdare. Stämmer det verkligen?
- Lite grann. Men jag har väl inte haft något favoritlag i Stockholm direkt. Närmast hjärtat ligger mitt kära ÖSK men vi får se vad känslorna blir för Djurgården i framtiden. Jag tror på flera bra år i Stockholm.

Örebro Arnor4ever
2005-08-04 15:38
...eller var det så att målvakten tippade bollen i stolpen och in?

F.ö väldigt skönt att höra att Larsen tränar med boll igen. Han är väl säsongens viktigaste "nyförvärv" när han gör debut i Superettan!
Örebro Mossberg
2005-08-04 15:43
micro_42//
Jag kan en del spanska, men det där var svårt...

Typ så här: "Mååååål för Palestino Golazo (namnet på laget) av Angel Carreño som frispelades av Carlos Toro genom en fantastisk behandling med utsidan (av foten antagligen) vilken (passningen alltså) han placerade vid evertonmålvaktens(!) bortre stolpe"...

:-)
Örebro Laurent
2005-08-04 13:58
tyckte mig sen i stort sett alla i laget på Strömpis på lunch idag. SÅ det verkar inte vara några problem med sammanhållningen. det är fotbollskunnandet som det är fel på på många ställen. tänker med förskräckelse på FeSa..
Örebro Arnor4ever
2005-08-04 15:27
micro_42// Nej, men testade Babelfish översättning från spanska till engelska blev rätt kul?!
"Minute 62 Gooooooooool of Palestinian Golazo de Angel Carreño, that beat to Carlos Toro with a spectacular touch of misfortune that was strained in the wood furthermost of the evertoniano doorman"

Kan det betyda att han gjorde mål på en retur från stolpen på Toros skott? Är Doorman målvakt?

Mer upplyst? Tveksamt! Men GOOOOOOOOOOl blev det!
Örebro Finliraren
2005-08-04 13:22
Hej Snobben// Nej, någon psykolog är jag inte. Men ett stabilt förtroende mellan spelare och tränare är enligt min uppfattning väldigt grundläggande för att nå bra resultat. Det tar tid att "spela in" sig i ett lag, både prestationsmässigt och när det gäller att finna sin sociala roll i ett kompisgäng. Både spelare och tränare måste få misslyckas för att kunna slappna av och LYCKAS. Att byta tränare när allt inte stämmer eller att kasta in och ut spelare i den takt man nu gör kanske inte är den bästa lösningen. Det man kan kräva av Walker är att han förklarar hur han och de som ansvarar för att utse nyförvärven tänker och hur de ser på sambandet mellan konkurrens och prestation. Varför inte några rader i detta forum? Det kan han väl prestera, även om han är en upptagen man. Det tycker jag att vi fans har rätt till. Sen undrar jag också varför man ändrar på ett vinnande lag? Det är inget bra sätt att visa spelarna hur man värderar en seger...
Örebro Finliraren
2005-08-04 15:00
Snobben// Godtar naturligtvis din ursäkt och inser liksom du att det finns platser att fylla efter alla spelarförluster. För att få rätsida på det här problemet måste man nog se saken ur ytterligare en synvinkel: den ekonomiska. Sponsorer och kommunledning måste VÅGA SATSA PENGAR på ÖSK. Laget måste få bli stan´s stolthet - inte bara ett lag för oss fans. Ett (helst allsvenskt) fotbollslag är en ENORM REKLAMPELARE för stan´s kommun och företagare, som ju är beroende av att FÖRBLI i fokus. En stabil och långsiktig ekonomisk planering skulle också, enligt min mening, påverka spelare och tränare, som då inte skulle behöva jobba "under galgen" eller fly till andra ekonomiskt stabilare klubbar. Chansen att göra en bra spelar/tränarkarriär skulle då kanske kunna bli verklighet i ÖSK, istället för som nu, att de försvinner till ett flertal Stockholmsklubbar m.fl. Nu räcker pengarna bara till "sekond-hand-värvningar". Det håller inte. Vi måste kunna värva STORT (redan etablerade lirare med hög internationell status) och sluta tänka smått. ÖSK kan absolut bli en storklubb i svensk fotboll!!! Vi måste ändra attityd och inställning och de som har pengarna måste våga satsa på laget, trots att det inte ligger på topp. Jag kanske låter som en drömmare - men utan drömmar inga visioner - och utan visioner inga segrar.
Örebro Kenneth. (Walker? Nej tack!)
2005-08-04 13:19
Det ger ju oss säkert en Allsvensk biljett nästa år.
* Suck *
Örebro micro_42
2005-08-04 15:01
Kan nån spanska här så kan nån väl översätta detta ?

Minuto 62 Gooooooooool de Palestino Golazo de Angel Carreño, quien batió a Carlos Toro con un espectacular toque de revés que se coló en el palo más lejano del portero evertoniano
Örebro ÖrebroSK
2005-08-04 13:13
Förstår vad du menar Henrik(ÖSK). Det enda jag kan klaga på är att han ska skippa diamanten och gå tillbaks till 4-4-2 och sen sluta med olika startelvor. Kör med samma, om det funkar bra så kan det bara bli bättre, inte sämre. Om det inte funkar, då kan man börja tänka om.

ALLA TILL GAIS-ÖSK.
2005-08-04 13:02
Henrik(ÖSK)//
I så fall om det bara är spelarnas ansvar att vinna matcher behövs ju tydligen ingen tränare om han inte har nåt ansvar för det som spelarna presterar och inte presterar...

Mitt förtroende har Walker förbrukat!
Örebro Henrik(ÖSK)
2005-08-04 12:44
Lite väl hätskt mot Walker...det är spelarna som ska vinna matchen,inte tränaren. Intressant att det varit exakt samma tongångar mot såväl Dala som Jinga & Lundin så fort motgångarna uppenbarade sig. Walker har utan tvekan fortfarande mitt förtroende och det här är inte kört än på långa vägar.
2005-08-04 12:08
snobben//
Jag tycker det låter både bra och troligt det finliraren skriver.

Pelle2-Avgå Walker.nu.omg//
Tyckte väl att jag kände igen frasen sedan tidigare. :-)
Örebro snobben
2005-08-04 10:54
Finliraren // Vad baserar du det uttalandet på? Några vetenskapliga studier eller leker du själv psykolog?
Örebro Mackan
2005-08-04 10:54
White Zombie//

Tror ej det. Han var ej med på förmiddgens träningspass i alla fall. Däremot var Larsen tillbaka och såväl slog inlägg som avslutade. Vad det verkar utan problem.

Snart är vi sorthe och vhite igen.. :)
Örebro Jonte R
2005-08-04 11:42
Känns tryggt att höra att Larsen är på g igen. Han är efterlängtad.

Angående Carena så "låter det bra" men jag tror inget förrän jag ser det med egna ögon. För mig låter det lite konstigt att han skulle vilja spela för oss.
Örebro WhItE ZoMbIE
2005-08-04 09:28
Är Carena klar för Ösk el?
Länktips: www.xtratime.com
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-08-04 08:17
- Jag tror jag kan lyckas här, säger han.

Är detta en stående fras som dessa medelmåttor i det här kringresande teatersällskapet lär sig så fort dom kommer till stads gränsen.

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK :
Örebro Eken
2005-08-03 23:40
DaSa//
De spelare som har varit aktuella i år har inte stannat särskilt länge i varje klubb. En långsiktig relation skapas nog bäst på annat sätt = lokala alt svenska förmågor eller via kvinnor. Det är många som gjort snabba besök : brassar, argentinare, norrmän, ....
Undantaget som bekräftar regel: Costa - han blir troligen i ÖSK i två år
Örebro Michill
2005-08-03 23:21
"Ängeln" kanske är bra... Vem vet! men undrar vem som är värvningsansvarig i klubben.. för walker kan ju inte vara det.. han fick ju bra spelare i sundsvall! eller är det en förbannelsa som klubben har! hmm tål att t'änkas på... säger som vissa andra.. värva värva se till att vi har råd och för f*n gå upp i år... sen är jag nöjd
Örebro Johannes A.
2005-08-03 23:07
PFO - by far the greatest player the world has ever seen. :-)
Man kan inte säga annat än att det inte är något fel på humorn hos norrmännen i alla fall.
Annons: