/fotboll/osk/forum/10083.aspx/fotboll/osk/forum/10083.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kenneth. (Walker? Nej tack!)
2005-08-07 15:22
Mossberg//
På officiella står det att det blir live :-)
Örebro Nitro
2005-08-07 15:18
kan inte bara o låta bli att tippa 7-1.... (nån gång ska det väl slå in :) ....

"- Bekymra dig inte över dina gamla ÖSK-problem, det kommer alltid nya. " ... Jäkligt sant!!!
Örebro Mossberg
2005-08-07 15:15
Som exilare kan jag inte finnas på plats på Behrns idag... :-(
... Blir det någon direktrapportering..? Förutom Svenskfotbolls alltså... Där man får sitta och stirra in i en skärm där det berättas ytterst sparsamt....
2005-08-07 15:02
fanthomas-//
Finns i artikelarkivet.

Grixx//
Nordback är tydligen den bäste hörnläggaren i laget :-(
Örebro fanthomas-
2005-08-07 14:57
startelvan ?
Örebro Grixx
2005-08-07 14:53
Kenneth.// När man inte slagit för låga lösa hörnor har det oftast varit så har man bara bollat över bollen till respektive målvakt.
Åtvidaberg Alvbåge-fan
2005-08-07 14:50
Vad ska vi tippa idag då?
3-1 till oss?

Normalt sätt ska vi väl slå V. Frölunda men men...

Laget ser ganska bra ut och backlinjen ser oerhört stark ut fast ut med Kjäll och in med haginge!
2005-08-07 14:46
Johannes//
Lars Larsen och Micke Danielson är duktiga hörnläggare men nog 17 borde det finnas spelare i ÖSK som kan slå en hörna som iaf går över föste gubbe som står vid det lilla strecket mellan hörnflaggan och straffområdeslinjen.
Va kan det vara? 9 meter?

Uruselt!
Örebro Grixx
2005-08-07 14:45
suck.....utåtskruvade hörnor!!!!!!!
Örebro Grixx
2005-08-07 14:44
Har vi inte hörnläggarna att placera så måste vi kunna slå stenhårda bollar in i klungan likt Assyriska gjorde mot oss i cupen för två år sedan. Livsfarligt för ingen vet hur det går och är riktigt svårt att försvara sig mot.

Sedan vill jag inte påstå att de var spec mycket bättre under Lundinperioden. De var väldigt förutsägbara, men det var oftast med precision och gav ibland resultat eller farligheter.

Hårda utåtskruvade är också något man suktar efter.
Örebro fanthomas-
2005-08-07 14:40
så, 3,4,5-0 2,3-1 på oddset nu :)
2005-08-07 14:36
Grixx//
Och vem är hörnläggare? Vem är det som slår nära på varannan hörna rätt på förste motståndare i mag eller brösthöjd?

* Jag vill gärna ha tillbaka Larsen som hörnläggare också *
Örebro Johannes A.
2005-08-07 14:35
Grixx//
2 orsaker. Lars Larsen och Micke Danielson. :-)
Örebro Grixx
2005-08-07 14:29
....och nästan alltid usla hörnor.

Varför kan vi inte ha livsfarliga hörnor som resten av lagen i S1:an
Örebro Grixx
2005-08-07 14:27
Zmirc// Viss förvåning, men det är inte förbjudet att prova något annat som man tror är bättre.

Idén var god sedan om förklaringen med att spelarna var för lika i spelstil är rätt, det vet man inte....men det är en av många troliga orsaker.

Det är inte lätt. Jag kan som vanligt säga att vi självutnämnda "experter" hade varit helsågade om vi tränat och tagit ut laget.

Det som gäller är att än så länge har Walker inte lyckats...men inte heller övriga laget.

....det enda jag med säkerhet kan anklaga tränarparet för är dessa JÄVLA HÖGA BOLLAR!!!!!!!
Örebro Grixx
2005-08-07 14:25
Ösk-Power//Finn fem fel...dags att sovra eller saxa?
Elfsborg Mattias_Jonsson
2005-08-07 14:25
Precis som MansioN och Lucien, ifrågasätter jag vart tippningen har tagit vägen? Synd om den skulle försvinna för gott..
Har en oerhört positiv känsla i magen idag. En sådan bra känsla har jag inte haft sedan inför premiären hemma mot Boden. Hoppas att dagens match slutar lika bra som det gjorde den gången..
Laget ser kanon ut, den här startelvan är för mig kanske den bästa som finns att tillgå idag (ev att Haginge och Lundblad kan bytas in). Allt är perfekt, nu är det "bara" ut och köra!! Tror på 4-0.. Costa gör ett, Munster ett på nick, Kyosev ett och även mål från en inhoppare (Jon eller Emra).. Forza Sport!!!
Örebro Ösk-Power
2005-08-07 14:24
Kan tyvärr inte se matchen idag. Men jag tror endå detta löser sig.. Om vi jobbar stenhårt så skall vi inkassera 3 nya poäng.
Om alla kämpar och tar i så har inte Västra Frölunda någon chans. Men ifall vi slappnar av så kan det bli farligt.

Fullt ös nu ÖSK!!!!
Örebro Ösk-Power
2005-08-07 14:21
Kan tyvärr inte se matchen idag. Men jag tror endå detta löser sig.. Om vi jobbar stenhårt så skall vi inkassera 3 nya poäng.
Om alla kämpar och tar i så har inte Västra Frölunda någon chans. Men ifall vi slappnar av så kan det bli farligt.

Fullt ös nu ÖSK!!!!
Örebro Ösk-Power

Fullt ös nu ÖSK!!!!
Örebro Ösk-Power

Fullt ös nu ÖSK!!!!
Örebro Ösk-Power
2005-08-07 14:19

Fullt ös nu ÖSK!!!!
Örebro Ösk-Power
2005-08-07 14:19

Fullt ös nu ÖSK!!!!
Örebro zxcv
2005-08-07 14:17
Zmirc//
jaha, det blir lite väl saftigt...
Örebro TGL
2005-08-07 14:16
"Hundknu..are"
Örebro Zmirc
2005-08-07 14:15
Jag har haft förtroende för Walker även när det gått dåligt men jag kan inte förstå bänkningen av Costa senast. Ingen annan frisk ÖSK:are har den passningssäkerheten och förmågan att hålla i bollen som Costa har. Att han inte gjort många mål är förstås tråkigt, men när han i princip ensam måste hålla uppe ÖSK:s spel i många matcher kan man inte begära att han skall spela fram sig själv, dribbla fem pers och skjuta i krysset.

Mitt förtroende för Walker har sjunkit drastiskt. En sak till: låt oss få se några tidiga byten i anfallet idag. Runt 65:e-70:e matchminuten vore fint.
Örebro Zmirc
2005-08-07 14:07
zxcv: När jag skulle köpa sittplatsbiljetter på plats senast kunde man bara köpa inträde+sittplats tillsammans.
Boden Miles
2005-08-07 14:05
Lycka till mot VF, nu behöver ni en seger!

Tack för senast!
Boden Miles
2005-08-07 14:05
Lycka till mot VF, nu behöver ni en seger!

Tack för senast!
Örebro zxcv
2005-08-07 13:57
kan man köpa lösa sittplatsbiljetter på plats eller bara i biljettbutiken?
Annons: