/fotboll/osk/forum/10072.aspx/fotboll/osk/forum/10072.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Johannes A.
2005-08-08 11:49
Hoppas att Mjällby kan skrälla mot GAIS i kväll.
Örebro snobben
2005-08-08 11:46
Återigen, Obol ville förvalta pensionspengar som tack för att de gav ÖSK några miljoner. Jag är helt emot Obol sen det kröp fram.

Men kommunen är inte fläckfri den heller. Alla kommer fram i efterhand och säger att "om vi bara visste...". Rent skitsnack från politikerna.
AIK Ö-Övre
2005-08-08 11:43
"Örebro SK då?
- Jag läste att klubben var i knipa igen. Hade vi i Obol fått komma in skulle ÖSK haft en långsiktig ekonomisk lösning, det kan jag garantera. Om det är klubben eller kommunen som klantade sig vet jag inte, men dumt var det i vilket fall som helst."

Hej å hoj..
Örebro Zmirc
2005-08-08 11:42
Jag tyckte att Mirza gjorde sin bästa match för säsongen igår. Han höll bollen från sina motståndare och hittade nästan alltid rätt med passningarna. Han spelade så enkelt som en defensiv mittfältare ska göra.
Örebro Mackan
2005-08-08 11:40
Riktigt nära att Magnus träffades i ögat av dobbar. Då hade det kunnat gå riktigt illa för honom, nu behövde han ju "bara" sy tiotalet stygn.

Hoppas Saglik han blir avstängd resten av säsongen. Minst.
Degerfors fans2k
2005-08-08 11:37
Grattis till segern.
Både segrarna hjälpte även varandra.
Hoppas han åker på en rejäl avstängning efter överfallet som man läst om.
Örebro ÖSK tattoo
2005-08-08 11:37
//Psoari//
Jag var där, vart var du? kom hem vid 1630 tiden och begav mig dit.vill inte gärna missa en match vet du.
Örebro psoari
2005-08-08 11:22
ÖSK tattoo
Habla espanol? Vad vet du om matchen?
Välkommen hem i alla fall.
Örebro ÖSK tattoo
2005-08-08 11:05
Riktigt kul match igår andra halvek,
det enda bra i första var egentligen costa, han var bra hela matchen, låg ju även bakom riddez första, synd att han inte fick sätta ett par själv, men den stora överraskningen igår tyckte jag tomas andersson var, En sån hjäte, bröt slog bra passningar stabil som fan helt enkelt, däremot besviken på kjäll som jag tycker kan mer, slog ju bort massa bollar i början, täckta ett skott i andra , var det nå mer.
Tompa, costa, nobbe och riddez lite mer än godkänt,
Åtvidaberg Alvbåge-fan
2005-08-08 10:46
Det såg nästan ut som om man spelade med trebackslinje ett tag. Där Axel Kjäll var något offensivare än vanligt!
Till nästa match: Samma startelva fast Riddez går ned som vänsterback och kyosef på mittfältet.
Örebro Grixx
2005-08-08 10:38
....och så plötsligt fungerade det att spara inloggningen....härligt.
Örebro Mittåt
2005-08-08 10:31
snobben// Det är nog en bra bit kvar där.

joth// Moses har redan gått upp i A-truppen med ett så kallat lärlingskontrakt. Jag är dock tveksam till om han är mogen för A-lagsspel än.
Örebro snobben
2005-08-08 10:23
Någon som vet hur det går för Martin Bengtsson? Nära A-laget?
Örebro Grixx
2005-08-08 09:30
Är det bara jag som inte lyckas att spara inloggningen?
Jag måste nu hela tiden logga in igen efter att jag stängt ner datorn.

"Mina kontakter" har också tappat ÖSK dressen och har något blått skit på sig.

Kan instämma att Mirza är ganska ojämn under matcherna, men tycker att han lyckades få till det ganska bra igår. Var några gånger tom lite snabb.
Örebro joth
2005-08-08 09:18
Pelle2//Tackar... tur i oturen att Georgi inte kunde spela. :-) Ärligt talat så var det lätt för det fanns inte direkt något negativt att skriva om honom. Möjligtvis att han jobbade för hårt för att orka en hel match... men som sagt, vi hade en hyfsad bänk med Jon och Emra.

För övrigt ska det bli väldigt kul med Emra framöver. Snart har han säkert den ork som krävs för 90 minuter + tillräckligt med erfarenhet. Fortfarande Zlatan varning utfärdad där.

För övrigt så tror jag att vi hade lyckats ännu bättre med Georgi på mittfältet istället för Mirza, som fortfarande inte håller en jämnklass (Tilläggas kan att jag förväntar mig mer av en innermittfältare i ÖSK och därför nervärderar jag Mirzas insatts).

Med en frisk Larsen och Kyosev och en duktig chillenare på bänken kommer tränarparet att ha angenäma problem även på mittfältet!

Eventuellt att vi skulle behöva en back till...
vi har för närvarandet 22 man i truppen där dock Walker är långtidsskadad. Eventuellt att kanske Moses Reed kan vara aktuell för A-Truppen med tanke på att han huserar på vänsterkanten.
Örebro
2005-08-08 09:14
Nej, "Stora Norrland" och många av oss har aldrig krävt Walkers avgång!
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-08-08 08:58
joth

Bra jobb med bevakningen utav Munster.

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK även om han tillhör någon annan klubb :

2005-08-08 08:48
Stora Norrland

Det behövs mer för att förtroendet skall infinna sig för Fantomen.

Du vet även en blind höna...............

Sundsvall Stora Norrland
2005-08-08 08:36
Hur är det idag då. Ska Walker fortfarande sparkas?
Kriga vidare och Ösk kommer att nå allsvenskan.
Ödesmatch däremot för oss GIFFARE idag . Tror på 3-1 vinst dock.
2005-08-08 08:13
Yeah
Skrev du fel eller?
Annars undrar jag hur du kan påstå att Samuelsson är omotiverad?

Grixx
Bra analys.

Eken

Exakt för att Costa skall utnyttjas bäst så skall han vara på mittfältet och leverera bollar till exempelvis Munster och Jon och sedan skall Emra in i halvtid eller senast när det är 30m kvar.

Örebro Gohan
2005-08-08 07:41
Det där lär kännas ett par dagar
Örebro Eken
2005-08-08 07:19
Om Magnus får men efter matchen tycker jag han ska polisanmäla Erkan Saglik. Och markera att idrotten är en del av övriga samhället.

Problemet med Walker och Costa är att Walker ser Costa som en forward, kanske i brist på andra forwards. Jag tycker Costa är en offensiv mittfältare.
Nu har vi två och en halv forwards (Munster, Jon och Emra "bränslebrist" Tahiri varför Costa bör kunna få spela på sin rätta plats.
Örebro Johannes A.
2005-08-07 23:55
Laurent//
Hur är det med Georgi som fick kliva av uppvärmningen?
- Han fick en smäll på vristen tidigare i veckan. Han befinner sig just nu på sjukhus och undersöks om det är något allvarligt.
Örebro snobben
2005-08-07 23:52
Laurent // Håller absolut inte med om Tahiri - Munster. Tahiri är bra och kommer bli grym, men titta på hur många bollar Costa tar emot och levererar vidare ifrån backlinjen varje match. Det är otroligt många. Hur många närkamper han vinner. Han har sina brister, men han är en av de bästa i ÖSK.
Örebro snobben
2005-08-07 23:50
uffe h // Förstod det, skrev det med glimten i... öhh... tangentbordet? Som sagt, ett par nya ben och avslutsträning (kanske fel uttryckt, han har en förmåga att göra allt så snyggt hela tiden, istället för att placera bollen i ett hörn vid ett friläge måste han dra målvakten osv).

Gjorde ett par fina klackar och skarvningar idag. Minns en i fösta halvlek, ställde hela försvaret. Anttonen fick löpa utav bara fan för att få tag i bollen (inte ens han var beredd på den) och visst hann han, men en Frölunda-spelare han imellan.

Gjorde inte Costa en fin passning till Riddez alldeles innan 1:1-målet också? Costa (skarv) - Riddez (gå framåt + inlägg) - Munster (en fot).
Örebro Laurent
2005-08-07 23:49
Costa har samma problem som en viss Patrik... Får stora nervdallret när det blir målchans. emra och munster ihop nästa match?
varför var inte kysosev med idag? jag som missade ngt?
Örebro Johannes A.
2005-08-07 23:46
Jag har alltid sett Västra Frölunda som ett sportsligt lag som har en god ungdomsverksamhet. Sen finns det idioter som kan göra att man ändrar uppfattning. Erkan Saglik, t.ex.

Ska bli intressant att höra Erkans ursäkter. Det finns inget som är försvarsbart mot ett sånt agerande. Hoppas att klubben VF själva tar till åtgärder.
Örebro Mittåt
2005-08-07 23:43
uffe h// Han är nog litet för långsam för någon av de större kontinentala ligorna. Inte med bollen eller tanken, men väl med benen. Hans kontrakt går ut i höst. ÖSK försöker få honom att förlänga det.
Örebro Justitiemord
2005-08-07 23:42
uffe h//

Håller med dig lite. Costa är riktigt bra tekniskt och passningarna är bra.
Men för att det ska bli mer intresse så måste ha kunna kuta lite snabbare. Han är grymmt seg och vinner sällan en löpduell.

Förövrigt Munster var bra idag. Giftig, vill mycket sliter det mesta. Han blir nog bättre och bättre iochmed målet o kommande mål.
Trelleborg uffe h
2005-08-07 23:32
snobben//

proffs = menar att typ bundesliga, franska ligan eller holländska ligan skulle vara intresserade av honom....
Annons: