/fotboll/osk/forum/10062.aspx/fotboll/osk/forum/10062.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2005-08-14 12:30
Kenneth//Helt sant om medlemmar...

Vi får sätta landslagsmannen Moses Reed på tillväxt preparat. ;-)

För övrigt är MaSa avstängd i nästa match.
Örebro Kenneth. (Walker? Nej tack!)
2005-08-14 12:11
Oh boy!

Det verkar inte vara många här som vill se MaSa spela på sin rätta plats som mittback där han för övrigt kommer till rätta på ett mkt bättre sätt än där han har varit placerad ett tag nu.

Efterlysning.
En nära utrotningshotad art, med egenskaper som att vara en bra vänsterfotad vänsterback sökes till Örebro Sportklubb Fotboll.

För övrigt finns det två sorters fotbollsintresserade medlemsindivider. Den ene är aktiv medlem och den andre är passiv medlem.
Ingen av dem att förakta ty de göro sitt för klubben på olika sätt...

Även om man nu stångat huvud blodigt tidigare skall man väl inte vara tvungen att ta tag i saken varenda gång man har en åsikt. Åsikten kan ju bli till ett råd som nån annan tar till sig och gör sak av.
Örebro Henrik(ÖSK)
2005-08-14 12:07
Att ens diskutera om huruvida det kommer gå åt skogen eller inte för Sportklubben är helt ovidkommande eftersom det enda möjliga som kan hända är att det går åt skogen! Vi kommer ju från Örebro för bövelen.
Örebro joth
2005-08-14 11:41
Pelle2//Å andra sidan skulle nästa forumet var helt dött utan våra diskussioner... verkar som folk inte vill diskutera när vi har vind i seglen.
Örebro joth
2005-08-14 11:36
Farsen fortsätter//Larsen har känningar i vaden, i alla fall inte i knät. Han klev av dom tvån senaste träningarna på grund av vaden.

Pelle2//En fråga jag ställer mig är, hur orkar vi forsätta våran dialog, vi lär ju inte komma längre. :-)

Sammanfattningsvis så är det väl så här:
* Du anser att det sker väldigt mycket bakom våra ryggar. Att dom flesta inom ÖSK spelare, ledare och personal bör bytas ut. Du har tröttnat på att försöka förändra sakerna(Stångart huvudet blodig).

*Möjligtvis att mycket har varit åt helvete, i alla fall ekonomiskt mer vet jag inte något om. Men jag anser även att från min sida sätt är det bästa alternativet att ta tag i saken och bjuda ÖSK på det jag kan hjälpa till med.

Kanske jag då är en tidigversion av dig... ;-)

Sen kan jag faktiskt ärligt säga att jag är glad/stolt över att jag kan hjälpa klubben i mitt hjärta. Ser dock som en del i mittmedlemskap i klubben.

Sen var det kanske fel av mig att använda ordet "gnällig" men jag trodde att det var det rätt ordet att använda i Närke. ;-)
Örebro Farsen fortsätter
2005-08-14 11:15
Hur frisk är Larsen? Kan han spela snart? Nån som vet?
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-08-14 11:12
joth

Och allt som står i NA är lögn.

Den meningen var absolut inte riktad till dig, personen i fråga som den var riktad till vet med sig vem det är. ( Borde veta det i alla fall )

Vad Sven-Arne har sagt har jag ingen aning om det är ju möjligt att han har sagt det till NA och i det här fallet så har väll NA intervjuat lite fel person.

Det blir ju lätt så när flera personer tror sig vara förhandlare åt ÖSK.

När det gäller Frebran, ja så kanske det är.

Jag säger det igen, det finns åtminstone två kategorier av människor, dom som gnäller och dom som gör något åt saken...

Det finns en kategori till,dom som redan har gjort tillräckligt mycket och stångat skallen blodig.

Annars så tycker jag den där frasen som ni kör med att gnälla eller inte är ganska löjlig överhuvudtaget.

Precis som om du ( ni) skulle vara något bättre än dom som säger ifrån och försöker att visa hur det egentligen är utanför eran lilla bubbla och har ägnat många år åt att hjälpa ÖSK.

På något vis så ser det ut som om många utav er har blivit så förbannat malliga över att ni får komma in på kansliet och skriva lite här och där, och en del stoltserar med att (JAG !!!! jobbar åt ÖSK.

Sedan säger jag inte att alla är sådana som vanligt i samhället så finns det vissa som sticker ut och är värre än många andra.

Så dissa inte dom som har en annan åsikt än er och kalla dom inte för gnälliga osv.
Och vissa utav er kallar dom ju även för lögnare.

Ta inte illa upp nu bara för att jag är lite frispråkig.

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK :
Åtvidaberg ChLi
2005-08-14 11:04
Min elva till måndagsmatchen:

-------PeWe-------
AxKj-FrJa-ThAn-PaHa
-------MiJe-------
--PaAn------JoRi--
-------FrNo-------
--PaMu------RiCo--

Kommentarer?
Åtvidaberg ChLi
2005-08-14 10:55
joth//

Det ser ju lovande ut:D
Örebro joth
2005-08-14 10:35
Får man hoppas på följande resultat?

2005-08-14
Bodens BK-GAIS 1
IF Brommapojkarna-Östers IF 1
Ljungskile SK-Falkenbergs FF 2
Mjällby AIF-Västerås SK FK Känns mindre intressant att tippa.

2005-08-15
Väsby United-AIK 2
Västra Frölunda IF-Degerfors IF 1
Örebro SK FK-Åtvidabergs FF 1
IFK Norrköping-Trelleborgs FF X
Örebro joth
2005-08-14 08:42
Pelle2//Jag förstod att samtalsämnet skulle locka fram det bästa i dig! ;-)

Och om du syftar på att jag skulle säga att allt NA skriver är lögn, så vill jag bara säga att det jag menade var att man kan läsa artiklar på olika sätt. En bild säger mer än tusen ord, en artikel har säkert åtminstone två sidor.

Ett bra exempel är väl artikeln om konstgräset på Behrn Arena på officiella sidan, NA fick det till att Sven-Arne sa att allt var klart, eller?

När det gäller Frebran, så är det väl inget konstigt med det... man funderar väl alltid över framtiden, eller? Det finns väl alldeles för många som fokuserar på det förgångna, eller?

Jag säger det igen, det finns åtminstone två kategorier av människor, dom som gnäller och dom som gör något åt saken...

Min drömelva:

-------PeWe--------
FrSa-PaHa-MaSa-MoRe
PaAn-GeKy-AnCa-JoRi
-----EmTh-PaMu-----

Kommentar: Två passningssäkra innermittfältare och två måltjuvar på topp. Även två kreativa yttermittfältare som öppnar för anfallarna. Backlinje i lagom blandning av rutin och ungdom.
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-08-14 08:10
Ja det är riktigt! sluta att gnälla på ÖSKs styrelse dom gör ett bra jobb.

Och allt som står i NA är lögn.

Så kan jag ju passa på att spä på dom lögnaktiga ryktena, Frebrant funderar på att sluta och återgå till politiken.

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK :
Örebro joth
2005-08-14 07:12
Eftersom ingen kan svara på frågan "Var kommer ryktena om Riddez och Nordback ifrån?" så kan vi ju lägga ner den debatten.

P-D//Håller med dig om styrelsen. Dom har frotfarande mitt förtroende. Man vänder inte en stor båt hur snabbt som helst, speciellt inte när man av SvFF har fått en mindre balja att köra i. Precis som du säger är det starkt att behålla så stor del av truppen i den mindre baljan.

Jag kan tänka mig att i många olika situationer sitter man bundna under en viss tid, saker som tidigare styrelse,ordförande har fixat med. Att man trots detta har vänt skutan och faktiskt stoppat dom största läckorna tycker jag är bra jobbat.

Att sponsorer inte har samma kraft detta år kan delvis bero på Superettan men kanske också för att man faktiskt tömde plånboken under "ÖSK i Allsvenskan"-kampanjen. Sponsorerna kommer tillbaka starkare än någonsin som våran "vän" LÅL sa om ÖSK.

När det gäller nyförvärv så är jag övertygad om att både Kyosev och Paul Munster är två riktigt bra värvningar, som sagt mycket bättre än vi har sett på länge.

Walker? Ja tack!
Styrelsen? Ja tack!

Något jag dock skulle vilja se är ett styrdokument över hur ÖSK ska jobba långsiktigt för att bli en elitklubb i landet!
Örebro Sport
2005-08-14 04:37
Det kommer att sitta fint med 6 viktiga poäng mot ÅFF och Gais så fixar vi allsvenskt spel nästa år!!!!
Örebro P-D
2005-08-14 03:40
Alvbåge-fan// Ny styrelse, allvarligt? Duger det inte med det om har gjort, vänt ett skepp som var dumt att gå under till vad åtminstånde räcker till en elitlicens? Eller att man i princip fick hela truppen att stanna kvar i en klubb som skickar ner spelarna en division? Styrelsen gör ett bättre jobb än vad publiken gör för ÖSK och du är väl en i publiken eller sitter du bara framför datorn och gnäller? Blir så jävla trött på människor som kritiserar utan att ha en aning om vad dom pratar om. Du kanske skulle prova att stötta istellet!!!
Örebro Henrik(ÖSK)
2005-08-13 23:43
Var kommer ryktena om Riddez och Nordback ifrån?
2005-08-13 22:37
Grixx//
Låt han dricka sin pilsner, bättre han gör det än nån i truppen. :-))

Chipset//
Ibland kommer det ljusa idéer härifrån också. :-)

** För övrigt så växer inte bra vänsterfotade vänsterbackar på trän, tyvärr **
Örebro Grixx
2005-08-13 22:28
Alvbåge-fan// Dream on....men ge tusan i pilsnern;-)

Tror att Frebran både har ÖSK-hjärta och bra kontakter efter att ha suttit i Sveriges riksdag och även varit vald till vice talman. Däremot har hon säkert ett visst handikapp gentemot grabbarna i SvFF pga hon är kvinna.

Fuck SvFF

Åtvidaberg Alvbåge-fan
2005-08-13 21:18
Det ÖSK måste göra är egentligen att skaffa en helt ny styrelse. Det är tyvärr så. Styrelsen måste verkligen ha ÖSK-hjärta och jobba stenhårt för att klubben ska fungera. Frebran har väl jobbat hårt men har hon verkligen ÖSK-hjärta?

Själv har jag stort ÖSK-hjärta och min högsta dröm är att bli ordförande för ÖSK. Nu är det ju inte säkert att jag kommer dit men det är folk som verkligen ger allt för ÖSK, som ska sitta i styrelsen. Som kämpar in i det sista för att få rätt

Styrelsemedlemmarna måste också ha många kontakter, både i Sverige och utomlands. Man måste känna människor.

Och frågan är om en kvinnlig politiker från Örebro känner så många ute i stora vida världen?

Jag vill ha kvar ÖSK, men fortsätter det så här kommer de Svartvita inte att finnas kvar om några år.

Jag måste hålla med mattias_jonsson om att det verkligen är katastrofalt att inte få pengarna att gå rätt om man nu budgeterar rätt.

Örebro Chipset
2005-08-13 19:57
Mattias_Jonsson// Är beredd att hålla med även om jag inte har mycket emot att se Riddez försvinna. Hans häpnadsväckande långsamhet väger knappast upp hans fina inlägg. Men då krävs det, precis som Kenneth påpekat, att värvningarna har fina vänsterfötter.

Var kommer förresten ryktena om att Riddez och Nordback ska försvinna ifrån?
2005-08-13 19:50
Oh boy ...

** För övrigt vill jag se en helt ny vänsterfotad vänsterback om det skall värvas nånting **
Elfsborg Mattias_Jonsson
2005-08-13 19:17
När ÖSK nu t.om. har ett bättre publiksnitt än vad man budgeterat med, så är det ju katastrof om man behöver sälja spelare för att få ekonomin att gå ihop. Hur kan man misslyckas så fruktansvärt med övriga inkomster, som sponsorer och annat?!
Elfsborg Mattias_Jonsson
2005-08-13 19:15
Och i övrigt så tycker man ju att det borde vara en ganska smal sak att lyckas få en fotbollsklubb att gå runt, utan att konstant behöva sälja de bästa spelarna. En budget på +-0, om man räknar bort nyförvärv och spelarförsäljningar är väl inte för mycket begärt av en styrelse som borde han kunskap ekonomiskt. Sen får man helt enkelt rätta nyförvärvsbudgeten, efter det man lyckas sälja.. svårare än så ska det inte behöva vara!!
Elfsborg Mattias_Jonsson
2005-08-13 19:13
Ämne: Jag tycker det är en....
Jo men då krävs det ju att man lyckas med alla nyförvärv som ska ersätta de nyckelspelare som finns i laget idag. Känns definitivt inte som att ÖSK har gjort detta hitills. Den dagen vi får in en ny Mambo Mumba, Arnor Gudjohnsen eller Siggi Jonsson.. då tycker jag att det är okej att sälja en viktig kugge som Nordback. Men när man värvar spelare i klass med Walter Gigena, nja då luktar det Superettan under en lång tid framöver..
Örebro joth
2005-08-13 18:11
För er som missade autograferna på idolkorten på McDonalds idag finns det fyra nya wallpapers på officiella. Ligger under Spelare 12/Ladda ner/Skrivbordsunderlägg.
Svensk Fotboll B-A
2005-08-13 16:28
Ösk-Power//

Älska ÖSK!-banden kostar 30 kr.
2005-08-13 16:07

Oh boy - Vicket vackert väder...

** För övrigt vill jag se en helt ny vänsterfotad vänsterback **
Örebro DaSa
2005-08-13 15:59
Jag tycker det är en bra idé att sälja spelare för att sedan plocka in Bosman fall som är gratis. Om vi lyckas med några sådana affärer så kan det ju hjälpa oss att behålla andra nyckelspelare. Utan PFO så skulle vi nog varit i konkurs just nu.
Örebro Ösk-Power
2005-08-13 15:57
Va bra att Älska ÖSK armbanden finns i samband med matchen. Va kostar det? Någon som vet?
Örebro Grixx
2005-08-13 14:20
Kladdkaka// He he he....Kakrecepten är helt outforskade på denna sida...vi får se om det kommer ytterligare fördjupningar på detta ädla område:-)
Annons: