/fotboll/osk/forum/10059.aspx/fotboll/osk/forum/10059.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2005-08-15 15:23
Jag tycker att Lundblad skall få starta istället för Costa. Har alla glömt vem det var som låg bakom vändningen? Utan Jon skulle vi slagits med Bruket om botten platserna just nu. Sen så är Jon en mer utpräglad målskytt än Costa.

Tror på en pinne ikväll, känns som det blir ytterligare en förlust ikväll. Alltid när man kallt räknar med 3 poäng i en match och börjar tänka på nästa match istället (GAIS) så åker vi på ett bakslag.
Örebro Per Persson
2005-08-15 15:18
Eken//

Jag förstår K.Carlos, förutom Erkan så finns det ingen Svensk fotbollsspelare som gör en så illa till mods som Fredrik S. Det där snacket att han skulle varit bäste högerback förra året fattar jag inte. Kolla in statistiken i år och vändningen för ÖSK förra året kom när han försvann hem till S-tälje. Det är fakta.
Örebro Eken
2005-08-15 15:03
K.Carlos//
Så nedlåtande kommentar har jag inte sett från dig rörande en motståndare.
Tror merparten av detta forum förra året ansåg Fsam var vår bästa högerback.
Örebro zxcv
2005-08-15 15:02
vi vinner, aik klår väsby och IFK spelar lika med trelleborg = bra läge!
Örebro ÖSK-Sektion E
2005-08-15 15:00
Aries // Japp.
Örebro K.Carlos
2005-08-15 14:58
Jag håller med Per.
Man får rysningar i hela kroppen varje gång man ser FSam på planen... han är t.o.m. en sämre fotbollspsleare än samuel Mokede. Med FSam på plan den här säsongen har vi tagit 11p av 36 möjliga.
Örebro Svampen ÖSK
2005-08-15 14:54
TU bordlade ärendet gällande den gorva utvisningen av spelaren Erkan Saglik i matchen Örebro SK-Västra Frölunda, beslut i det ärendet fattas på torsdag den 18 augusti.

Ärendet bordlades till torsdagen den 18/8, då Erkan Saglik hänvisat till en videosekvens som TU ska ta del av.

Hahahahaha... Erkan hänvisar till videon... Den kommer ju bara vara till hans nackdel. Tack Erkan!
Örebro Kronblom
2005-08-15 14:54
Helt klart slagläge inför kvällens möte.Det kan bli fyra poäng upp till Gais och sex poäng till öster men då måste självklart tre pinnar bärgas ikväll.Men det blir tufft,Åtvid är ett bra lag och de har ett bra mittfält i både Shaddeh och Thelin.ÖSK hade ett väldigt bra spel mot Frölunda och hoppas man kan ta med sig det till kvällens match!
Örebro ÖSK tattoo
2005-08-15 14:50
Gamla vibbar dyker upp från tidigare år...
Nån som känner igen syndromet.
" Nu börjar vi närma oss toppen, Ligger tre poäng bakom, Vinst ikväll och Ösk slåss om Europacupplatser"
Vad har hänt då?????
Ofelbart att laget tappat.
Jag hoppas så mycket att dom tar sig samman och vågar Vinna Vågar Spela Vågar Utmana topplagen.
Vi har tappat så många gånger i AS Snälla låt det inte ske igen.
AIK Aries
2005-08-15 14:23
ÖSK-Sektion E
Ja, det ska nog mycket till om vi inte besegrar Väsby ikväll.
Om både AIK och ÖSK vinner idag så ser det ju lite bättre ut för eran del? =)
Örebro Per Persson
2005-08-15 14:19
Eken//

Du skall höra hur det låter runt mig där jag sitter PÅ VARJE match år efter år. Kommentarer som nu blir vi 10 mot 12 är t.ex inte ovanliga när Fredrik S. kommer in. Jag känner en tränare i tvåan som är tveksam till om han skulle platsa hos dom. Jag vill inte vara taskig mot någon ÖSK-spelare, men klubben är viktigare.
Örebro Eken
2005-08-15 14:15
Farsen fortsätter//
JoTh:s statistik säger att Kovacevic i regel dömmer till vår fördel.
Örebro Eken
2005-08-15 14:08
Per Persson//
Fy fan vad taskig du är. När FSam var frisk under förra säsongen var han enligt de flesta på detta forum en av lagets bästa.
Örebro Per Persson
2005-08-15 14:01
Det enda som oroar mig är att Fredrik S. sitter på bänken. Om han blir inbytt kan vi glömma segern. Tror inte han kan dutta till två ens.
Örebro ÖSK-Sektion E
2005-08-15 13:40
Snart visar det sig om vi kommer att jaga vidare mot toppen. Jag tror på 3-1 och minst ett mål från Costa.

För övrigt ser jag det nu som självklart att aik tar sig upp. Hoppas bara att de följs av sveriges finaste gäng.

Aries // Lycka till själv och hjälp oss gärna genom att vinna nästan resten.

Hoppas också att Kubaner och annan publik stöttar laget nu när det är höstjaktspremiär.
AIK Aries
2005-08-15 13:38
Tror ni glider för långt efter om ni förlorar idag.
Lycka till!
Örebro ÖSK tattoo
2005-08-15 13:31
ovanligt slött härinne timmar innan match.
3-0 till sport.
Nobbe får göra första
2,an gärna ett skott från frippe från ca 25 meter, gjorde ett sånt på träning igår, nurme bara stod o tittade.
3,an då Costa måste få till det sen om det är ett tekniskt nummer eller strumprullare spelar ingen roll.
Publik 5836.
Örebro Farsen fortsätter
2005-08-15 13:13
Att Kovacevic dömer ger mig kalla kårar... Har för mig att han inte brukar döma till vår fördel direkt... och har också för mig att Nordback inte är en favorit hos denne..

2-1 i alla fall.. Costa och Emra gör 2 snygga... ÅFF:s kommer på hörna!
Örebro ÖSK-deportivista
2005-08-15 13:10
Den stora skillnaden mellan AIK och ÖSK under säsongen var att Rickard Norling insåg redan efter ett fåtal matcher (Väsby hemma) att det "överoptimistiska" 3-5-2-spelet inte skulle fungera.

Vårt kära tränarpar trodde stenhårt på sitt "diamant"-system trots att den som spelet skapats för/byggde på (Larsen) var skadad och spelet frånvarande. ÖSK:s väckarklocka: 0-5 mot AIK, utan tvekan!
Örebro Svampen ÖSK
2005-08-15 13:05
AIK har verkligen lyckats i år. Och det är bra för svensk fotboll, AIK ska vara i allsvenskan - precis som ÖSK.

Det finns både tydliga likheter och skillnader mellan AIK och ÖSK innför denna säsong. Lagen var de två största namnen i SE och de lagen som därmed också ingav störst respekt hos motståndarna. Men där AIK lyckades, misslyckades ÖSK totalt.

1) AIK med sin historia av press på spelare och ledare var inte ovana med den press det innebär att vinna i SE. ÖSK har aldrig tidigare varit favorit till någonting.

2) Några större skadebortfall under upptakten drabbades inte AIK av. Larsens betydelse för ÖSK har stöts och blötts länge nu men faktum är att ÖSK stod och föll med honom (tragiskt men sant).

3) Sist men definitivt inte minst. ÖSK drog nitlotten när lagen fick var sin Sundsvallstränare.

Den lilla fördel som motståndarens respekt ger har AIK med sin framgång kunnat dra nytta av medan ÖSK sedan mycket länge förlorat den.

Låt oss hoppas att när vi summerar säsongen så befinner sig båda lagen åter i finrummet.
AIK kribba
2005-08-15 12:38
brorzan,det var inte bara ni som hade vissa tvivel, det fanns många av oss AIKare också, som undrade hur det skulle gå med det här laget,även undertecknad, men vad vi alla faktiskt glömde bort då var dels att det inte bara är meriter och ett namnkunnigt lag som ger framgångar, en bra tränare, en bra stämning, ett samkört och väloljat lag med dom rätta kuggarna kan göra riktigt bra resultat och det har vi bevisat i år.

Sen ska vi för all del inte glömma att spelare som Rubarth, Moström, Östlund, ja även Boateng, Tjernström inte är duvungar heller utan har både meriter och kunskap, men jag antar att alla är så vana att AIK storsatsar så att vi lite till mans "glömde bort" att vi hade bra spelare i truppen också..redan från början...det var inte bara ett lågbudget lag, det fanns och finns en del spelare med meriter också ..även om det är lågbudget med "vanlig AIK standard mätt..." ..
IFK Göteborg Söderman
2005-08-15 11:58
Kvällens domare som ni har, har jag dömt innebandy med. Han är en mycket bra domare, både i fotboll och innebandy.
Örebro # brorzan
2005-08-15 11:46
kribba //

Ni har verkligen gått igenom ett stålbad den här säsongen, och ni valde att göra det inför säsongen redan med medvetna "lågbudget"-värvningar.
Jag ska villigt erkänna att jag var en av dem som privat dömde ut AIK´s strategi inför säsongen och i ödmjukhetens tecken konstaterade att "AIK blir inget hot i kampen om allsvenska platserna".

Klubben har för en gångs skull konsekvent visat förtroende för en tränare och se vart det tog er. Ni är så gott som klara, och jag kan bara hoppas att det är Svartvitt sällskap som ni får med er upp så att vi några månader efter i glömskans tecken kan få hävda att de allsvenska lagen smiskade upp Superettans lag efter noter. :o)
AIK kribba
2005-08-15 10:47
Tomten, visst skulle det nog krävas en total kollaps av oss för att missa nu, och det tror jag absolut inte på, sen ser det ju inte sämre ut när lag som gais och öster tappar,men jag vill ändå inte ta ut biljetten riktigt ännu. Inte officiellt i alla fall ;)

Jag kommer ihåg innan säsong, hur megafavoriter ni var, i princip var se redan vunnen, ni var det klart bästa laget sas det och skulle lätt vinna se..så, det bästa är om man har ett stort självförtroende,men med ödmjukhet in i det sista...inte minst gäller det vårt lag..

Angående matchen mot oss har ni ju en riktig revansch att försöka ta då vi krossade er på er arena sist. Faktum är ändå att vi har bättre statistik borta än hemma ,men visst,vi kommer vara solklara favoriter, bör ju vinna och självklart så kommer vi att slåss stenhårt för 3 ytterligare poäng.
Örebro # brorzan
2005-08-15 10:40
Nu finns det en bild på bandet med Älska ÖSK!
Örebro Tomten (ÖSK laddar med ÖSK-mål!)
2005-08-15 10:22
kribba // ni är klara, enligt mig skulle det krävas en total kollaps för att AIK inte skulle avancera, och det har jag svårt att tänka mig...
Matchen mot er borta i höst är den enda match jag ser som "svår" men sen kan man ju se tillbaka på den del av säsongen som passerat, det var bara matchen mot er på vallen som skulle varit knepig...
2005-08-15 10:19
Perkan - Hejdå Walker! // Menar du att han tagit lektioner av T.Ståhl eller?
AIK kribba
2005-08-15 10:17
tomten, heheh nejdu...det vore inte moraliskt riktigt mot dom andra lagen..för övrigt är vi inte klara ännu i alla fall,även om jag ärligt talat har svårt att se 2 eller tre andra lag komma före oss i tabellen...
2005-08-15 10:14
kribba // eftersom AIK är klara kan ni väl lämna WO i matchen mot ÖSK då? :P

ÖSK tattoo // man får väl packa med påken när man far till landet lite längre fram på sensommaren... och angående Mirza gör det kanske inte så mycket, han har ju inte presterat så bra de senaste matcherna tycker jag..
AIK kribba
2005-08-15 10:12

Mycket intressanta resultat i se på sistone..som öppnar upp lite för lagen bakom tätklungan, däribland ösk, och självklart bra för även för oss i AIK. Nu är det förstås i princip varje match vinst som gäller för er..
Annons: