/fotboll/osk/forum/10057.aspx/fotboll/osk/forum/10057.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta
2005-08-16 15:36
Leffe b//
Vad är detta som man missat, utveckla... Hur tänker ÖSK? Låter onekligen som ett konststycke att sälja 250 stolar för 60 000.
Örebro Leffe b
2005-08-16 15:32
^^ Länken ovan!! Där väljer journalisten från Karlskoga att vinkla på sitt eget lilla vis, genom att skriva det som är sött örongodis för Örebrohatande Karlskogabor.
Örebro GT
ÖSK-power//
"Vi är svarta, vi är vita" framförs av Kenneth and the Knutters, den släpptes 1997. (Se länken)
Jag har självklart cd:n med två låtar på hemma.

Turbolaget på Järntorget kan ju ha några ex kvar, annars vet jag inte var man kan leta...

Jåström//
Klockren är ordet, han jobbar över stora ytor och är en riktig killer i boxen !!!
Örebro Marta
Vill bara försäkra mig om att Mackan nu avnjutit sin, förmodligen rätt illasmakande, krönika...

Samt förhöra mig om dansken. När är han fit, någon som vet vad som hänt de två senaste veckorna.

Har för övrigt fått klartecken på ytterligare två semesterveckor och vi kan med största sannolikhet därför räkna med ett inkaserande av ytterligare 6 poäng den närmaste framtiden.
Vad gör man inte för ÖSK? ;-)
Örebro Leffe b
2005-08-16 15:29
Från ÖSK - deprimerat efter förlusten mot Boden i måndags? - rapporteras för övrigt att Lars Larsen tränade med boll under tisdagen och att det går framåt för den lille duktige danskens del.

Lille duktige dansken???
Orden kommer från Degerfors broder Karlskoga.
Finns där ett behov av att göra sig själv stora månne?
Örebro Jåström
2005-08-16 15:18
Är det bara jag som tycker att Paul Munster är klockren? jag menar killen har ju trots allt lite fotboll i kroppen plus att han arbetar så in i helvete och visar vilja som ÖSK har saknat den här sesången!
Örebro Kronblom
2005-08-16 14:46
ÖSK Tattoo//
håller delvis med dig om Mirza,han har iallafall sänkt felprocenten i passningsspelet och spelar enklare jämfört med i våras men det är ändå han kommer ställa åt sidan när Kyosev llr Larsen är tebaks.Och visst var domaren dålig,fel att blåsa av när R Costa bryter ett ÅFF-uppspel och en ÅFF-back spelar bollen på hans hand(bollen söker handen,inte tvärtom).Fö ska nämnas att det var en spännande och bra match och ÖSK mötte ett av få spelande lag i SE som inte bara backar hem utan kör offensivt!
Örebro Kuban Max
2005-08-16 14:44
Fasen vad fin publiksiffra det var igår mot ÅFF!¨
Det är ju lysande ju!!
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-08-16 14:31
Ösk-Power

Kolla på tradera.

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK :
Örebro Ösk-Power
2005-08-16 14:21
Arx// Hehe det där lät rätt komiskt=)

Men seriöst? Är det någom som har den låten på datan?

"Vi är svarta, vi är vita"
Har fått låten på huvudet=)
Örebro Arx
2005-08-16 14:12
Ösk-Power//
Ja, den gamla godingen hör man inte så ofta. De bruakde ju spela den när laget gjorde entré. Men efter första matchen med Boniek och Oyuga, försvann den plötsligt... :-)
Örebro ÖSK Robban
2005-08-16 13:58
Ämne: Satt nyss och tittad....
Eller om vi hållt vår 2-0 ledning i hemma matchen mot IFK GÖteborg under våren...men vi tappade sista minuterna (82) Magnus Erlingmark, (87) Mikael Martinsson...
Och även höstmatchen mot IFK i Göteborg tappade vi 1-0 ledning, då kvitterade Mikael Martinsson....
Men men, nya tag nu...hoppas Angel Carreño är så bra som man hört, startade i Sydamerikas svar på europas CL för storklubben Colo Colo i våras så det måste finnas kvalliteer i honom.
Örebro Ösk-Power
2005-08-16 13:29
Är det någon som har ÖSK låten "vi är svarta , vi är vita" på datan? Tycker den är skön =).
Om någon har den så kan ni väl säga till eller länka så att man kan ladda ner den.

Sen vill jag säga att de 3 poängen vi tog igår satt extra skönt =)
Örebro Kenneth. (Walker? Nej tack!)
2005-08-16 13:05
Saywee//
Ursäkta att det tog tid. Har ju fått tillbaka telefonen nu så det ringer stup i kvarten.

Vi hörs vidare, mot nya ÖSK-vinster :-))
Örebro Farsen fortsätter
2005-08-16 13:03
Satt nyss och tittade lite på gammal härlig historik från -94. Säger bara "TÄNK OM" Göteborg hade förlorat sista matchen istället.. Då hade ÖSK fått guldet och dagens läge hade nog aldrig varit på tal. Imponerande bredd på den tiden. Mattias Jonson och Powell på bänken vissa matcher.

Bara vi tar oss upp i år så kan det bli en bra famtid.. kolla våran bänk nu. Emra, Haginge(ibland), Moses mfl? Har inte de lika stor potential som de gamla rävarna från -94??
Örebro Ericson
2005-08-16 12:51
Från SvFF:s sida, undrar om det hjälper honom??

Erkan Saglik, Västra Frölunda IF, Superettan.
Förseelse: utvisad för grov förseelse.
Ärendet bordlades till torsdagen den 18/8, då Erkan Saglik hänvisat till en videosekvens som TU ska ta del av.
AIK Saywee
2005-08-16 12:47
Kenneth//
Nu har jag kollat meddelandet oxå. Ödet?

Falkenberg och Ljungskile är kvar som Västsvenska bortamatcher för de svartvita eleganterna ...
AIK Saywee
2005-08-16 12:41
Kenneth//
GAIS-matchen kanske "spricker" för min del. Men jag hoppas verkligen att den inte spricker för ÖSK´s del ....
2005-08-16 12:28
Undrar om NA läst mina inlägg här om bra vänsterfotade vänsterbackar?

Ur NA idag:
"Ännu en vänsterback utan vänsterfot. En del uppspel blir lidande, men Patrik löste ändå sin uppgift bra. Kom ofta med framåt i första, mindre i andra."
Svartsmurf
2005-08-16 12:15
Grattis !

Som jag sa innan matchen ; två spelande lag som haft problem i avsluten .
Den här matchen lyckades i allafall ni att göra mål.
Örebro ÖSK tattoo
2005-08-16 11:59
Känns bra att dom signar carreno mer än ett halvår, har för mig att costa också kom på hösten, var väll inte direkt nån höjdare men anpassade sig bra under vintern och försäsongsträningen. (resten vet vi)
Fast man kanske se det som en garanti inför 06 också. Att om vi nu (hemska tanke) inte tar oss upp i AS så har vi iallafall en DFM, jag tror inte nobbe stanar ett år till i SE. Tar vi steget upp så måste vi ju också bredda truppen och att då ha carreno spelklar med 7-8 månader bakom sig i sport är en lysande tanke.
*med stora steg, framåt ,uppåt*
Örebro WhItE ZoMbIE
2005-08-16 11:46
Hoppas Carreno är vad jag tror han är.LYSANDE.
Örebro örebroarE ^^
2005-08-16 11:35
ÅTERTÅÅGET yäyäyä
Örebro Ericson
2005-08-16 11:34
Ara har ett nytt forum... ;-)
2005-08-16 11:33
Nån som saknat mig? Nu är jag tillbaka igen efter att varit av med internet, sportexpressen och telefonen i ett väldigt dumt läge, 1,5 tim före match. "Comhem i ett nötskal"
Fick lita till sportradion och det kan jag säga att den hade jag lika gärna kunnat varit utan...

Skönt med en seger igår iaf :-)

Woofi//
Vi får väl bolla den frågan till skaparen av sportklubben.net (joth) för allvarligt talat så orkar inte jag heller just nu. :-)
Åtvidaberg joz
2005-08-16 11:20
man får gratulera till 3 viktiga poäng, några som vi också skulle behövt,
faaaaan!!!!
Örebro Woofi
2005-08-16 11:18
Dags att börja värva spelare från asien? ;)

Nu har vi haft Afrikaner (Boniek och Paul, mambo mumba) Sydamrikaner (Costa, Gigena m.m) Nordamrikaner (Pozniak m.m) Östeuroper (Kuba, Dragan osv.) Nordbor (Nobbe, Arnor, Larsen osv.) och några från västeuropa (munster m.m).

Till Sportklubben.net har ni statistik på från vilka länder som har representerat ÖSK?
Vore rätt intressant =), orkar inte kolla igenom alla spelare som ligger upplagt på sidan.
Örebro Charlezzz
2005-08-16 11:07
Pelle2..

hahah...
bör nog sluta skriva på forumet tidigt på morgonen!!!

naturligtvis är det 5 pinnar för att gå om Gais o det jag räknade på var de 4 poängen som skiljer lagen idag... jaja
Örebro ÖSK-Sektion E
2005-08-16 11:03
Pelle 2// Det gäller i dagsläget. I det fall ÖSK vinner mot Gais och framöver samtidigt som de tappar poäng kan väl tänkas att vi bättrar vår målskillnad, samtidigt som de försämrar sin!?

Örebro zxcv
2005-08-16 10:52
oj, oj oj, nästa match blir avgörande...
Annons: