/fotboll/osk/forum/10049.aspx/fotboll/osk/forum/10049.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2005-08-18 18:52
"Fuck SvFF"

Sparken är ju ingen spark utan Masa springer/trampar ju på honom i farten.
Inget avsiktligt ser det ut som.

jävligt konstigt att man inte har någon som helst dialog med ÖSK-aren i fallet.

.....men det är ju inget nytt från SvFF.

Fan vad den organisationen stinker!!!!!!
Örebro Mackan
2005-08-18 18:46
Denna nyhet kom i dag:

"Det kommer inte att bli något rättsligt efterspel mot Kalmar FF:s anfallare Dede Andersson som misstänktes för misshandel.
Det var efter en match mot AIK förra året som en utredning inleddes sedan Dede skallat AIK:s Stefan Ishizaki.

Men efter bland annat att förhör med Ishizaki som tonade ner händelsen har åklagaren, Carina Maxon beslutat att lägga ner förundersökningen skriver Barometern."

Örebro ÖrebroSK
2005-08-18 18:40
Dags för en "fuck svff" banderoll?

ALLA TILL GAIS!
Örebro fanthomas-
2005-08-18 18:15
många som åker ner på söndag ?
Malmö FF Blått ett lag
2005-08-18 18:06
TU spottar Magnus och er i ansiktet med sin dom!!
Örebro Svampen ÖSK
2005-08-18 18:05
dxcboy// Hörde att VSK spelare fick en tillrättavisning.
Djurgården Domo-Sama
2005-08-18 18:01
SvFF har något personligt emot er...
Örebro dxcboy
2005-08-18 17:34
Nån som vet vad som hände med anmälan Kubanerna gjorde mot västerås-spelaren i matchen mot gurkorna?
Örebro zxcv
2005-08-18 17:32
hela SvFF är ett skämt.
AIK Saywee
2005-08-18 17:29
Svenska Fusk och Felförbundet fortsätter på den inslagna vägen att visa sin inkompetens och slumpmässighet. Fina ord kanske, men klena i handling.

Man bör byta ledning snarast möjligt!!!!

För övrigt anser jag att jag tror att LÅLita BH har varit med och petat (det var ju en ÖSKare som fick spö och dom ska ju helst väck).

Med ansiktsspark från Saywee
Örebro DaSa
2005-08-18 17:21
Typiskt förbundet att enbart lyssna på ena parten. Det enda som går att bevisa är det som syns på dvd:n.
Landskrona Hajen
2005-08-18 17:17
Håller med Er. Stäng av idioten på livstid!
Örebro DaSa
2005-08-18 17:14
Hoppas att MaSa överklagar och bl.a. begär att få se en journal på Erkans sjukhusbesök. Om han nu skulle ha haft en skada så skall även bevis på att den inte skett tidigare i matchen.

Hur många matchers avstängning fick Fabio i KFF? Han slog ju inte ens någon, borde inte han fått lindrat straff p.g.a. att han blev provocerad innan (han kan väl inte blivit så arg utan anledning)?

Nej, SVFF kan dra åt helvete!!! De är väl fortfarande sura för att vi överklagade tidigare.
Örebro Filten
2005-08-18 17:11
Håller med dig Michel. Det Dede var ju ingenting nästtan och han fick som du sa 7 matcher avstäning. Hur kan Erkans "karatespark" bara få 4 matcher?!?!
Malmö FF Michel
2005-08-18 17:07
Såg precis sparken. Om Dede fick 7 matcher för sin "skalle" så tycker jag att det här är värt mellan 1 och 2 sässonger.

Det borde gå att pröva i domstol.
Örebro *Korpen*
2005-08-18 16:58
4 matecher... Vad ska man säga om det?
Dede blir avstängd en bra mycket längre tid för en liten skalle... Zlatan slipper avstängning (en match bara) för upprepade skallar och Erkan blir avstängd i 4 matcher för misshandel...

Undrar om det hade blivit livstids fängelse om sparken hade kommit mot... Låt oss säga en domare? Eller om det varit en ÖSK:are som sparkade?

ÄVEN om MaSa gick mot attack så ska inte Erkans straff lindras, utan då bör väl MaSa få en personlig avstängning?
Örebro Barbeque
2005-08-18 16:57
MaSam INTE nöjd med domen, se länk ovan...
Örebro Kronblom
2005-08-18 16:53
kenneth//
jag hänvisar till lokalmedia(Na/ÖK)som följt upp händelsen,det är först idag som jag sett videon.
Och när händelsen uppstod(7/8)så tror jag många såg Erkans spark men inte MSams påstådda knuff/spark,allt går ju långsammare på videon än live,eller hur?
Örebro runberg
2005-08-18 16:52
Snart är det dax!! Alla till Sveriges baksida!!
Halmstads BK Hacke_är_störst
2005-08-18 16:50
Kom igen nu ÖSK! Vi vill ha tillbaka er i allsvenskan! Piska skiten ur makrillarna på söndag.
Örebro fanthomas-
2005-08-18 16:32
S-tälje loco/ hänvisa gärna till källan för detta påstående, verkar heelt sjukt! men, hur frisk är denna värld vi lever i ?
Örebro jappel
2005-08-18 16:21
S loco//
det säger väl en hel del..om inte allt om vad som krävs för att få kontrakt med argentinska lag....helt otroligt...minst sagt...han var utan tvekan den sämsta spelare som jag sett.
Trelleborg S-tälje loco
2005-08-18 16:09
Om ni undrar så är Walter Gigena klar för River Plate...huruvida han kommer ta plats eller inte låter jag vara osagt...
Örebro jappel
2005-08-18 16:01
Arx// Visst har vi noterar, jag har till och med hunnit med att bugga Svff
Hört i SvFF:s korridorer: Vadå Spelar inte ÖSK i allsvenskan....nä just jag vi flyttade ju ner dom.....Men vi kan ju inte erkänna att vi gjort fel i ett offentligt dokument...enklast är nog att vi flyttar upp ÖSK igen.
Örebro ÖSK Robban
2005-08-18 16:00
Erkans avstängning blir alltså 1 match (röt kort) + 4 matchers extra avstängning. Totalt 5 matcher är väll va man kan vänta om man jämnför med andra händelser som skett på senare tid. Kunde dock vart någon match till men inte alls förvånade att de TU nöjer sig med detta.

Tur att han inte gjorde det här på stan en lördagnatt...
Örebro Kenneth. (Walker? Nej tack!)
2005-08-18 15:57
Leffe b//
Du gör som du vill. Filmen är ju inte trickad vad jag kan förstå så den talar ju sitt tydliga språk.
Hade MaSa försökt komma undan hade han väl knappast rätat ut benet mot Erkan som det ser ut helt avsiktligt för att träffa honom.

Erkan sa ju också i samma artikel du länkade till:
"När jag ligger ner svär de och en trampar mig i ansiktet och en annan i bröstet. Idag har jag fortfarande märket av dobbar kvar."
Örebro # brorzan
2005-08-18 15:55
Undra vad domen hade varit om maSa varit AIK:are och Erkan ÖSK:are

Erkan Saglik, Örebro SK, Superettan.
Förseelse: utvisad för grov förseelse.
Påföljd: Avstängning resten av livet. Örebro SK FK (nedan kallad klubben) tvångsnedflyttas till div. 2. om klubben vid seger av div. 2 kommande säsong flyttas klubben ner till div. 3. Om klubben någonsin leder en match bör domaren blåsa av innan full tid och yrka på omspel.
Örebro Arx
2005-08-18 15:55
bandoo//
Ingen tycks bry sig om din lilla upptäckt. Men jag gör det. Hehe!

Riktigt kul att SvFF äntligen insett att ÖSK är ett allsvenskt lag. Kanske en liten upprättelse i smyg såhär på sensommaren. ;-)

Sedan ligegr det en hel del i att MaSa är rätt tuff mot Sparka'n-Erkan. Och det är nog sant att det förmått honom att inte gå vidare i processen.

Och hur fult det än var, tror jag faktiskt på att VF-pojken inte tänkte träffa MaSa i nyllet. Han tänkte nog inte alls. Så lite skillnad är det mot Dede. Skallar man någon, träffar det ofta i huvudet. Såvida inte man är en meter lång, förstås. Fast då kan det gå illa då med... :-)

Sedan är straffet lik förbaskat för kort. Men det är väl en annan historia. Säger som Dahlberg i radion; Undrar vad som hade hänt om detta hade inträffat i allsvenskan och i Stockholm och om Klüft inte tagit guld samma dag?
Örebro Leffe b
2005-08-18 15:53
Kenneth// Nej, jag tror inte på det. Jag ser MaSas fot över bröstet på killen, men att det är en spark? Nej!

Men även om MaSa sparkat på killen, så är sparken i ansiktet helt oförsvarbar.

Men det är så här det fungerar i vårat fega, tama land Sverige!

Så fort man åberopar rasistiska påhopp, då är man plötsligt själv offret som ska lindras, oavsett den egna gärningen.

Patetiskt!
Örebro Leffe b
2005-08-18 15:50
Varför var Erkan så ångerfull dagen efer?

Och varför var Frölundas tränare Gerth Larsson så gritisk till sin spelare?
Gerth Larsson gav inte Saglik något stöd på presskonferensen efter matchen.
- Jag vill be om ursäkt till ÖSK, funktionärerna och alla åskådare här på Behrn arena. Det Erkan gjorde var verkligen en ful grej som inte går att bortförklara. Jag är hemskt ledsen.
Annons: