/fotboll/osk/forum/1003.aspx/fotboll/osk/forum/1003.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Lekiller
2015-05-25 08:22
[QUOTE=Sparkabolleninimål]pode värmde dock upp under matchen. [/QUOTE] Axen sa att Pode blev sjuk strax innan eller under matchen på bänken. Mådde inte så pass bra att han va aktuell gör spel i alla fall.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Sparkabolleninimål
2015-05-25 07:34
pode värmde dock upp under matchen.
Örebro Lekiller
2015-05-25 07:33
[QUOTE=Prakas]Gött att vakna idag, regnet till trots. Har inte hittat någon info om varför Ayanda Nkili saknades igår. Någon som vet? [/QUOTE] Sjuk! Pode blev också sjuk strax innan match start.
Örebro Prakas
2015-05-25 05:15
Gött att vakna idag, regnet till trots. Har inte hittat någon info om varför Ayanda Nkili saknades igår. Någon som vet?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Kajanus
2015-05-25 03:59
@Örebro Center:

Absolut, men säg en 4-1-4-1 - uppställning då? (Denna gång utan avstängningar)

Crespo/Pode/Kalle
Yasin - Nordin - Nordmark - DG
RÅP
Dajje - Moberg - Siggan - Hagge
Jansson
Örebro Center
2015-05-25 00:52
Nordin efter matchen
Örebro Center
2015-05-25 00:52
Jag sa kvällens sista inlägg men jag lägger in två länkar innan jag kryper till kojs.

Presskonfen efter matchen
Örebro Center
2015-05-25 00:25
Får bli kvällens sista inlägg. Jag har funderat på Yasin och Nkilis kontraktssituation. Går inte dessa ut i efter denna säsong och är ÖSK intresserade av att förlänga? Varför hör vi ingenting? Ska ÖSK falla tillbaka till gamla synder och vänta tills det finns konkurrenter om spelaren vilket i sådana fall blir inom kort. Jag trodde ÖSK hade utvecklats på den sidan. Har man ambitionen att skapa kontinuitet som topp fem lag i AS är detta en av grundstenarna att säkra bra spelare i god tid. Nu kan det iofs förekomma trevare från ÖSK:s sida utan att vi vet något. Men båda dessa herrars kontrakt borde ha förlängts redan i fjol. Yasin tror jag kommer att lämna. Han vill ta nästa steg. Jag tror också han kommer att hitta ett lag. Inte nödvändigtvis utomlands. Skriver han inte på i sommar kan vi betrakta honom som lost. Nkili tror jag kan bli ännu bättre så länge ÖSK slutar att använda honom som hjälpgumma på olika positioner. Eftersom han kom ifrån en låg nivå kan jag tänka mig att han har en rätt låg lön. Satsa på honom och erbjud honom en god lön
Örebro Center
2015-05-25 00:05
@Kajanus:
Du har rätt till din åsikt men om man skall köra med två mittfälts-liberos känns Nkili mer naturlig än Nordmark även om man naturligtvis kan låta den ene av de två vara mer spelande (tex Anders Svensson hade den rollen i Elfsborg rätt länge). Är väl förmodligen en smaksak även om man måste utgå till vilket spelarmaterial man har till förfogande. Men Nkili och RÅP upplever jag är de två bästa defensiva mittfältarna i truppen Annars skulle Nordmark kunna konkurrera med Gerzic (om en mittfältsroll) som jag just nu upplever som rätt omständig och spretig i sitt spel. Nordmark spelar med enklare beslut och mer på ett tillslag
Örebro Kajanus
2015-05-24 23:51
Jag skulle hellre se den spanska modellen när det kommer till laguppställningen för ÖSK. Nämligen 4-2-3-1 (vilket snabbt blir 4-5-1 i försvarande position). Och Kalle känns aningen kall just nu.
Så här vill jag se laget mot Elfsborg:

Pode
Yasin - Gerzic - DG
RÅP - Nordmark
Björnqvist - Moberg - Nkili/Wiktorsson - Haginge
Jansson
Örebro Bempa no:10
2015-05-24 22:49
Så himla skönt att vi vann idag bra kämpat av hela laget dock tycker jag att ett byte av Holmberg skulle ha skett vid 60 minuter då han var så trött att han gick på tandköttet dock skönt att Lanto äntligen gick mållös ifrån Behrn arena men som sagt det var så jäkla nära att Gefle kvitterade i slutet men totalt sett var inte Gefle värda 1-1 men snart får ÖSK fotboll sätta upp hjärtstartare på läktarna för de senaste två hemma matcherna har man säkert haft 180 hjärtslag /minut de sista 20 minuterna
Örebro Center
2015-05-24 22:41
@mustard:
Då blir det förmodligen Nkili som ersätter och Nordmark spelar kvar. Eller tror ni Wiktorsson får chansen?
Örebro Center
2015-05-24 22:31
@widemarsh:
Han är född -93, som Crespo
Örebro widemarsh
2015-05-24 22:25
Tycker vi ska komma ihåg att Kalle, trots att han varit med oss ett tag nu, endast är nyss fyllda 22 år. Han är inte en spelare vi kan förlita vårt anfallsspel på just nu, utan han bör få börja på bänken nästa match, och succesivt bygga upp sitt självförtroende genom några energifyllda inhopp.
Örebro mustard
2015-05-24 22:20
Örebro mustard
2015-05-24 22:20
Visst är det väl så att Sigurbjörnsson blir avstängd nästa match? Synd när nu försvaret funkar så bra!
Örebro DaSa
2015-05-24 22:11
Såg Kalles min i samband med att Logi byttes in, han såg knäckt ut. Synd om honom, men tror inte det blir bättre av att låta honom vara startspelare. In med Seaton istället.

På tal om Logi så skulle jag vilja påstå att det är han som gjorde att det vände. Efter han sattes på bänken mot IFK så har försvaret blivit mycket mera stabilt. Jävligt synd att vi inte kan ha en naturlig vänsterfot på vänsterbacken men nu kan inte Logi få fler chanser. Men jag tycker fortfarande att Axén som gjorde rätt att han fortsatte ge honom så många chanser. Frågan nu är om han har potential att bli en bra allsvensk ytterback eller om vi skall försöka sälja tillbaka honom direkt i sommar för att sedan få loss pengar till en ny anfallare och ytter. För jag hoppas att inte ÖSK slappnar av och tror att det är lugnt nu efter två vinster.

Men det var en jävligt skön vinst idag!
Örebro widemarsh
2015-05-24 21:39
Kalle som sagt inte alls vän med bollen och känns väldigt ur form, fysiskt och mentalt. Däremot ska han ha en eloge för löpningen som skapar vårt enda mål i matchen. Perfekt tajmad, och han stressar inte iväg något avslut när han inte får kontroll på bollen utan väntar kyligt in DG. Kalle har trots en svag insats en del i vinsten!
Örebro Center
2015-05-24 21:28
Tycker DG gjorde sin bästa match denna säsong. Stabil både bakåt och framåt. Han försvann en del i andra men eftersom jag brukar vara kritisk mot honom skall han också ha välförtjänt beröm. Jag vet inte om Nordmark var "bra" som många andra skriver utan snarare att han kom upp på en lägsta nivå som vi kan kräva av honom. Allt är relativt. Men jämfört med sist när han startade på kanten så var det naturligtvis positiv skillnad och han var klart godkänd. Detta spetsar till det lite i konkurrensen och det skall bli intressant när Nkili är tillbaka härnäst. Den stora skillnaderna sedan cupfinalen är väl annars att försvaret steppat upp och blivit bättre liksom synkroniseringen i hela backlinjen. Synd att inte Hagge kan få till lika många inspel från vänsterkanten. Gillar också att Dajje växlade sina inspel att även slå låga. Blir ett upprepande men skriver under på vad många säger att Kalles form just nu inte är den bästa. Killen kändes energilös och ger ett uppgivet intryck. Satt bara och väntade på att han skulle bli utbytt liksom flera i publiken runt mig. Seaton kom in med mer positiv energi. Oscar stabil idag och säker i luften. Det blir ingen Rinne i mål så länge laget fortsätter att spela stabilt misstänker jag. Skall man gnälla över något så är det väl bristen att utnyttja spelvändningarna, eller kontringarna som vi gamla brukar kalla det ;0) Det tas lite för svåra beslut ganska ofta eller passningar som gör att de tappar tempo. Där har laget en förbättringspotential.
Zidanes vänstervolley
2015-05-24 20:19
Ännu en trepoängare. Även den fullt rättvis. Härligt med en nolla bakåt också!
Finns en hel del positivt att ta med från den här matchen.

Mot nya höjder!

Eyravallen Örebro
2015-05-24 18:38
Stort + till kubanerna och Yasin! Riktigt bra idag.
Nöjer mig så för idag.
Örebro zxcv
2015-05-24 18:17
Vilken skön kämpaseger!

Våran högerkant ser extra fin ut. Tyvärr får vi inte ut någonting av Holmberg idag heller. Seaton känns mer spännande.

Plus även för KUBANERNA för att de höll igång precis hela matchen!
Örebro Cimmeria
2015-05-24 18:06
Tråkigt att man redan sneglar på de andra lagen. Men HBK föll i 92:a mot Blåvitt och Åtvid ligger under hemma mot Elfsborg.
Örebro Miroslav kuba
2015-05-24 17:58
Underbart med anda raka !! Nu är väl krisen över för denna gång men vi måste ha en anfallare !! Hur är statusen på Crespo ? När kan han vara tillbaka ?
Örebro Nicka i ribban
2015-05-24 17:44
Kalles assist till DG idag var anfallarnas första poäng i Allsvenskan. Det tog 10 matcher. Kommentarer överflödiga.
Örebro either/or
2015-05-24 17:15
Nu har det vänt! I alla fall tabellmässigt (hoppas jag). Spelmässigt är ju laget fortfarande inte alls där de kan vara när de är som bäst. Tycker dock att dagens match i sin helhet var något bättre än Åtvid-matchen. Även om de första 15-20 mot Åtvid var mycket bra. Märks hur nervösa spelarna och tränarna är för att förlora poängen. Det kan man ju förstå som läget är...

Defensivt solid insats av alla, vilket känns mycket bra! Nordmark gjorde en väldigt fin match. Kul och jättebra för bredden på mittfältet! Jag tycker även det finns glimtar av att Nordin är på väg att hitta formen. Ahmed tycker jag återigen gör en bra match och gör det han ska göra, vilket är att utmana och komma till inlägg eller skott.

Börjar faktiskt kännas direkt taskigt att påpeka att Kalle var sämst igen, särskilt som man kan höra de kollektiva suckarna från publiken så fort han missar en mottagning eller passning. Men faktum är att det inte är mycket alls som funkar för honom. Bör inte vara en spelare för startelvan i nuläget.
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-05-24 17:14
För några matcher sen klagade vi på att vi inte gjorde mål och inte skapade några chanser. Nu klagar vi på att vi inte gör fler mål på våra många, bra chanser. Helt rätt givetvis, ett neggo som jag är, men det går framåt!
Örebro Vinnartradition
2015-05-24 17:11
Första halvlek är bra från ÖSK:s sida. Jag håller med Axén som menade att vi skulle gjort något mål till i den halvleken. I andra halvlek tappar vi en del offensivt men kompenserar det med en stabil defensiv. Synd att det blev så dramatiskt som det blev på slutet. Vi har tillräckligt bra lägen på våra kontringar för att punktera matchen.
Örebro Bastard on Parade
2015-05-24 17:11
Vilken otroligt skön seger. Jag trodde Lantto kvitterade där på slutet så det var skapligt skönt att se Jansson lägga upp bollen för en inspark.

En bättre insats över 90 minuter än den mot Åtvidaberg, men vi borde göra fler mål. Bra insatser av flera spelare, bland annat Nordmark. Jag tycker också att Nordin var mycket bättre idag då han fick vettiga bollar att jobba med istället för att behöva gå upp i nickdueller med mittbackar.

+ Vi höll nollan!
+ Vi har en konkurrenssituation på innermittfältet bland flera spelare som har gjort bra insatser på sistone.

- Jag vill inte hänga ut Kalle egentligen, men idag borde han ha blivit utbytt mycket tidigare. Låt han spelare några U21-matcher och förhoppningsvis få igång målskyttet och självförtroendet där.
Örebro jpsvartvitt
2015-05-24 17:08
Jag höll på att börja gråta i slutet hahaha! Jag tyckte det var solklart utanför eftersom bollen låg bakom mål.. Men när man såg Gefles tränare jubla och 1-1 kom upp på resultattavlan då var tårarna nära hahaha!
Annons: