/fotboll/osk/forum/10022.aspx/fotboll/osk/forum/10022.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro # brorzan
2005-08-21 20:47
*Korpen* //

Det finns ett alternativ till.

3. Jobba med nyförvärven Angel och Munster och njut av "nyförvärvet" Larsen. Krydda detta med ett fanatiskt hemma- och bortastöd och ta fram den gamla ÖSK-tjurskallen och slit, släpa, kämpa och gneta upp över det streck vi ska.

ÖSK har de senaste säsongerna lyckas ta sig över kvalstrecket på slutet, även om det sett mörkt ut ett tag. Det kommer att lyckas i år också! :o)
AIK kribba
2005-08-21 20:32
Tycker nog det är för tidigt att kasta in handuken riktigt ännu, det finns 30 pinnar kvar att spela om och det är fortfarande ett getingbo under AIK...
Örebro *Korpen*
2005-08-21 20:23
Kunde passa på att fuska med tipset oxå ;)
Örebro *Korpen*
2005-08-21 20:22
Som jag ser det nu så har ÖSK 2 val:

1. Satsa som fan, ny mittback, vänsterback och forward under veckan

2. Satsa på framtiden: Ge Emra, Haginge, Bengtsson mm speltid och skita i allsvenskan nu

Vad tycks?
Vi har ju knappast en trupp för allsvenskan heller, och är det inte bättre att testa spelare i superettan?

Aja, känns skit efter förlusten i dag iaf men chansen finns fortfarande...

ÄVEN om den är minimial kan tilläggas
Örebro Kenneth. (Walker? Nej tack!)
2005-08-21 20:21
ÖSK har inget i Allsvenskan att göra med den där soptränaren, kanske mest hans fel att spelet är kass...
Elfsborg Mattias_Jonsson
2005-08-21 20:10
Hej alla ÖSK:are! Missade tyvärr dagens match, p.g.a. min sjuka mor som ligger på sjukhuset.. Någon som kan ge mig en bra rapport om matchen, spelarnas prestationer o.s.v.? Litar inte riktig på NA, så jag tar hellre en bra rapport härifrån än sitta och läsa blaskan imorgon bitti där Walker kommer med den ena dumma ursäkten efter den andra. Please, någon?!
Örebro Henrik(ÖSK)
2005-08-21 19:52
Värsta besvikelsen har iaf lagt sig lite här,chansen finns fortfarande även om den är alldeles för liten.
Örebro Wake
2005-08-21 19:50
Tyvärr, hoppas fortfarande men tyvärr så är allsvenskan idag långt, långt borta. Backlinjen måste göras något åt. Den håller inte. Men gäller att knyta näven ännu mer nu.

Schemat ser något lättare ut nu de närmaste matcherna.

Även om de aldrig är lätt att möta bottenkrigande lag (Västerås på uppgång, varannanmatch laget Falkenberg) så ska vi kunna ta in litegrann på topplagen de närmaste omgångarna. Det måste vara målet.

Men oerhört tungt idag. Detta var nog de slutgiltiga tåget. Boden var svagt, men detta var mot ett lag som kanske tar "vår" kvalplats när serien summeras...

F.ö. fick Carreno nå speltid, och i så fall hur skötte han sig?
Örebro DaSa
2005-08-21 19:47
Nog en av de sämsta matcherna jag sett, inte mycket positivt att ta med dig från den. Skulle vara ölen innan i så fall, tack ni exil ÖSK:are som dök upp!

Första halvlek hände det inte mycket, kändes inte som det var någon het målchans.

Andra halvlek var lite bättre, ÖSK fick lite tryck i slutet när Thompa flyttades upp. Men som ngn skrev innan så var alla anfallare anonyma idag.

Tycker att Jansson och Weggen var minst dåliga, Jansson är mycket bra defensivt men han måste lära sig att spela upp bollen. Tror att han står för över 50 % av alla långbollar som slogs idag.

Carréno tror jag kommer att bli en riktig förstärkning nästa säsong, tror t.o.m. redan i år kan han höja ÖSK. Längtar tills jag får se honom bredvid Larsen på mittfältet.

Munster verkade vara instabil, han kunde nog ha blivit utvisad på slutet med en petigare domare. Lät som han lärt sig ett svenskt ord i alla fall, "fan".
Örebro Ericson
2005-08-21 19:45
ca. 3100 där idag, bl.a. jag tyvärr...
Örebro Sogen
2005-08-21 19:42
Var på gamla ullevi idag och såg eländet...

Walker skulle ha bytt tidigare, matchbilden förändrades när Emra Tahiri och chilenaren kom in, mycket mer fart på emra än jon och chilenaren kommer att bli nyttig på mitten otroligt passningssäker och en bra blick för spelet.

7p upp 30p kvar att spela om vi klarar det! chilenaren från start nästa och tahiri från start med munster om inte costa kan spela, annars costa-munster och tahiri in senast i 60e....

AIK kribba
2005-08-21 19:34
Perfekta resultat, förutom att ni torskade, kryss kunde ni grejat. Bra annars att ljungskile och öster kryssade och väsby-trelleborg också.

Visst var det här en blytung torsk för er då böcklingarna, förlåt, makrillarna är en av era huvudkonkurrenter..eller var? Nåja, det finns fler pinnar att att kriga om..räkna bort dom borta mot AIK förstås...:)

Inte bra för er att ni torska mot just makrillarna.....mycket fiskslang i det här inlägget..;)
AIK Ö-Övre
2005-08-21 19:34
Ämne: Vinner vi två raka ä....
Grabben, tåget gick precis och ni missade det, tyvär.
Örebro Grixx
2005-08-21 19:29
Svampen ÖSK// Det gäller precis alla lag att man säger "-typiskt oss, när det gäller så fixar vi det inte" osv osv....

Det viktiga är att serien inte är färdigspelad och chansen ligger kvar.

Sedan tror jag mer på att Gais är laget som är starkast av Öster/Gais.

Förbannad och irriterad efter en förlust men inte uppgiven så länge vi har chansen.
Örebro either/or
2005-08-21 19:28
Var på matchen, och det här var en dålig match av ÖSK i mina ögon.
Peter Westman bäste ÖSK:are. Räddade laget vid flera tillfällen.
Mkt uddlösa framåt. Knappt en målchans i första halvlek. Varken Munster, Lundblad eller inhoppande Tahiri imponerade. Tahiris två jättelägen i slutet svider dock.
Förvaret kändes darrigt och slog bort alldeles för mycket bollar. Inte allsvensk klass på ngn av de fyra idag tycker jag.
Mittfältet stundtals ok men händer alltför lite konstruktivt. Tycker Mirzas första halvlek är godkänd med osynlig i andra och byts ut tidigt. Nordback jobbar, men blandar och ger i passningsspelet. Anttonen och Riddez blixtrade till nån gång på sina kanter, framförallt Patrik, men i det stora hela alltför anonyma.
Carrenos inhopp är svårt att bedöma. Kortpassningsspelet såg lovande ut, men relativt långsam i löpningar och rörelser.

Sammantaget en svag insats av ÖSK. GAIS seger var mkt välförtjänt.
Örebro go_osk
2005-08-21 19:24
Vinner vi två raka är vi med igen får vi hoppas. Gurkorna ska vi hacka tills vi vinner med 5-0. Sen mosar vi Falkenberg och vinner med 0-3 då kanske vi är med igen.
Örebro Farsen fortsätter
2005-08-21 19:23
Hur många skott hade ÖSK PÅ mål!? Nåt över huvud taget? Måste ha varit närmare 10 utanför... det håller inte... men vi har fortfarande bra chanser till kval.. men då måste grabbarna sätta bollarna i(!) mål. Jag deppar när det är helt kört och det är det absolut inte än...
Örebro Svampen ÖSK
2005-08-21 19:22
Grixx// Visst, en förlust är väl inte hela världen... om det nu inte var mot största konkurenten till 3:e platsen. Detta var en 6-poängsmatch som vi förlorade. FY FAN!

Det är samma visa varenda gång. Varenda jävla gång. Hur många gånger, i hur många år har vi inte suttit där och hoppats. ÖSK ligger i vinnarhålet och med vinst så går de upp i slagläge mot toppen. Och så förlorar de. VARENDA JÄVLA FÖRBANNADE GÅNG!!!!
Örebro Grixx
2005-08-21 19:13
Varför inte vinna resten nu när Larsen och Ängeln är på gång. Det är ju nästan som ett nytt lag. Costa måste nu även tillfriskna.

Fresas återkomst kan ju också bättra på vår offensiva sida, men han kan också trilla åt andra hållet.

....men för fan NU har vi ju allt att vinna...
Örebro Grixx
2005-08-21 19:08
Minns även Em-slutspelet då till synes säkra resultat helvände sista minuterna och på övertid.

Allt är möjligt, och bollen är fortfarande väldigt rund och oförutsägbar.
Örebro ÖSK Fans
2005-08-21 19:06
Det här var ju bra,nu slipper man hoppas...förresten hör vi inte hemma i allsvenskan!!!!!!

och ni alla som håller costa borta från startelvan....skit på er!!!!!!

Örebro Grixx
2005-08-21 19:05
...minns vändningen mot AIK förra året.

Även om några viktiga spelare är borta så är lagen i S1 sämre än det allsvenska motståndet förra säss.
Örebro Mossberg
2005-08-21 19:05
D. McGrain/
Tur att Alvbåge är kvar iaf!! ;-)
Örebro Grixx
2005-08-21 19:03
Hyggliga resultat för övrigt!!!
Örebro Joerny - ÖSK - laget med bly i dojjorna!
2005-08-21 19:01
Chipset// Bra att någon håller hoppet vid liv iallafall ;)
Örebro Chipset
2005-08-21 19:00
Säsongen 2002 var lika jämn som detta års. Frölunda kom på kvalplats med följande statistik:

3. Västra Frölunda IF 30 14 9 7 54 - 33 51

Alltså har vi råd med två förluster och en oavgjord till. Hoppet är inte helt ute.
Örebro D. McGrain
Faktum är att vi får stryk av GAIS för att de är bättre än ÖSK...Tabellen ljuger inte, vi är ett mitten/övre halvan lag i SE med många överskattade spelare. Vi har tappat nyckelspelarna inför detta år: Midas, BÅDA centrala MF Larsen och Mambo Mumba samt en ny och ganska oprövad tränare.
Örebro Justitiemord
Västerås förlorade ju i alla fall. Alltid något :)
Örebro Finliraren
Ämne: Fasiliken!.. men int....
Kom igen! Det är väl inte kört för att vi förlorade idag. Större under har hänt. En kvalplats är helt säkert fortfarande möjlig att ta. Sitter inte supportkänslan djupare?
Örebro Grixx
Var det någon som trodde att vi skulle vinna alla återstående matcher?

För 17, någon förlust kan vi ta. Svårare blir det givetvis. Men övriga lag har ju tappat jävligt många poäng mot slutet....och de kan fortfarande losa.

Det är HELT kört när det är matematiskt omöjligt.
Inte innan. Matcherna gäller 90 min +....och serien gäller för oss så länge poängen räcker...

Kör på ÖSK.
Annons: